tag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post7094324213874080101..comments2024-02-08T16:35:23.734+01:00Comments on OrgoNet: Svoboda učení - domácí školaUnknownnoreply@blogger.comBlogger21125tag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-5717109408425353792014-03-22T18:06:51.237+01:002014-03-22T18:06:51.237+01:00Unschooling mi přijde přirozený. Lidské bytosti js...Unschooling mi přijde přirozený. Lidské bytosti jsou zvídavé a učí se, ať chceme nebo ne. Zejména malé děti nasávají, jako houba. Můžeme jim nachystat prostředí, kde svobodně budou objevovat své vlastní touhy, vášně a cíle. Můžeme jim dovolit mít vlastní názor a být, kých samy chtějí. Můžeme jim pomoci, pokud nás o to požádají. Můžeme jim dovolit setkat se s přirozenými bariérami, které aktuálně v jejich světě existují. <br /><br />Myslím, že tento styl výchovy není "ochranný" a nehrozí, že by se děti v životě orientovat neuměly. Hrozí ale, že takto svobodné bytosti se silnou integritou změní způsob, jak pracujeme. Jistě že tyto děti nebudou ochotné ze sebe udělat povolného pracovníka, který drží hubu a krok. Pravděpodobně si své "pracovní místo" vytvoří. Nemám strach z neúspěchu dětí, ale věřím, že je to nesmírně obtížné pro rodiče, kteří jsou "vymodelováni" k určitému úsudku - to prvně sami musejí překonat, aby vlastním dětem umožnili růst svobodněji. Takže posílám svůj obdiv všem, kteří se snaží své děti osvobodit (jakoukoli formou, která je pro ně momentálně dosažitelná a přijatelná) a přeji mnoho radosti z úspěchů. Sama zatím děti nemám, ale jsem přesvědčena, že bude nutné, abych je vedla tímto způsobem. A jsem připravená tomu svůj život přizpůsobit. Jak a zda se mi to podaří? To si můžeme říci tak za dvacet let :-)Skunklesshttps://www.blogger.com/profile/01296322324859837547noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-3447140892092127362014-01-30T10:04:01.777+01:002014-01-30T10:04:01.777+01:00Ahoj Terka, myslím si, že tento pocit frustrácie, ...Ahoj Terka, myslím si, že tento pocit frustrácie, ktorý momentálne máš z prístupu pedagógov je možný aplikovať na všetkých mladých ľudí. Súčasný vzdelávací systém je nastavený tak, aby bol vyvíjaný, čo najväčší nátlak na mladých ľudí prostredníctvom vymyslených nedôležitých štandardov dodávaných zhora t.j. z našich "vládnucích špičiek". Tento systém výuky je stále rovnaký už vyše 200 rokov a v súčasnosti je dotiahnutý už do "dokonalosti". Účelom je vychovávať otrocké bytosti bez vlastného svetonázoru a bez rozvoja vlastných zručností, t.j. toho v čom sú naozaj dobrí a v čom by mali najlepšie predpoklady aby sa cítili dobre. Toto je úmyselne potláčané a všetky zákony, vyhlášky a nariadenia sú prispôsované a vykonávané tak, aby mladých ľudí, čo najviac znechutili a podmanili si ich. Jedna z vecí, ktorá v takomto prípade nastáva je aj to, čo sa teraz deje Tebe tzn. upadla si do apatie. Tvoje telo sa prirodzene bráni niečomu, čo nechce robiť. Akurát včera som mal rozhovor s naším maturantom, ktorý má podobné problémy ako máš Ty. Je veľmi ťažké nájsť nejaké rozumné riešenie lebo 98 percent ľudí je ovplyvnené všeobecným povedomím "spoločnosti" t.j. "dospelácke myslenie" je dobre vyštudovať strednú školu, potom vysokú a až potom je predpoklad, že získaš dobré zamestnanie.... Nechcem nikomu siahať na svedomie ale povedz "Chcela by si celý život robiť to, čo Ťa vôbec nebaví???". Určite nie. Ja som svojmu synovi poradil aby školu ukončil so cťou (chodí na gymnázium). V našom ponímaní to nie je