2. dubna 2012

Jak radar Skalky vytvořil aprílové přeháňky

Včera 1. dubna bylo dle předpovědí naplánováno aprílové počasí, i se sněhovými přeháňkami. Od rána se sem přes Německo sunulo celkem jasné počasí, takže bylo zajímavé sledovat, jak z něho (tedy z ničeho) budou vyrobeny srážky.
Zapracoval na tom radar Skalky. Na animaci (omlouvám se za mizernou kvalitu, nafilmováno foťákem) zachycující včerejší dopoledne od 7.00 do 12. 15 vidíte celkem jasné ráno, a pak do toho najednou "třískl" radar Skalky, čímž vytvořil přes velkou část ČR čtvercové pole srážek přes rozdělené na menší, rovněž čtvercová políčka ...
Kde berou vodu? Myslím, že se jedná o postupné přenášení - z části území se voda uměle vypaří, o kousek dál se shodí. Proto asi byly ty přeháňky takové krátké a moc vláhy nepřinesly ...


Na animaci z JSMSG je vidět tatáž situace. Z ničeho nic (na radarový třesk) náhle vytvořila a rozbujela oblačná "vyrážka", opět  ve tvaru obřího čtverce.
Společným jmenovatelem dnešních manipulací počasí, jakožto vůbec veškerého digitálního řízení počasí, je čtverec, od obřích po miniaturní, takže přidávám ještě dva, které jste mi poslali.

Obří čtverec 31. 3. 2012:


Čtverečkové beránky seřazené do čtverce - Orlické hory:

Nick Vujicic: Vím, že je tu něco více

Díky za odkaz, Kamalo!

Až vám bude někdy hodně zle, pusťte si tohle: http://www.youtube.com/watch?v=3XqypfUZp1Y&feature=youtube_gdata_player




Když mi bylo deset let, pokusil jsem se spáchat sebevraždu. Ztratil jsem svou naději. Zkusil jsem se utopit, ale nešlo to. Bůh měl plán pro můj život -- abych dával naději ostatním lidem skrz můj příběh. (Nick Vujicic) Odkaz na proslov Nicka před nedávnem v Brně http://opq.cz/8859

Statické pravidelné brázdy oblačnosti

Guess zaslal animaci ke včerejšímu článku o klimateroristických různostech. Díky!
Vidíte na ní, že pravidelné brázdy oblačnosti stojí na místě, a přes ně se žene proudění, někde i druhá vrstva oblačnosti. Při tomto počasí foukal silný vítr, místy přeháňky.
Dalo se to sledovat i odzdola. Naše babička, jak tak sedí u okna, o víkendu postřehla: "To je divný, takovej vítr, stromy se ohybají, a mraky nahoře se skoro vůbec nehejbou ..."
Měla pravdu. Chvílemi se mraky přes silný vítr ani nehnuly, chvilemi popošly ...

P. S. 
Myslím, že uvolněná diskuse na tomto blogu se osvědčuje. Ani to nestačím po týdnu všechno přečíst, ale pod Virem nad Českem je to fakt síla, a v zásadě se mi to líbí. Nemusím mazat provokatéry, vy je sami utlučete argumenty! Verthandi nám zde činí dobré služby, mnohé z vás inspiruje k výborným komentářům. A píše sem mnohem víc vidoucích lidí, a víc lidí víc ví...
Akorát prosím co nejslušněji. (:-))), aby nebylo třeba mazat, jakmile by to náhodou někde příliš ujelo.

1. dubna 2012

Aprílový klimateror - pár ukázek

Počasí je správně aprílové, jak jistě budou souhlasit zastánci i odpůrci teorií o umělém udržování počasí.
Pár satelitních fotek z posledních dní, aby bylo vidět, že klimateroristé neodpočívají ani počátkem jara.

Ochlazení, které přišlo ve čtvrtek (po mimořádně teplých dnech), bylo předznamenáno nastříkáním rozsáhlé oblasti chemtrails, které měly za úkol vtáhnout studený vzduch od severu do Evropy:
V následujících dnech sem tam pršelo, i když (konkrétně zde v ČB) toho napršelo minimum, vše bylo okamžitě větrem vysoušeno. Smůla, moje sudy na dešťovou vodu zůstávají pořád suchý...

