Stránky

21. listopadu 2010

Kam všichni pořád lítají, že se nebe netrhne?

(Snímek: ICAO - řízení letového provozu nad ČR. Vypadá to hustě, ale ... ve skutečnosti je to daleko hustší.)

Kolik sprejujích letadel mi lítá denně nad hlavou? Už tu bylo několikrát popisováno, že nad mou hlavou/bydlištěm vede "nepřetržitá linka", po které létají neustále letadla stejnou trasou, stejným směrem od západu na východ v intervalech 2 až 10 minut. Takže za hodinu jich mohu napočítat až 30, někdy i více, to když létají ve dvojici - těsně za sebou nebo souběžně v různých výškách. Některá sprejují, některá ne. Některá viditelně zapínají a vypínají sprejování. Létají i v noci - je vidět jejich světla a hřmění. Létají i při zatažené obloze - je slyšet jejich hřmění. To mluvím o jedné jediné lince. Když vysunu trochu více hlavu z okna, vidím další a další a další rovnoběžné nepřetržité linky ... a to ještě nemluvím o těch, které je křižují.

Zastánci contrails už mě informovali, že přes ČB vede frekventovaná trasa na Linec, letadla už snižují výšku, proto jsou tak vidět a slyšet ... No ale když si představím, že všechna ta letadla chtějí přistát na letišti v Linci ... za hodinu už nebudou mít kam sedat :-))) A co/koho tam asi stále vozí? Kromě toho, my z ČB jezdíme do Lince směrem na jih, tak proč ta letadla směřují na východ?

Někdo zaslal do komentářů důležitý materiál - odkazy na mapy řízení leteckého provozu ICAO. Ne že se v tom nějak vyznám, ale jedná se o letecké trasy nad ČR ve dvou různých výškách. Když se tak dívám na svou oblast a hledám svou trasu od západu na východ, zjišťuji, že na těchto mapách žádná taková trasa není zaznamenána, ani nízko, ani vysoko! Tak co je to za letadla, co mi v tak hojném počtu  denně hřmějí a sprejují nad hlavou?

Klikněte si na ty odkazy, hlavně vy, co bydlíte v místech, kde je podle mapy méně provozu, a porovnejte s tím, co vidíte nad hlavou! Možná taky zjistíte trasy, které oficiálně neexistuji.

Mapy ICAO - řízení leteckého provozu nad ČR:

http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/e6-1-1.pdf
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/e6-1-3.pdf

11 komentářů:

  1. Ano,kam všichni pořád létají? Krize, všichni šetří a letů je čím dál víc. Někdy létají tak často za sebou a stejným směrem v minutových itervalech, že si už jen ironicky říkáme: nó jo mají toho moc, do jednoho letadla se náklad nevešel, tak musí zapřahat vagóny... Chce se mi bl...velebnosti.

    OdpovědětVymazat
  2. Shodou okolností jsem info o koridoru nad ČB i odkaz na mapy vzdušného prostoru poskytl já, takže si dovolím uvést na pravou míru některé zveřejněné informace.

    1. Nemluvil jsem o koridoru na Linec (tam moc frekventovaný letiště není), ale na Vídeň. To je ale jedno - dával jsem jen příklad toho, kam létá část z těch letadel nad ČB. Jestli se někomu zdá, že lítá letadel hodně nebo málo, to je věc názoru. Faktem je, že např. v letní sezóně 2010 (květen-říjen) bylo v českém vzdušném prostoru zaznamenáno přes 400 000 letů (http://www.letectvi.cz/letectvi/Article70207.html), to je kolem 2200 letů za den. V Ruzyni každý den přistává/startuje kolem 500 leatdel.