byť vyznamenaným ale aby učil súčasných pedagógov, že mladý človek môže mať vlastný svetonázor a na informácie uvedené v súčasných knihách môže mať iný pohľad ako je ten všeobecný. Bohužiaľ nie je to jednoduché lebo učitelia sú neustále zahlcovaní byrokraciou z ministerstva a ich poznámky, sťažnosti a postrehy k novým opatreniam z ministerstva nie sú brané vôbec v úvahu. Ale ak si ten pedagóg zachová len trocha zdravomyslia, tak sa nedá úplne zatlačiť do kúta a potom aj jeho práca ho bude viac tešiť. Na margo Tvojich najbližších by som odporúčal viac sa s nimi o týchto veciach rozprávať. Je potrebné nájsť nejakú chvíľku, keď nie sú "zamestnaní" inými záležitosťami (napr. pozeraním TV). Čím viac sa budete rozprávať (nie po sebe kričať!!!), tak tým skôr k sebe nájdete cestu porozumenia a pochopenia ako to navzájom vidíte zo svojich pohľadov...a potom je len krôčik k tomu aby ste našli nejaký rozumný kompromis. <br />Ja viem, že sa to ľahšie píše ako uskutočňuje ale ber to ako takú malú prvú skúšku dospelosti. Všetci sme plnohodnotné bytosti a niekedy tí mladší potrebujú učiť tých starších. Držím Ti palce. JurajAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-10594661309565721832014-01-27T23:20:26.221+01:002014-01-27T23:20:26.221+01:00Krásně napsané... čte se to samo. Srdíčko se mi na...Krásně napsané... čte se to samo. Srdíčko se mi nad tím tetelí. Souhlasím s autorkou, protože když se dívám na svůj život a proberu se jím až do začátků, tedy do první třídy, do nástupu na zš, hnusí se mi to. Cítím v sobě, jak nemůžu najít to, co bych mohla a měla dělat, nemám zapálení pro věci, které mne bavily předtím a vím, že by mne bavily i dnes. Navíc jsem na škole, která mi byla přidělena mojí matkou s tím, že "nemohu dojíždět mimo město, protože se nedokážu správně chovat". Teď, půl roku před maturou, jsem se na učení absolutně vykašlala, chodím si to do školy jen odsedět, ke zkoušení nechodím, testy píšu stylem á la tipovačka, někdy jen tak se prospat. a víte co? Baví mě to o hodně víc. Učím se jen na předměty, které mě baví. Třeba čeština, základy společenských věd, angličtina, němčina... ale ekonomika, účetnictví... to jsou obory, ze kterých propadám, takže počítám s tím, že k matuře mě nepustí. A upřímně... vůbec mi to nevadí. Spadlo ze mě tolik stresu díky tomu, že jsem si řekla, že se prostě na tyhle věci učit nebudu a nebudu se zatěžovat tím, že mi to nejde a jak asi budu u zkoušení vypadat. Přestala jsem řešit i to, že mě bude učitelka na hodinách při zkoušení srovnávat s jinými studenty, kteří jsou na tyto obory lepší. Mám se líp. Jen doma je to kvůli tomuhle mému rozhodnutí dost naprd. Mamka mě nechápe, sestry a ani táta ne... ale nebudu jim to vysvětlovat, když to nedokážou pochopit. Já si dál píšu básničky, poslouchám hudbu, kreslím si a píšu příběhy při pro mě nudných hodinách. Jaký názor na to máte vy?? TerkaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-48790062498814779532014-01-22T23:00:58.085+01:002014-01-22T23:00:58.085+01:00Je mi patnác teď si vybírám školu a je to tak, ško...Je mi patnác teď si vybírám školu a je to tak, škola hrozně bere času, ale strašně je to nuda a proto se snažím podnikat v systému MLM abych mohl co nejdřív vypadnout ze střední školy...Můžu za sebe říct, že už totak není Uč se aby jsi měl dobře placené místo já bych to nazval takto učse abys pak byl zaměstnan jako otrok :DAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/04330927305594615490noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-64651033352003606242014-01-22T19:00:08.266+01:002014-01-22T19:00:08.266+01:00v