Přes noc na 29. 3. byla vytvořena "žlutá deka" a následně rozbrázděna na oblačné brázdy. Viz za Krušnými horami. Zajímavé je, jak tyto brázdy stojí na místě, a vítr se žene nad nimi, eventuelně i pod nimi. (To uvidíte na animaci třeba jsmsg, sem mi to nejde.)

Následující den (30. 3.) byla žlutá deka přestříkána chemtrails:

Žlutá deka byla nad Německem a Českem "rozhrabána" do pravidelných brázd.

No a včera (31. 3.) byla žlutá deka opět rozbrázděna. (Viz též umělé "fousy" nad Itálií, na ty se podíváme jindy ...)

Odpoledne byl nad ni "nafouknut" pás oblačnosti, postupující od severu k jihu. Uprostřed má pruh vydatnějších srážek. Dle srážkového radaru slušně pršelo, ale ve skutečnosti zde u nás nic moc, okamžitě to vyschlo.

Normálním pohledem tato oblačnost vypadala celkem nenápadně, řídký bílý pruh z nad rozbrázděnou žlutou dekou.

Tak, to jen tak na ukázku, jak klimouši nikdy nespí. Zajímalo by mě, co by dělalo počasí, kdyby ho nechali na pokoji. Už to chudák nezažilo (u nás) možná dvě desítky let. Ale nemůžou přestat, musejí přece "čerpat granty". (:-)))

Klimateroristicky zajímavý je i dnešek, ale to dáme večer.

Příběh vašeho zotročení

Zde je přepis dříve uvedeného videa o farmaření na lidechMyslím, že text je tak výmluvný, že je dobře ho mít i v psané podobě. 
Dalo by se to i vylepšit - viz odstavec na konci: Je mnoho způsobů, jak vytvořit nepřetržité hrozby, aby vyděšený dobytek žádal farmáře o pomoc. Kdyby se třeba někomu chtělo pustit se do tvořivosti a rozvést tento odstavec ....? Jen na tomto blogu je k tomu materiálu víc než dost ...
Šíření textu všemi způsoby je jistě žádoucí.

Příběh vašeho zotročení

Zde je příběh vašeho zotročení. Jak k němu došlo? A jak se konečně můžete stát svobodnými?

Jako všechna zvířata, i lidské bytosti chtějí vládnout a využívat zdrojů kolem sebe. Nejprve jsme ponejvíce lovili zvěř a ryby, a pak se stalo našim myslím něco magického a hrozného. Jako jediní ze zvířat jsme se začali bát smrti a budoucnosti. A to byl začátek naší velké tragédie a velkých možností.

Víte, když se začnete bát smrti, zranění a vězení, pak se stanete ovladatelnými. A tím se stanete cennými. Tak cennými jako žádný jiný zdroj. Největším zdrojem, který mohou lidské bytosti ovládat. Nejcennější není přírodní bohatství, nástroje, zvířata nebo půda, ale ostatní lidské bytosti.

Zvířata můžete vyděsit pro tuto chvíli, protože se bojí bolesti, ale nemůžete jim hrozit ztrátou svobody, mučením nebo vězněním v budoucnosti, protože zvířata mají velmi malý smysl pro zítřek. Nemůžete vyhrožovat krávě mučením a smrtí, nemůžete strašit strom, aby vydal více ovoce, nebo mučit pole, aby dalo více obilí. Strašením slepic nezískáte více vajec. Ale můžete vyhrožováním donutit člověka, aby vám dal svoje vejce.

Toto farmaření na lidech je nejlukrativnějším a nejdestruktivnějším zaměstnáním v historii.
A v současnosti dosahuje vrcholu své destruktivity. Lidskou společnost nelze racionálně pochopit, dokud ji neuvidíme takovou, jaká je. Je to série farem, kde lidští farmáři vlastní lidský dobytek.

Někteří lidé tomu nevěří, protože vláda jim poskytuje zdravotní péči, vzdělání a silnice,
a tak si představují, že zde funguje nějaké dobro. Nic není vzdálenější realitě. Farmáři poskytují svému dobytku zdravotní péči, vodu a výcvik.

