Stránky

30. března 2015

Veteranstoday: Opravdu věříte, že dveře kokpitu byly zamčené?


Opravdu věříte, že dveře kokpitu byly zamčené?
Hacked: Did You Really Think Cockpit Door Was Locked?
http://www.veteranstoday.com/2015/03/27/350535/
Posted by Gordon Duff, Senior Editor on March 27, 2015,
By Gordon Duff and Jeff Smith, Editors
Překlad OrgoNet


V zájmu usvědčení prolhaných médií:

S veškerou pravděpodobností posádka kabiny letadla Germanwings mohla vstoupit do kokpitu kdykoliv. Pokud bylo letadlo speciálně naprogramováno k tomu, aby tuto normální schopnost letadla Airbus 320 neumožnilo, aerolinky o tom veřejnost neinformovaly. 

Tato informace o zamykání dveří kokpitu je „důvěrná“, protože by to mohla být teoreticky pomoc únoscům. Problém je v tom, že žádní únosci neexistují, zdá se, že jsou to pouze bezpečnostní agentury, které si užívají kradení letadel, jejich sestřelování a přebírání kontroly nad jejich řídícími systémy. Scénář "únosu" znamená vždy vhodnou krycí historku pro média , protože „mrtví muži nemluví“, a místa zřícení jsou vždy urychleně zajištěna a „vybavena“, jak je zapotřebí. 

Historka se sebevraždou kopilota GermanWings je jenom novou zápletkou starého příběhu.

Abychom přispěli k explozi informací o nedávné letecké katastrofě ve Francii, provedli jsme jednoduché bádání ohledně funkce dveří kokpitu letadla A320. Níže publikujume operační manuál.

Máme také následující návod převzatý z Operačního manuálu o bezpečnostním systému kokpitových dveří pro letovou posádku používaného Royal Jordanian Airlines, kterážto organizace nám jej laskavě poskytla:


Ident.: DSC-25-11-10-00001006.0001001 / 09 OCT 12
Applicable to: MSN 2649-3685, 4670-5367
Dopředu se otvírající závěsné dveře kokpitu oddělují kokpit od prostoru pro cestující. Mají tři elektricky se zavírající zámky ovládané letovou posádkou. Za normálních podmínek, když jsou dveře zavřené, zůstávají zámky zamčené. Když je požadavek vstoupit do kokpitu, posádka může povolit vstup odemčením dveří, které zůstávají zamčené, dokud se neotevřou tlačením. Když letová posádka nereaguje na požadavek vstupu, dveře mohou být otevřeny i kabinovou posádkou vložením sedmimístného kódu (naprogramovaného leteckou společností) na klávesnici umístěné po straně předního ovládacího panelu.


Server Scribd byl hacknut a shozen, když jsme tam tento manuál vyvěsili.

V okamžiku, kdy jsme zveřejnili operační plán pro dveře A 320 na serveru Scribd, byl server hacknut a shozen. Zde je screenshot ukazujíckí hack: 



Změnili jsme IP adresy z UK na USA, Kanadu, Švýcarsko, Německo a Francii, ale hack byl celosvětový. Než bude Scribd moci být obnoven, zde je screenprint ze "závadné" stránky letového manuálu:


Server Scribd opět nahozen, takže celý manuál otvírání dveří je zde: https://www.scribd.com/doc/260119041/a320-Operating-Manual-Cockpit-Door

Další otázky se týkají možnosti časového prodlení, které mohlo vyřadit klávesnici pro otvírání dveří, Ta může být naprogramována pouze samotnou leteckou společností, ale není to vyžadováno a je to zcela volitelné.

Na základě úrovně neformálnosti v GermanWings by se dalo soudit, že žádné omezení do klávesnice nebylo naprogramováno. To by znamenalo, že kabinová posádka, čímž rozumíme letušky, by měly vstupní kód do kokpitu a nejspíše by byly schopny ho vložit, pokud dveře byly v pozici "zamčeno".

To je důvod, proč toto publikujeme: Nebylo povoleno, aby se tato informace dostala na veřejnost. 