blízké budoucnosti se takto lidé nebudou učit, m...v blízké budoucnosti se takto lidé nebudou učit, myšleno dnešní nalejvání vědomostí , lidé budou rozvíjet své vrozené talenty a schopnosti , budou se méně učit o názorech jiných lidí ..., pokud bude volná energie , a zdarma, nebude třeba vykonávat spousta nesmyslných prací jen pro peníze , lidé budou mít na sebe více času , ...atd <br /><br />samozřejmě to vše bude možné až na Zemi zavládne Mír a lidé se sjednotí ...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-10400775834530893062014-01-22T18:48:37.674+01:002014-01-22T18:48:37.674+01:00Veľmi dobrý a užitočný článok. Odporúčam po jeho p...Veľmi dobrý a užitočný článok. Odporúčam po jeho prečítaní "zájsť" aj na webovú stránku "slobodaučenia", ktorá je uvedená v záhlaví. Je tam mnoho odpovedí na otázky a postrehy, ktoré odzneli v následnej diskusii. Ak by sa to začalo v rozšírenej forme praktizovať aj u nás, tak by to naše spoločenstvo určite dokázalo "zbaviť" mnoho "hyperaktívnych" detí:)))). Čo sa týka súčasného vzdelávacieho systému, tak je to veľmi dobre charakterizované na uvedenej stránke, citujem: "Súčasný model vzdelávania, na ktorom sú založené takmer všetky školy, považujeme za úplne mylný a postavený na chybných základoch. Vychádza z predpokladu, že žiaci a študenti sú lenivé, hlúpe, nemotivované a neplnohodnotné bytosti. Pre dnešné školstvo sú deti len prázdnou a šedivou nádobou s rovnakým tvarom a veľkosťou, do ktorej je potrebné pod nátlakom nahustiť veľké množstvo vedomostí, ktoré boli vyhlásené za dôležité. Tento systém pritom neberie do úvahy jedinečnosť každého človeka, jeho schopnosti, záujmy, talent, priania ani sny.". Myslím, že k tomu nie je potrebné nič dodávať. Každý zdravomysliaci človek s tým bude určite súhlasiť. V mojej rodine mám jedného "maturanta" a každý deň môžem pozorovať jeho frustráciu zo spôsobu výuky a správania sa pedagógov k týmto "neplnohodnotným" bytostiam. Nemám v úmysle touto svojou poznámkou niekoho urážať a tobôž nie učiteľov alebo pedagógov... len som týmto chcel poukázať na systém a ľudí v ňom fungujúcich. Môj 8-ročný synovec je v tretej triede ZŠ vyhlásený za neprispôsobivého, vyrušujúceho a autoritu nerešpektujúceho žiaka. V takomto prípade už nezohráva úlohu ani jeho nadmerné nadanie na učenie sa (väčšinu zadaných úloh úspešne rieši s niekoľko minútovým predstihom ako ostatné deti). Pedagógmi školy bolo mamičke odporúčané aby zašla k lekárovi pre ukľudňujúce prostriedky!!! Svojou vynaliezavosťou poukazuje na nedostatky systému výuky a vedenia detí a myslím, že takýchto prípadov zažívajú súčasní rodičia veľmi veľa. Podľa môjho názoru už skončila doba keď sa poukazovalo len na nedostatočné vedenie v rodine a je potrebné začať vyžadovať od "ponúkaného" vzdelávacieho systému TO, čo si naše deti naozaj zaslúžia a tento článok je návodom, ako by sa to dalo v nenásilnej podobe realizovať.<br />JurajAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-59027355665561939382014-01-22T17:20:30.079+01:002014-01-22T17:20:30.079+01:00http://www.youtube.com/watch?v=2pQyXgrXrIE