Někteří lidé tomu nevěří, protože máme některé svobody, a představují si, že vlády chrání naši svobodu. Farmáři vysazují své  plodiny v určité vzdálenosti od sebe, aby zvýšili své zisky. Když umožní svým zvířatům větší prostor a pole, budou jim produkovat více masa a mléka. Ve vaší zemi vám váš hlavní farmář zaručuje určité svobody, ne proto, že má starost o vaši svobodu, ale protože chce zvýšit své zisky. Už začínáte chápat podstatu klece, v níž jste se narodili?

Jsou čtyři hlavní způsoby farmaření na lidech.

1) Přímé otroctví: První způsob ve starém Egyptě bylo brutální donucování lidí k práci. Lidská těla byla ovládána, ale produktivita lidské mysli byla mimo dosah biče a vypálené cejchy. Otroci zůstali vysoce neproduktivní a bylo třeba ovládat obrovské zdroje.

2) Římské otroctví: Druhou tváří otrokářství byl římský model. Tam měli otroci dáno několik možnosti získání svobody, což podporovalo jejich kreativitu a zvyšovalo produktivitu. To znamenalo nárůst bohatství Říma a také daní pro římskou vládu. A s tímto dodatečným bohatství se Řím stal impériem. Po zničení ekonomického bohatství, které stálo za jeho mocí, Řím padl. Věřím, že vám to nezní úplně cize.

3) Nevolnictví: Po pádu Říma vznikl přechodný model vlastnictví dobytka a zdanění. Rolníci, místo aby byli přímo vlastněni, obdělávali půdu samostatně a platili daně jejím vlastníkům. Tento model ale znamenal velké rozdrobení produktivní půdy a zanikl  během hnutí zvaného Ohrazování, kdy bylo vlastnictví půdy konsolidováno. Stovky tisíc rolníků byly vyhnány z půdy, na níž pracovali jejich předkové, protože vznikly nové technologie farmaření s méně lidmi. Zvýšená produktivita v pozdním středověku umožnila vyrobit potraviny pro města a velkoměsta, i nový model vlastnění lidí. To způsobilo příliv rolníků do měst.

4) Demokratický model: Rozvíjejícímu se průmyslu se stala dostupnou obrovská zásoba levného lidského kapitálu, a vládnoucí třída lidských zdrojů si uvědomila možnost získat více peněz tím, že nechají svůj dobytek zvolit si svá zaměstnání. V demokratickém modelu bylo přímé vlastnictví otroků nahrazeno modelem mafie. Ve skutečnosti podniky vlastní mafie, která jednou měsíčně vybírá daň, kterou krade vlastníkům podniků. Vy si nyní můžete zvolit sami své zaměstnání, což zvyšuje vaši produktivitu. A tak i daně, které můžete platit svým pánům.

Úryvek z filmu: Děti, v životě máte mnoho voleb, ale velmi rychle vám uteče. Když je vám -náct, můžete dělat všechno, a taky to. děláte. Ve 20 a 30 vyděláváte peníze, máte rodinu. Po 40 vám roste břicho a brada, muzika se vám zdá hlučná, a vaše kamarádka se stane babičkou. Po 50 máte malou operaci, po 60 máte velkou operaci. Hudba je pořád hlučná, ale už ji neslyšíte. Po 70 čekáte, kdy přijedou vaše děti, po 80 máte mrtvici, a když už to nemůžete vydržet, voláte maminku. Nějaké dotazy?

Vašich pár svobod je chráněno, protože jsou výnosné pro vaše vlastníky. Velkým problémem demokratického modelu je, že  zvyšování svobod ohrožuje farmáře. Zpočátku vládnoucí třída profituje z relativně mála svobod, ale když si jejich dobytek více zvykne na své svobody, a na rostoucí bohatství, začnou se ptát, proč vůbec potřebují vládce.

No, však nikdo neříká, že farmaření je snadné!

Udržet dobytek platící daně pod kontrolou vládnoucí třídy je třífázový proces.