V jistou dobu bylo vypuštěno na veřejnost, že „pilot“ bušil na dveře a křičel, ve snaze vstoupit do kokpitu, a tato informace byla rychle přijata jako zásadní.

Satelitní telefony

Navíc, jakmile byla vypuštěna falešná informace, že letečtí kontroloři nebyli schopni kontaktovat posádku letadla, mělo být zmíněno, že členové posádky mají k dispozici satelitní telefony.

Pilot, spíše než by bušil na dveře, mohl z něj velmi snadno zatelefonovat a požádat leteckou kontrolu, aby za něj provedla přistání.

Tyto telefony jsou obvykle v každém prostoru pro posádku, v předním i zadním přípravném prostoru a často i v otevřeném prostoru. Zmínka o tom je například v manuálu pro případ potřeby lékařského ošetření.
Lékařská diagnóza v letadle
V případě jiném, než je velmi málo závažný zdravotní problém, pověřený letový attendant normálně učiní veřejný dotaz, zda je na palubě přítomen lékař nebo jiný kvalifikovaný zdravotní personál). Pokud je odpověď pozitivní, lékařský profesionál bude požádán o vyšetření pacienta a o radu posádce, jaký bude nejlepší další průběh akce.
V nepřítomnosti lékaře – profesionála mnohá letadla mají spojení s lékařskou pohotovostní službou jako je Med Link, Stat MD nebo Med Aire  . Poskytovatelé těchto služeb mohou být využiti před letem i při letu, a mohou být kontaktování skrze satelitní telefon, HF neb VHF rádiový telefon skrze stanici ARINC, nebo použitím systému ACARS (Aircraft Communications, Addressing and Reporting System – Komunikační letecký systém

N
ěkterou z těchto metod je možná přímá komunikace s lékařem pohotovostního centra. 


Systém proti únosům "Fly-by-wire"

Zmiňujeme zde i stejnou věc, kterou jsme připomínali při zmizení MH370: Moderní letadla s elektronickým systémem řízení „fly- by- wire“ (http://cs.wikipedia.org/wiki/Fly-by-wire) mají už léta na palubě systémy pro samostatné přistání, které byly instalovány, aby zabránily únosům letadel a jejich zřícení na jaderné elektrárny. Bylo nám řečeno, že letadla mohou přistát s použitím tohoto systému i při větru až do 30 uzlů.

Také víme, že tento systém je naprogramován i pro kontrolované zřícení v oblasti, kde budou způsobeny nejmenší škody.

Když jsme četli všechny ty historky o depresích a přítelkyních, které jsou vnucovány veřejnosti, a současně jsou vynechávány důležité informace, které by jako obvykle vedly k nepříjemným závěrům, rozhodli jsme se tímto rozšířit diskusi.

Veškeré zprávy o podobných incidentech, které se zpočátku zdají být nanejvýš racionální, bývají nahrazeny lhaním a vymyšlenými historkami pro zastření skutečných událostí a důvodů. Což se děje i v tomto případě.






10 komentářů:

  1. Díky Orgo-netu mimo jiné za překlady - mnoho lidí u nás neumí anglicky, a tak nemají přístup k celé řadě informací, které jsou zpravidla v latině této doby (a které u nás v mainstreamových médiích žádný prostor nedostanou, však mnozí čtenáři vědí - proč). Díky všem, kdo obrazně řečeno - berou světlo a jdou svítit.

    OdpovědětVymazat
  2. Áno, verím tomu ako verím že WTC následkom narazenia lietadla spadlo voľným pádom za 5 sekúnd...:)
    yoshi

    OdpovědětVymazat
  3. Dík za manuál, ale pokiaľ dobre vidím a rozumiem tomu, tak je tam mechanická západka, ktorá ak sa znútra kabíny zastrčí tak to neotvorí nikto.

    OdpovědětVymazat
  4. Celé to absolútne smrdelo.

    Vďaka za tento kúsok skladačky.

    OdpovědětVymazat
  5. Instruktážní návod volně k dispozici na YT: https://www.youtube.com/watch?v=ROIH3KCEIvs

    OdpovědětVymazat
  6. ....díky za dobře odvedenou práci....