Video ...http://www.youtube.com/watch?v=2pQyXgrXrIE<br /><br />Video natočené v americké škole Sudbury Valley zastávající filosofii unschoolingu.<br />Tato vzdělávací instituce byla založena roku 1968 a její model převzalo témeř 40 škol.<br /><br />Film během necelých 10 minut shrnuje, jak škola Sudbury Valley School funguje - seznamuje s některými členy personálu, ptá se studentů na nejrůznější otázky a provádí školní budovou.<br /><br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=5uV6hZ4b57g - Škola Sudbury Valley - Zaměření a intenzita <br /><br />Oficiální stránky školy: http://www.sudval.com<br /><br />Další videa k tomuto tématu naleznete na:<br />http://www.svobodauceni.czAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-68002231582808068762014-01-22T15:28:54.192+01:002014-01-22T15:28:54.192+01:00https://www.facebook.com/nevychova?fref=ts - NEVÝC...https://www.facebook.com/nevychova?fref=ts - NEVÝCHOVA :-) <br />Péče o děti<br />Pomáháme rodičům a dětem mít výchovu jako hru. www.nevychova.cz<br /><br />* Jak mít zdravé a šťastné dítě? * Jak se umět vždycky domluvit? * Jak si přestat trhat vlasy z výchovy, být sami sebou a užívat si jeden druhého? * Stačí udělat 5 jednoduchých kroků.<br /><br />Klikněte na http://www.nevychova.cz/ a zjistěte, které to jsou.<br /><br />Katka Králová<br /><br />autorka principů Nevýchovy, lektorka, speciální pedagožka, ale především člověk s láskyplným a respektujícím přístupem k dětem i dospělým.<br />Víc než 15 let pracuje s dětmi a jejich rodiči a pomáhá jim vidět jednoduchost a hravost ve výchově. Podporuje rodiče, aby své děti učili být šťastné a to ne slovy, ale především svým životem. Rodinám pomáhá objevovat jednoduché, zábavné a funkční způsoby, jak společně tvořit místo:<br /><br />kde není potřeba nařizovat, hádat se nebo bojovat<br /><br />kde se dítě nemusí vztekat, dělat naschvály, lhát nebo se vymlouvat<br /><br />kde rodiče nemusí řešit, že jejich dítě neposlouchá, neučí se, neuklízí nebo nedělá to, co by chtěli<br /><br />kde jsou spolu všichni rádi, učí se jeden od druhého, rozvíjí se, užívají si života a na všem se domluvíAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-68072330529948794812014-01-22T12:26:04.199+01:002014-01-22T12:26:04.199+01:00Souhlasím. Doma se dítě může naučit číst, psát a t...Souhlasím. Doma se dítě může naučit číst, psát a trochu počítat, ale co dál?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-91225633505825098442014-01-22T09:23:21.951+01:002014-01-22T09:23:21.951+01:00Jojo, taky by me to zajimalo. Zatim je zrejme pri...Jojo, taky by me to zajimalo. Zatim je zrejme prilis brzo na nejake vyhodnocovani. <br />Tez - jedna vec jsou znalosti / zrucnosti, ale to neni to jedine, co se ucime. Ve skole a kolektivu ruznych lidi (a to i tech "zlobivych" ci "zlych" deti, co delaji naschvaly, "dobrych" i "spatnych" ucitelek/u ap.) se uci treba vzorce chovani, jinym pohledum a nazorum a treba i tomu, ze v zivote nejde delat jen to, co me zrovna bavi ale taky, ze neco jakoze "musime", ze existuju ruzne povahy lidi atd. Decka se tam zacinaji ucit, jak si budovat svoji pozici ve spolecnosti a to i pres tzv. "spatne/negativni" udalosti (treba ze se kluci poperou). Dite se s tim musi naucit postupne vyrovnat - uci se. Co pak bude delat kdyz vyroste? Chapu, ze rodice chteji sve deti chranit, jenze jednou do te "normalni" spolecnosi zrejme budou muset vstoupit (pokud nebudou zit v nejake takove izolovane komunite, jak tu nekdo psal) a pak co? Pak zisti, ze neni vse slunickove a ze existuji lide, kteri se treba chovaji "hrube", kteri "ublizuji" atd.. <br /><br />Jinak, zni to samozrejme krasne, verim, ze pro tyto rodice i deti je to uzasne. A jeste me vlastne napada. Spis to vidim v tom venovani se detem rodici. A to dost dobre muze byt po klasickem vyucovani. Mozna neni uplne na miste cepovat pouze skoly a ucitelky /moje maminka byla ucitelka na zakladni skole a ta to brala jako sve poslani, takze mam to i z druhe strany/. Co delaji rodice po tom, co deti prijdou ze skoly? Vzdyt spivat, tancovat, kreslit, delat kereamiku atd. muzou klidne po skonceni skoly. Muzou si vsichni cist a koukat na film a pak o nem diskutovat (jak se psalo nekde v clanku). To vsechno rodice muzou delat, v tom jim preci skola nijak nebrani..