1) První krok je indoktrinace mládeže skrze vládnutí zvané vzdělání. Jak  bohatství demokratických zemí roste,  je vzdělání přizpůsobováno, aby byly pod kontrolou mysli i duše dobytka.

2) Druhým krokem je vzájemně proti sobě poštvat občany vytvořením závislého dobytka.
Je velmi obtížné ovládat lidi přímo, silou, a může to být dokonce kontraproduktivní, jak je vidět v Severní Koreji. Chov lidí v přímém zajetí není snadný. Je třeba, aby si mysleli, že jsou svobodní. Pak budou vyrábět pro své farmáře mnohem více.

3) Nejlepší způsob, jak udržet jejich iluzi svobody, je vzít některé z dobytka na výplatní listinu farmáře. Tyto krávy se stanou závislými na existujícím stavu, a budou útočit na ostatní krávy, které budou poukazovat na pokrytectví, násilí a nemorálnost vlastnění lidí.

Komentář hlasatele krimizpráv:
Podezřelý je tváří k zemi, policista nad jeho hlavou, druhý za zády, další policista stojí poblíž. Krátká bitka. Pak policista vstane, vytáhne zbraň a střelí. (Policista zastřelil ležící bezbrannou oběť ranou do hlavy.)

Svoboda je otroctví a otroctví je svoboda. Když přimějete krávy, aby na sebe útočily, každá se přizpůsobí této situaci, a pak je nemusíte tolik ovládat přímo. Tyto krávy se stanou závislými na štědrosti svého farmáře, a budou se zuřivě stavět proti jakémukoli zpochybnění vlastnictví dobytka. Intelektuální a umělecké třídy vždy závislé na farmářích řeknou, že žádáte-li svobodu od farmářů, poškozujete své kravské kolegyně. Dobytek je takto držen v uzavření, tím, že se posune odpovědnost za násilí na ty, kteří žádají skutečnou svobodu.

Je mnoho způsobů,  jak vytvářet nepřetržité vnější hrozby, aby vyděšený dobytek žádal farmáře o ochranu.

Tento systém farmaření na lidech se nyní blíží ke konci. Obrovské tragédie moderních západních ekonomických systémů nevznikly navzdory našim ekonomickým svobodám, ale kvůli nim.

Masový nárůst ekonomického bohatství v 18. století byl důsledkem ekonomických svobod.
A tento nárůst bohatství živil bohatství a moc státu. Kdykoli se dobytek stane exponenciálně produktivnějším, dojde i k exponenciálnímu nárůstu farmářů a na nich závislých. Růst státu je vždy v poměru k postupu ekonomických svobod. Ekonomické svobody vytvářejí bohatství, a to přitahuje více zlodějů a politických parazitů, jejichž chamtivost pak zničí ekonomické svobody.

Jinými slovy, svoboda vytváří metastáze rakoviny státu. Vláda, která začíná jako nejmenší, se vždy nakonec stane největší. Proto nemůže být žádná schůdná a trvale udržitelná alternativa ke skutečně svobodné a mírové společnosti. Společnosti bez politických vládců, bez vlastnění lidí, bez násilí daní a etatismu.

Být skutečně svobodní, to je velmi snadné i velmi těžké. Vyhýbáme se pohledu na naše zotročení, protože je tak bolestné ho vidět přímo. Pořád tančíme kolem neustálých násilností umírajícího systému, protože se bojíme útoků od našich dobytčích kolegů.

Ale mohou nás držet  pouze v těch klecích, které odmítáme vidět.

Probuďte se, abyste uviděli tu farmu a mohli ji opustit.

Překlad: OrgoNet

Volné komentáře - jak se osvědčují?

Před současnou blogovací pauzou (náhlé pracovní zatížení, dosud trvající - na blog teď radši nechodím, protože by mi to nedalo - holt jsem už nejspíš blogoholik, který nemůže vidět blog, aniž by ho to nepohltilo (:-)))  ) byly zde nastaveny volné komentáře, jako pokus, zda na tomto blogu v diskusi vykvete vědomost, či se ji nevědomost bude snažit zastínit ...

