18. ledna 2010

Objektivity je už všude příliš, já jsem pro subjektivitu.

Párkrát mi přišlo komentářové obvinění, že tento blog není objektivní. Nuže, k tomu mohu jen říci, že pisatelé mají naprostou pravdu. Tento můj blog skutečně není objektivní, nýbrž naopak vědomě subjektivní. Takže tu nemůžete hledat žádnou oficiální vědu, za kterou se dávají Ph.D., ale v zásadě dva druhy informací:  1) ty z druhé ruky, které mě (subjektivně) zaujaly, 2) a mé vlastní osobní (opět subjektivní) spekulace. Což se snažím v každém příspěvku výslovně rozlišit, nic si nepřivlastňovat.
Do objektivního informování se nepletu. Když někdo stojí o objektivní informace, má rozsáhlé možnosti, kde a jak svou touhu uspokojit: aktuálně, novinky, idnes, českénoviny, osud, blesk, atd., atd., vše .cz, takže v této oblasti mě není zapotřebí.
Taky chci uvést na pravou mír dojem některých, že tento blog je jakási týmová práce. Nikoliv, jde o můj čistě osobní blog, a vše, co tu je napsáno, píšu pouze já. Takže chápete, že objektivita je tímto opět vyloučena.
Musím se někdy smát, jak někteří anonymní pisatelé (moc jich zatím nebylo, ani ne na prsty dvou rukou, a možná je to pořád ten samý) dupou nožičkama a vyžadují, aby byl zveřejněn jejich "objektivní" nesouhlasný komentář, a vyhrožují, že jestli to neudělám, fuj fuj fuj hanba cenzuře. Copak já snad mám nějakou povinnost na svém osobním blogu publikovat, co si kdo zamane načmárat? Oceňuju, když si někdo dá práci s korektním vyjádřením třeba i kritického názoru, ale proč si sem dávat nějaké primitivní projevy nelibosti? 
Můžu přidat podobenství: Když budu třeba homeopaticky léčit a mít své stránky o homeopatii, má snad někdo s negativním názorem na tento obor nějaké právo vyžadovat ode mně tisk svých příspěvků?
Každý si může si přece  napsat svůj vlastní blog o čemkoliv a tam se vyjádřit. Je to zadarmo.
Ostatně, zajímalo by mě, jestli by někdo mohl uvést příklad jakékoli informace, kterou lze považovat za objektivní. Já teda na nic nemůžu přijít. To, jak se jmenuju? Kolik je hodin? Přijde mi to taky subjektivní.

11 komentářů:

  1. Ahoj, já ti o objektivitě psal jen jednou zkrze ty mizející fotky ze satelitu,který se neztrácejí. Doufám že sis ověřil,že tam jsou dodnes. Jinak vše zde beru tak,jak dnes píšeš-bez záruky a jako další mírně paranoidní,ale cenný pramen k doplnění celkové skládačky všech současných událostí. Každopádně díky za zajímavé informace a určitě v tom pokračuj dál.

    Protiproud

    OdpovědětVymazat
  2. Objektivita podle mě neexistuje a nebo ji nikdo z lidí není schopen, alespoň ne prostředky jazyka/písma. Právě z podstaty redukce reality do slov to nemůže jít. Takže přijměme, že všechno je subjektivní a už si na nic nehrajme. Díky za blog ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za reakce, hezky řečeno :-)))
    To Protiproud:
    Pro mě tam prostě ty fotky nejsou. Myslím, že jsou zablokované pro počítače, které si něco stahujou ... nebo hodně stahujou, což já dělám na několika počítačích.
    Vím, že to lze zablokovat - každý, kdo má na blogu counter, může vidět statistiku, kdo si co od něj stahuje ... žádný problém to zablokovat.

    OdpovědětVymazat
  4. musím dát za pravdu,satelitní snímky bývají velmi často prázdné,při opakovaném prohlížení,už několikrát se takto přišla o velice zajímavé meteorologické jevy,takže dnes hned uložim a pak se směju,mohu dokázat,já ho mám uloženej a čhmú je prázdný,zůstane tam pouze datum a čas.Takže žádná paranoia...

    OdpovědětVymazat
  5. Naše "paranoia" je naprosto bezvýznamná proti tomu, kdybychom věděli to co někteří vědí. Naučte se skládat si mozaiku ze střípků, dávat věci dohromady a filtrovat propagandu a účelovosti co nám cpou do hlav a uvidíte to co jste dřív nechtěli vidět. Život je krátký, nenechte si ho vzít :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Nevsimej si toho, delas to dobre. Jsou tady ruzni neprejnici, blbci, ale taky systemem placeni PR-delnici, kteri profesionalne diskredituji vsechno, co ohrozuje jejich zajmy, nebo svetonazorovy implantat.

    Diky za Tvuj blog.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, chtěl bych popřát mnoho zdaru ve Tvé práci. Psi štěkají a karavana táhne dál. Děkuji Ti za subjektivní posouzení toho, co objektivně pozoruji již několik let nad svou hlavou. Letadla, hlavně v noci, v 5 minutových intervalech pomocí kobercového náletu (většinou ve třech) vytvářejí ten fialový hnus nad našimi hlavami. Modrá byla lepší :-), a proto je dobré se ptát - proč?

    OdpovědětVymazat
  8. zajimavé informace, názory, mě se tu líbí a fandím Ti. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Super blog, v naší blogosféře určite jedinečný.

    OdpovědětVymazat
  10. Řekla bych, že nikdo nemá za povinnost sem chodit :-), takže podobné stížnosti jsou zcela mimo mísu. Jsem tu často, chodím sem ráda a děkuji - už jen toho času, který jste strávil s překlady z angličtiny musela být veliká spousta. Co se týče zvolené tématiky, OrgoNet je pro mne v ČR číslo 1 a doporučuji ho dále. Díky němu je náš domeček už zabydlen několika orgonity a až budu mít sama možnost výroby, tak jdu do toho a pustím se i do giftingu. Hodně zdaru v další práci!

    OdpovědětVymazat
  11. Fandím tvoji práci. Napsal jsi to pěkně, pokud jde o lidi co mají tak spalující subjektivní zápal pro objektivitu, až to musí vzbuzovat smích.. Měl jsi rovnou napsat, jak to je s objektivitou uvedených novin,portálů.. Taky by nebylo naškodu zde podiskutovat o Popperovi, který přeci definoval, že něco jako: konečná objektivní pravda o dané skutečnosti neexistuje. Vše je třeba brát vážně a jen pomocí dalších a třeba i protivážnách argumentů posouvat daný problém dále. Tříbit pravdu. Tento proces však u žádné skutečnosti nikdy nekončí... Proto třeba v hnutí Sisifos nemají Poppera rádi.. Držím palce, Nejvyšší at je s Tebou. Donifan

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.