    OdpovědětVymazat
  7. Tento překlad se v originále na www.veteranstoday.com drží po několik dnů na prvním místě mezi nejčtenějšími příspěvky za poslední týden. Což o něčem vypovídá....

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle to:

    "Pilot, spíše než by bušil na dveře, mohl z něj velmi snadno zatelefonovat a požádat leteckou kontrolu, aby za něj provedla přistání."

    Je naprostý nesmysl ;) Zaprvé nic jako letecká kontrola neexistuje, ale pokud máte na mysli LETOVOU kontrolu (čímž předpokládám myslíte řídící letového provozu), tak ta žádnou takovou možnost nemá ;)

    OdpovědětVymazat
  9. ...chce se mi blejt velebnosti.....ale to s tou leteckou kontrolou ktorá pristáva za pilota je dobre :)

    OdpovědětVymazat
  10. flying.gopher007@gmail.com3. dubna 2015 v 13:32

    Ach jo, zase.. Tohle je nesmysl.. Buďto jste manuál nečetl celý, nebo ve snaze zmanipulovat místní čtenáře jste vynechal zmínku o nouzovém kódu.
    Abych šel posupně
    1) Manuál není nic tajného. Je volně přístupný na internetu (Kdo není líný najde si ho), také je volně přístupný výcvikovým organizacím dle Part 147 a údržbovým organizacím dle Part 145. Panebože, i já ho mám. Není to nic tajného, prosím, nemanipulujte s lidma.
    2) Otevření dveří do kokpitu, je možné v případě že
    a) Letuška, či jiná osoba si zažádá o vstup do kokpitu pomocí palubního telefonu.Piloti (Za pomocí kamery, která je umístěná na dveřích), zjistí kdo o vstup žádá, a dle toho přepnou switch do polohy buď "UNLOCK", kdy se dveře odemčou do té doby než se otevřou, nebo do polohy "LOCK", kdy je přístup odepřen a dveře zůstavají zamčené. Pokaždé, kdy se switch přepne na jednu z těchto dvou poloh, se přepínač sám vrací do polohy "NORM". Tudíž je nemožné aby dveře zůstaly permanentné odemčené či zamčené.
    b) v případě že se piloti delší dobu nehlásí, či se letuška nemůže do kokpitu dovolat pomocí palubního telefonu, může použít tzv nouzový kód, který zadá do klávesnice po levé straně od dveří. Tento kód spustí časovač na 30 sekund, po uplynutí této doby se dveře na 5 sekund odemčou a letuška může vstoupit do kokpitu, například v případě že piloti nereagují (Hypoxie, otrava).
    c) Ovšem,v případě použití nouzového kódu, jsou piloti upozorňováni alarmem, po onu dobu 30-ti sekund, a zároveň upozorněním na obrazovkách. Dveře se odemčou po uplynutí 30-ti sekund, POUZE v případě že piloti tento přístup neodepřou přepnutím switche do polohy "LOCK". Toto nejen že odepře přístup, ale zároveň se tím nouzový kód stává nepoužitelným po dobu 5 - 10 minut.

    3) Jakápak letecká kontrola prosím ? Jak kolega výše zmínil, Nic jako letecká kontrola neexistuje. Existuje pouze letová kontrola, a ta žádnou možnost, jako přistání s letadlem na dálku nemá ! To by všichni řídící letového provozu museli projít pilotním výcvikem aby věděli jak s letadlem zacházet. Přemýšlejte trochu.

    4) Fly-by-wire není žádné zařízení proti teroristům, nýbrž nová technologie řízení letounu. To nahrazuje mechanické prvky řízení od pilota k řídícím plochám, např. lana, táhla. Impulz od pilota, je veden z řídícího prvku (Knipl, sidestick) do počítače, ten daný impulz vyhodnotí, a vyšle pomocí elektrického vedení další impulz k prvkům řízení letounu (Křídélka, výškovka, směrovka, stabilizátor, podvozek, klapky..), která jsou většinou hydraulická. Nic z toho se nedá ovládat na dálku ze země.

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.