Zatím nemám přečteno, co tu vzešlo, ale doufám v to nejlepší. Že jste si plodně vyměnili názory bez mého mentorování, a že se to obešlo bez hádek (:-)))

Večer se kouknu, jak to prosperuje (:-)))

Todd Michael: Anděl evoluce. Peníze ...

Nedávno zde byla otištěna výzva Inelie Benz k napravení vztahu k penězům. Článek vyvolal rozporuplné reakce, někteří ostře nesouhlasí s "meditací na peníze", ale jiní k tomu přidali moudré a vědomé komentáře.
Po diskusích s přáteli, které toto téma zaujalo, přidávám k němu text z fascinující knihy, která mi byla nedávno doporučena, a která velice posunula mé poznání: Todd Michael: Anděl evoluce, Praha 2009, přel. Jana Žlábková. V doslovu se praví, a já vřele souhlasím, že kniha představuje "skok do zcela nové a vyšší úrovně bytí". 
Tu knihu velice doporučuji - zejména ti, co berou Eckharta Tolle a Matthewa, tam najdou úžasná doplnění a odpovědi na prosté, leč životně důležité duchovní otázky, na které se obvykle nemáte koho zeptat, určitě tušíte, ale nejste si jisti ... Mně velmi pomohla v pochopení mé současné životní situace ... (která se peněz netýká, i když, vlastně asi taky ...)
Jedna z kapitol se věnuje i penězům, a hle, vyznívá stejně, jako výzva Inelie Benz... 


Todd Michael, z knihy Anděl evoluce, kapitola 11:

Todd: Jsou jisté věci, na které jsem se tě chtěl zeptat, ale vyhýbal jsem se tomu.

Anděl: (Smích) A už je to tu zas. Je úžasné, jak jsi přecitlivělý v určitých věcech. Hele, já to řeknu místo tebe a tím to uvidíme. Peníze! (Výbuch smíchu.) Peníze! Peníze! Peníze!

Todd: (Zděšeně.) Nemusíš tak křičet. To slovo zní tak ... tak hříšně, hlavně když ho říkáš ty.

Anděl: (Smích.) Já vím. Skoro všichni jste naprosto stejní. Jste úplně posedlí penězi, ale chodíte kolem té věci po špičkách, stejně jako chodíte po špičkách kolem sexu. Pokud jde o naprosto přirozené součásti života, jste tajnůstkáři a nevíte, co s tím.

Todd: Není pro mě snadné brát peníze jako „přirozený“ jev. Stvořil je člověk a zjevně mezi lidmi způsobují spoustu problémů.

A.: Vážně? Co jsou podle tebe vlastně peníze?

T. Je to jednoduché. Je to umělý produkt stvořený proto, aby se dalo snadno obchodovat se zbožím a službami.

A. Jasně. Zboží a služby. A mohu se zeptat, co je zboží a služby?

T. To je velmi nejasná otázka. Můžeš být konkrétnější?

A. (Smích.) Ne. Ta otázka je naprosto jasná.

T. Tak dobře. Zboží a služby jsou produkty, které vytvořili lidé a mají určitou hodnotu.

A. Vyber si nějaký příklad – jakýkoli.

T. Co třeba hromada obilí?

A. Bezva. Jak za hromada obilí vznikne?

T. Farmář připraví pole, zaseje osivo, stará se o rostliny a hnojí je, když začnou růst, pak sklidí úrodu a odveze ji, aby ji nabídl na trhu.

A. To je ale spousta práce.

T. Je to spousta práce. Celkově vzato vyžaduje získání peněz hodně práce.

A. Někdy ano. Tak mi teď vysvětli, co je to práce.

T. Vyžaduje hodně času a energie.

A. Pokračuj. Ty se k tomu dostaneš. Co je čas?

T. Ty víš, co je čas. Co je to za otázku?
A. Ta otázka zní, víš-li opravdu, co je to čas.

T. (Ticho.) Já to vlastně nevím. Nejsem si tím jistý a ani fyzikové nevědí, co je čas. (Odmlka.) Mám pocit, žes říkal, že je to proces příčiny a následku odehrávající se na hmotné rovině.

A. Co je čas pro tebe?

T. Pro mě je určitý časový úsek určitým úsekem mého života, kouskem přiděleného intervalu, který mi byl darován k existenci tady na Zemi.