    2. Mapa spodního vzdušného prostoru není v souvislosti se sledováním contrails/chemtrails :-) tak důležitá - je do výšky nějakých 7500 m, a tam se contrails víceméně nevyskytují. Na mapě horního vzdušného prostoru jsou uvedeny hlavní koridory, ale to neznamená, že se letadla nemohou vyskytnout i jinde. V dnešní době se naviguje pomocí GPS a létá se i podle tzv. Význačných bodů - to jsou ty trojúhelníčky na mapě s 5písmenným kódem.

    WN

    OdpovědětVymazat
  3. Sice mne opět zcenzuruješ, ale přítel z Budějovic zapomněl na trasu Z37 VEMUT - GIMBO, která je příletová na LOWW - Wien Schwechat od západu. Severně ČB je asi nejfrekventovanější trasa nad ČR UZ650 VEMUT/ENITA - PEPIK (což jsou vstupní/výstupní body do ČR a ta je překvapivě ve směru západ - východ. Velice často se stává, že letadla dostanou při vstupu do prostoru ČR příkaz "direct PEPIK", což je zavede blíž k ČB. Tolik k provozu nad jižními Čechami. Podotýkám, že se tam občas vyskytuji, a trochu do problematiky vidím. Doporučuji koukat na radary, které tu máš v odkazech, hlavně večer okolo 23. hodiny a ráno. Leccos se vysvětlí. Než prezentovat teorii, je třeba zjistit si co nejvíc údajů. P.

    OdpovědětVymazat
  4. "Klikněte si na ty odkazy, hlavně vy, co bydlíte v místech, kde je podle mapy méně provozu, a porovnejte s tím, co vidíte nad hlavou! Možná taky zjistíte trasy, které oficiálně neexistuji."

    Uff :-), fakt už nevím, co s vámi. Nejhorší je, když lidé, kteří o problematice vědí houbeles, uzavírají jasné soudy o tom, jak to podle nich je. Nechtěl jsem to napsat, ale je to tak.

    Lidi, uvědomte si, že zmiňované mapy letových tras jsou sice standardní tratě, po kterých se běžně létá, ale pokud to provozní situace umožňuje, tak se lety zkracují... tzn., že se některé body tratě vynechají, což vede k napřímení trati a ušetření drahocenného času a paliva. Takové trasy už samozřejmě v mapách nenajdete. Další možností je tzv. ofsetový let, kdy letadlo letí paralelně s tratí, ale třeba pár km vlevo či vpravo. Počítáte také s výškovým větrem, který může contrails rychle odehnat z letové tratě do míst, kudy nic "nelétá"? Nahoře občas fouká fakt hodně, takže během pár minut je kondenzační stopa o desítky km dál od původní trasy letu.

    No a kam všichni létají? Co třeba na dovolené? Pracovně? Za příbuznými? Uvědomte si, že letecká doprava je daleko nejrychlejší způsob cestování na střední a dlouhé cesty. Nebo myslíte, že jet autobusem třeba do Madridu je lepší a ekonomicky výhodnější? Já jsem třeba letos letěl 10x.. 6x služebně a 4x soukromě. A ani jednu z těch tras bych po zemi překonávat nechtěl ;-).

    OdpovědětVymazat
  5. Oukej páni, letov pribudlo s tým súhlasím.
    Fotky trails čo na nebi kreslia kristiánky, hviezdičky, kruhy, dokonca nápisy - teda robia normálne civilné lietadlá ? To vážne robia ?
    A ľudia v lietadlách sa ani nepogr.., neskáču kelímky, tácky, všetko v pohode, klídek.

    Nemusím vedieť o koridoroch a iných "zákonitostiach" letovej prevádzy, ale slepá nie som. Argumentovať tým, že do Madridu letí lietadlo kratšie ako ide autobus je smiešne.

    Ja do USA lietam 10 rokov, bola som v rôznych štátoch a už vtedy som zírala na to mravenisko v letiskách. Fajn, človek si zvykne na pohodlie, rýchlosť.
    No nezírala som v obavách na nebo, čo sa robí nad mojou hlavou lebo sa nerobilo. A viete bola som tam na dovolenkách, mala som dosť času pozerať nebo, bolo pekné !