<br /><br />Jinak, umyslne to vse davam do uvozovek, protoze Ivancino uceni mi je velice blizke a tutiz i ta "facka" /nebo mozna prave ta facka/ je vynikajici uceni :-)<br />TinaAna Hatahttps://www.blogger.com/profile/07755547880146130752noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-5010244669728793742014-01-22T01:33:46.229+01:002014-01-22T01:33:46.229+01:00No, asi máte pravdu, ale zase na druhé straně: doc...No, asi máte pravdu, ale zase na druhé straně: docela by mě zajímalo, čím se ty děti jednou budou živit, protože aby je uživil zpěv, to už by muselo být opravdu eso! A pokud jednou třeba i půjdou byť jen k maturitě, bude jim u ní nejspíš spousta informací ze školy chybět, následně na ev. vysoké asi taky. Je to fajn pro maličké děti, které se školou teprve začínají, ale co s tím pak dál?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-49094998070049192332014-01-21T22:14:58.423+01:002014-01-21T22:14:58.423+01:00Tak si představuji osvícení! Pak snad nastoupí evo...Tak si představuji osvícení! Pak snad nastoupí evoluce... rodiče to naučí své děti, děti to naučí své děti... Super, jen houšť! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-9016719064753397522014-01-21T21:58:25.044+01:002014-01-21T21:58:25.044+01:00Úžasná článek, já chodím na střední školu - vůbec ...Úžasná článek, já chodím na střední školu - vůbec sem neměl představu jak to doopravdy je a teď sem jen trápím tím co jmě nejde a nebaví mě to. Na základce to šlo až na to že mě to dost poznamenalo stylem, že když mi činnost někdo pořádně nevysvětlí nevím co mám dělat :( Je potřeba s tím co nejdřív něco udělat - pozitivní změnu k lepšímu. :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04597852906335478833noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-14629792148503317152014-01-21T19:56:33.293+01:002014-01-21T19:56:33.293+01:00No, pro život na samotě u lesa jim to stačit bude....No, pro život na samotě u lesa jim to stačit bude. Jinak nemohou opustit komunitu, parta jihokorejců by je sežrala.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-53653169719329350232014-01-21T19:49:17.821+01:002014-01-21T19:49:17.821+01:00Lidé desítky let studují něco, na co většinou nem...Lidé desítky let studují něco, na co většinou nemají vlohy a předpoklady a to jen pro to aby uspěli na pracovním trhu, proto je naše civilizace zaostalá....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-85267490058801287242014-01-21T18:44:18.018+01:002014-01-21T18:44:18.018+01:00Kdyby to takhle bylo u nás tak ty děti se považujo...Kdyby to takhle bylo u nás tak ty děti se považujou za negramoty...Nemáš školu seš hovno. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-5668250255095808352014-01-21T14:55:32.558+01:002014-01-21T14:55:32.558+01:00Moc pěkné, ale pokud se to masově rozšíří, otřese ...Moc pěkné, ale pokud se to masově rozšíří, otřese to základy naší "tržní" společnosti. Kde se pak děti naučí poslušnosti, ctižádostivosti, předstírání, agresi, hrubosti, jak se naučí využívat jiné ve svůj prospěch, kde jim vysvětlí názorně, co je šikana, strach, stres a kdo jim jinak řekne, kde je jejich skutečné místo ve společnosti ??? To by byla anarchie :) <br />:) Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-34451070602580693302014-01-21T13:41:18.220+01:002014-01-21T13:41:18.220+01:00Tak pod tohle bych se klidně podepsal. Na podzim v...Tak pod tohle bych se klidně podepsal. Na podzim vedu kluka poprvé do školky a je mi z toho na nic. Škola mi víc vzala a i když jsem si došel až pro titul, z vysoké školy se mi hodí jen kontakty na mé spolužáky... O střední a základce ani nemluvím. Slovy spisovatele Fulghuma - Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce..."Petrhttp://www.seste-slunce.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-4965898358083652152014-01-21T11:18:15.769+01:002014-01-21T11:18:15.769+01:00Dnes mám dospělé děti, ale při jejich školní dochá...Dnes mám dospělé děti, ale při jejich školní docházce jsem zažívala peklo s učitelkami. Stupidní, hloupé prostředí. Moje děti vybočovaly z řady, byly hodně "alternativní", takže byli okamžitě posílány do psychologické poradny a podobně. byla to neustálá válka, ve které jsem vždy stála na straně svých dětí a vedla jsem je k tomu, aby se chovaly, jak to samy cítí a nikdy jsem nechápala ostatní rodiče, jak můžou lézt těm blbým učitelkám do zadku a stát proti vlastním dětem. Pak jsem úplně přestala chodit na rodičáky. Dnes má moje dcera čtyři děti a silně uvažujeme o domácí výuce, protože škola na malém městě je prostě katastrofa. Od mých školních let (60. - 70. léta) se vůbec nic nezměnilo. Nemůžu se vynadivit paradoxu, kdy se opěvuje Komenský jako učitel národů a přitom je současné i minulé školství na hony vzdáleno jeho vizím a myšlenkám. O znalosti jeho díla ani nemluvě. Byl to vynikající nadčasový pedagog a člověk. Tento článek mě inspiroval a nakopl, abych opět oprášila svou myšlenku založit malou školičku. Děsím se té byrokracie a hlouposti, která je věčná. JuditAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-62481449173344451512014-01-21T11:17:59.711+01:002014-01-21T11:17:59.711+01:00Nádherný a hodně poučný článek. Zde je vyvráceno t...Nádherný a hodně poučný článek. Zde je vyvráceno to na co by někteří asi poukazovali. Že se dítě jinde jak ve škole nic nemůže naučit. Jenže je přece jasné, že každé dítě má v sobě pud poznávání. Takže je jen otázkou času kdy se tento pud u dítěte naprosto otevře. A tento způsob nenuceného přístupu je tak svobodný, že má možnost plně odhalit vlohy a talenty každé osobnosti. Toto v klasické škole není úplně možné. Vše se pohybuje v určitých osnovách a dítě je tímto způsobem nucené splňovat tyto podmínky, což může potlačit jeho přirozený rozvoj, nebo jeho vlohy. <br />Škola by skutečně měla být zábavnou formou, to by měl být základní charakter vyučování. Možná, že dokonce třídy dětí by měly být formovány úplně jinak. Ne podle věku, ale podle jejich zaměření. <br />Znamenalo by to ale absolutní změnu školství jako rozvojového systému dětí.Honzanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-191744807590026425.post-86568960176657094532014-01-21T10:57:53.107+01:002014-01-21T10:57:53.107+01:00krásně se to čte. Moc tomu fandím,Ubylo by spoustu...krásně se to čte. Moc tomu fandím,Ubylo by spoustu tzv.hyperaktivních a nervních dětí. Nebylo by "zmrzačených dušiček" a společnost by na tom jen vydělala...ale jak píše Šárka-je to také hodně o rodičích.Dík za článek.Anonymousnoreply@blogger.com