A. Výborně. Souhlasíš tedy s tím, že čas je v podstatě život?

T. Dalo by se to tak říct, asi ano.

A. Napadá tě nějaký výrobek nebo služba, které nejsou přímým výsledkem toho, že kdosi vynaložil na jejich vytvoření určitou část svého života?

T. Co třeba zlato? Zlato se stalo základem mnoha peněžních systémů. Ale vytvořila ho příroda.

A. Ano, vytvořila ho příroda. Ale jak ho můžeš získat?

T. Jasně, teď jsi mě dostal. Někdo ho musí najít, vytěžit ho, pročistit, odvézt a tak dál a tak dál.

A. Lidé vynaložili na jeho získání opravdu hodně času, je to tak?

T. Ano, stálo je to spoustu času a energie.

A. (Odmlka.) Teď se tě zeptám ještě jednou. Co jsou peníze?

T. Peníze jsou symbolem představujícím život?

A. Výborně! Tak proč by tedy měly být v jakékoli podobě či tvaru něčím hanebným? Je snad život hanebný?

T. To samozřejmě ne.

A Tak už to překonej. Peníze jsou zcela přirozenou částí tvého života. Na tom není nic špatného.

T. A co láska k penězům nebo „žádostivá touha“ po penězích? Říká se, že posedlost penězi je „kořenem všeho zla“.

A. Tohle tvrzení je pravdivé. Musíš však pochopit jeho skutečný význam. Touha po penězích je chybný stav vědomí, stav nepochopení. Když lidé touží po penězích, ženou se jen za symbolem, aniž by pochopili, že peníze jsou ve skutečnosti život. A právě to nepochopení způsobuje veškeré problémy. Dívá-li se někdo na peníze jako na neživý produkt a nevnímá je jako životní sílu jiných lidí, tak využívá k jejich získání všechny možné podvodné cesty. Je ti to jasné?

T. Snad ano. (Odmlka.) Ano, myslím, že už chápu, v čem je to pravdivé.

A. Ten, kdo skutečně pochopí – tam hluboko v nitru – že peníze jsou symbolem naděje, snů, potu, pozornosti a lásky ostatních lidských bytostí, získá velkou motivaci k tomu, aby s penězi zacházel velmi opatrně a bral přitom v úvaho ostatní lidi. A nemůže se trápit tím, že se kvůli penězům dělá i spousta nedobrých věcí.

T. Teď jsem ti na chvíli nerozuměl. Je mi jasné, že peníze jsou symbol času a energie lidí, ale nechápu, jak symbolizují lásku.

A. Vraťme se k farmáři. Vypěstovat kupu obilí ho stojí spoustu času, energie a pozornosti. Je to tak?

T. Je.

A. Vždycky se snaž vystopovat věci až k jejich zdroji.  Proč farmář vyprodukuje hromadu obilí? Tys vyrůstal na venkově, tak to pro tebe není nijak těžké. Vzpomeň si na nějakého farmáře, co jsi znal. Proč pěstoval obilí?

T. Ten, na něhož jsem si vzpomněl,. podle mého názoru pěstoval obilí, aby zabezpečil svoji rodinu.

A. Dobře. A proč tedy ... ?

T. Já vím. Je mi to jasné. Protože miloval svoji rodinu.

A. Je těžké pochopit, jak může být obilí konečným produktem jeho lásky?

T. Ne. To vysvětlení je naprosto dostačující.

A. (Smích.) Myslíš, že láska je kořenem všeho zla?

T. Ne, to je hloupost. A navíc žádné zlo není. O tom jsem přesvědčený.

A. Takže není v pořádku, když má někdo rád peníze? Není láska k penězům láskou k sobě? Není to cenný stav vědomi? Samozřejmě za předpokladu, že je tato láska projevována s hlubokým pochopením faktu, že peníze jsou skutečně symbolem potu a snů lidí.