    A aké je teraz ??? No aké, odpovedzte si sám pane... UFF :-)), fakt už nevím co s Vámi. Nejhorší je když lidé co vědí o problematice houbeles uzavírají soudy o tom, jak to podle nich je.

    bo

    OdpovědětVymazat
  6. "Fotky trails čo na nebi kreslia kristiánky, hviezdičky, kruhy, dokonca nápisy - teda robia normálne civilné lietadlá ? To vážne robia ?"

    Nemusíte vědět o letových tratích nic, ale když se podíváte na ty mapy, tak tam některé ty vaše obrazce třeba najdete... hvězdy, kříže, mříže :-). Dokonce i kolečko letadlo umí nakreslit, to když třeba musí vyčkávat.

    "Argumentovať tým, že do Madridu letí lietadlo kratšie ako ide autobus je smiešne."

    Možná je to směšné, ale je to fakt. A s těmi se tady moc nepracuje, zdá se :-). Jakmile někdo předloží fakta, je hned napadán...

    Vy zastánci konspirace si fakt všichni myslíte, že lidstvo je tak mocné, aby ovládalo kompletně počasí na naší planetě? Říkám kompletně, protože těžko lze ovládat jen jednu část... třeba nad Evropou. Hypoteticky by každá taková akce vyvolala reakci... třeba i tisíce kilometrů daleko. Pro zjednodušení si představte vanu s vodou... Dokážete dělat kruhy ve vodě jen v jedné části vany, aniž byste ovlivnili druhou? A nepřeháníte to trochu? :-) Skoro mi přijde, že se vám ta myšlenka líbí, že jsme opravdu pány tvorstva, umíme poroučet větru a dešti. Opak je pravdou. Na síly přírody jsme a ještě dlouho budeme krátcí.

    Víte, že v průměrném bouřkovém mraku je odhadem tolik energie, že by to stačilo na zásobování elektřinou středně velké město na celý rok? Víte, že na Zemi udeří průměrně 100 blesků za vteřinu nebo skoro 10 milionů za den? Kdepak by lidstvo vzalo tolik energie na takové manipulace?

    Možná až pochopíte, že člověk je proti silám přírody úplná nicka, přestanete snít o tom, že by ji někdy ovládl ;-).

    OdpovědětVymazat
  7. "Nejhorší je když lidé co vědí o problematice houbeles uzavírají soudy o tom, jak to podle nich je" zlatá slova s univerzální platností ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jojo, lidstvo je mocné - hlavne tá časť, čo sa považuje za elitu.
    A že človek je nicka.., ja sa tak necítim.
    Ale vy asi áno. Práve takých tá elita potrebuje.
    Ale v jednom sa zhodneme iste. Eliťáci dokážu robiť aj väčšie hnusoby ako chemtrails, že ? Alebo to tiež popriete, lebo je málo faktov ?
    bo

    OdpovědětVymazat
  9. To rád slyším, že se necítíte jako nicka. Trocha zdravého sebevědomí je vždy třeba ;-).

    Bohužel je jinak Vaše reakce úplně mimo mísu :-).
    Doufal jsem, že jednoduché souvětí by tu mohl někdo pochopit, ale když vytrhnete jedno slovo a použijete ho jinak, diskuze naprosto ztrácí smysl. A to se tu furt někdo ohání tím, jak odpůrci teorie chemtrails a dalších spiknutí nechápou souvislosti.
    To je jako když se baví jeden o koze a druhý o voze :-).

    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  10. Ale to nevadí, / mne slovo vypadlo nechtiac/.
    Hlavné je, že sa bavíme, teda diskutujeme a napokon voz a koza to ide k sebe nie ?

    OdpovědětVymazat
  11. Jaj zabudla som, ďakujem za prianie, aj vám hezký deň!
    S láskou bo

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.