T. Už je mi jasné, že mít rád peníze tímhle způsobem je v pořádku.

A. Dobře. Tam, kde budeš získávat peníze bez úsilí, se totiž dostaneš jen v případě, že dosáhneš tohoto stavu vědomí. Peníze ti nepoplynou samy do kapsy, dokud se nezbavíš závislosti na nich. A podvědomé překážky odstraníš jen tím, že se vyrovnáš s pocity hanby a viny. Jen tehdy ucítíš, že je pro tebe zcela přijatelné produkovat úspěšné peníze.

T. „Produkovat“ peníze?

A. Už jsme to spolu probírali. Velmi dobře víš, že vytváříš svět kolem sebe. A do něj patří přece i peníze. Správně řečeno, patří do něj především peníze. Ačkoli ti činí velké problémy si to přiznat, peníze tvoří obrovskou součást tvé tvořivé energie. Stav tvých financí je přímým odrazem velké části tvého celkového myšlenkového procesu.

T. Peníze netvoří obrovskou část života všech lidí. Mnoho lidí vystačí s málem a zaměřuje svou pozornost na jiné záležitosti – na vyšší, duchovní záležitosti.

A. To je nesmysl. Když se podíváš na převážnou většinu lidí, zjistíš, že vydávají spoustu času a energie, aby získali všechny možné věci nezbytné k uchování svého rozvoje a štěstí. A každá z těchto potřebných věcí je určitým způsobem spojena s penězi. Veškeré formy energie ve vašem životě jsou propojeny v jednu obrovskou síť, v jakýsi ekologický systém.

T. A co lidé jako matka Tereza? Ta se o peníze nezajímala. Téměř všechnu energii věnovala vyššímu poslání. Neměli bychom se snažit být jako ona?

A. (Smích.) To je naivní. Matka Tereza byla posedlá pomáháním druhým. Lidé, o které se starala, byli nesmírně chudí. Jednou z nejdůležitějších věcí, které dělala, bylo zabezpečování základních potřeb pro tyto ubožáky. Podíváš-li se na její život pořádně, zjistíš, že byla vlastně jakési obří potrubí, jímž proudily zásoby včetně velkého množství peněz.
Matce Tereze se podařilo získat milióny dolarů v podobě darů církvi. Většinu života strávil přeměňováním těchto darů v potraviny, obydlí a lékařskou pomoc, a posíláním této pomoci těm, kteří ji skutečně potřebovali.
To, co by tě teď mělo ale zajímat především, je způsob zvládání situací, kdy jsou s penězi nějaké problémy. Koukni se na sebe. Ty jsi investoval celkem hodně do svých podvědomých potíží, je to tak?

T. A jak se jich mám zbavit?

A. Stejně jako ostatní problémy i problémy s penězi je třeba řešit nejprve na úrovni vědomí. Stále více a bedlivěji vnímej skutečný význam peněz. Neustále se snaž vidět je jako symbol života a lásky. A trénuj to dál a dál a dál. Pracuj na tom. Věnuj tomu pozornost.
Bude to chvili trvat, ale když vytrváš, začneš nakonec věřit – v té nejhlubší podvědomé rovině – že peníze jsou úžasná a nádherná věc. Jakmile se to stane, budeš moci svobodně produkovat peníze, které pak začnou stále více a častěji plynout tvým životem.
Buď však opatrný. Všimni si, že jsem řekl tvým životem. Neřekl jsem, že by mohly nebo měly plynout do tvého života. V tom je velký rozdíl.

T. Jaký? Já už asi vím, kam směřuješ, ale chci mít v té věci jistotu.

A. To je dobře, protože tohle je mnohem důležitější než se zbavit pocitu viny. Peníze plynoucí do tvého života musíš vydávat správně. A nejdůležitější je, abys značnou část peněz zase předával dál. Jestliže to nezvládneš, budeš mít neustále pocit nedostatku.
Vydávej hodně peněz. Vydávej je pravidelně a vydávej je s rozvahou. Nedávej je slepě na jakoukoli charitu. Připravuj se na to a ujisti se, že půjdou tam, kde budou vhodně využity. Nespěchej a každý měsíc věnuj pár hodin prozkoumání možností. A když se ze zpráv dovíš, že se stala nějaká tragédie nebo došlo k neštěstí, tak něco udělej. Zvedni telefon a daruj peníze.
A nepočítej do toho peníze, které počítáš nějaké organizaci s jakýmkoli typem politiky, i když je to třeba náboženská organizace. Tyhle organizace bývají téměř vždycky poznamenány podivnými a sobeckými motivacemi. Chceš-li, klidně jim něco dávej, ale neočekávej, že ty dary budou přínosem ke stavu tvého plynutí.
Lidé by měli věnovat i něco jiného. Věnuj svůj čas. Věnuj svou pozornost. Věnuj tuhle knihu. Věnuj své staré věci. Tohle všechno ti pomůže.
Je-li to možné, dávej anonymně a dávej organizacím a jedincům, kteří ti za to nebudou projevovat žádnou vděčnost. Dokud tyhle věci zcela nezvládáš, stala by se jejich vděčnost pokrmem pro ego a pro pocit vlastní důležitosti. A to by pak bránilo plynutí. Ať děláš cokoli, buď neustále vděčný za to, co máš, a co nejvíce to využívej.
Procvičuj to vytrvale a bedlivě a budeš prožívat naprostou hojnost.

T. Musí v tom být ještě něco jiného. Co dalšího mi k tomu můžeš říct?

A. Já už toho teď budu muset nechat. Vy lidé často říkáte: „Hlavně ať je to jednoduché a prosté.“ Nahlédneš do toho víc v další knize.

T. V další knize? Já tím budu muset projít ještě jednou?

A. (Smích.) Ty se rozhodneš, že tím znovu projdeš, a jakmile se to stane, zasvětíme tě do větších detailů. Tohle je program týkající se zacházení s penězi a dosažení stavu hojnosti - tak už to víc nekomplikuj.
Zaprvé, přemýšlej o penězích v dobrém a s láskou. Pokaždé, když máš v ruce peníze, zapátrej v duchu, jaký je jejich zdroj. Buď hodně vnímavý a při záležitostech spojených s penězi měj na paměti, že jsou spojeny i s lidským životem a jeho nadějemi, sny, láskami a ztrátami. Když se zabýváš větší sumou peněz, buď si vědom, že je spojena se životy mnoha lidí. Jednej rozvážně. Měj k penězům úctu a važ si jich za to, čím jsou. Když se tomu budeš věnovat, začnou mizet pocity zahanbení a viny a strach týkající se peněz a dalších ožehavých podob zabezpečení člověka. A pak ti dá podvědomá mysl zelenou a k tobě začne plynout proud hojnosti.
Zadruhé, představuj si, jak se ti dostává hojnosti všeho, co potřebuješ, a představuj si, jak to využíváš pro dobro všech. Myšlení přechází v realizaci. Připravuj si v mysli kanál a věci se pak samy dostaví.
Zatřetí, buď neustále a hluboce vděčný za všechno, co teď máš. Staň se zodpovědným správcem zdrojů, jimiž jsi byl obdařen. Využívej toho, čeho se ti dostalo, v co největší míře a s velkou péčí.
Začtvrté – a to je ze všeho nejdůležitější – sleduj to, co vydáváš. Jednej velice odpovědně, pokud jde o peníze, které dlužíš ostatním lidem za jejich čas a úsilí. Vydávej peníze pravidelně. Dávej, dávej a znovu dávej. Všechno musí být v oběhu. V této věci lidé selhávají mnohem častěji než v čemkoli jiném.
Každý, kdo chce vyřešit otázku plynutí peněz, musí tyto zásady procvičovat s velkou důvěrou a vytrvalostí, a pak to bude naprosto samozřejmá záležitost.
O těchto věcech mluví i podobenství, i když to bývá nesprávně chápáno. Správcům, kteří svou úlohu zvládli dobře, bylo řečeno: „... nad málem jsi byl věrný, ustanovím tě nad mnohým; ... „ (Matouš 25:23). Zdokonaluj tyto základní postoje a já ti slibuji, že ti bude dáno mnohé, čemu se budeš moci věnovat.
Vesmír tě pozoruje, monitoruje. Když vidí, že jsi zodpovědný, že je ti možno věřit, že dobře zvládneš současné, bude postupně posílat mnoho dalšího tvým směrem.