Stránky

20. ledna 2016

Samořiditelná a vzájemně komunikující auta vás budou špehovat

Účastníci Ekonomického fóra v Davosu: Samořiditelná a vzájemně komunikující auta vás mohou špehovat.

Zdroj: http://www.prisonplanet.com/davos-insiders-self-driving-cars-spy-on-you.html
Kit Daniels
Prison Planet.com
January 19, 2016
Překlad: Orgonet.
Odkazy vedou na články v angličtině.

Autonomní funkce automobilů budou sloužit jako pozemní špionážní drony.


Podle znalců ze Světového ekonomického fóra samořiditelná auta budou fungovat jako pozemní špionážní drony, sbírající obrazy a data jak řidičů, tak široké veřejnosti.



Pozn. Orgonet: Jak daleko je technologie samořiditelných vozů?
Sympatická plně samořiditelná (v jakémkoli provozu) testovací autíčka Googlu mají už najeto přes milión mil po silnících USA. Více o projektu plně samořiditelných aut Googlu: https://www.google.com/selfdrivingcar/, blog https://googleblog.blogspot.cz/2015/05/self-driving-vehicle-prototypes-on-road.html Plán Googlu na usnadnění cestování autem je rozhodně bohulibý, škoda že zneužitelný...Jiní výrobci aut zatím pracují na částečně samořiditelných vozech (třeba jen po dálnici), které slibují prodávat tak za 4-5 let.




„Dostupnost a rozlišení obrazů ze satelitů, dronů, samořiditelných aut a dalších prostředků budou nadále exponenciálně narůstat,“ řekl ředitel Sedicii Innovation Rob Leslie, přispěvatel na setkání Světového ekonomického fóra v Davosu ve Švýcarsku, 20. - 23. ledna 2013. „Povede to k vytváření ještě sofistikovanějších analyzovacích algoritmů, produktů a společností.“


Jinými slovy, technická elita a její partneři ve vládě se pokoušejí změnit automobil ze symbolu svobody na další špionážní uzel v centrálně kontrolované síti dat, jejíž pomocí automobilové společnosti, pojišťovatelé a vládní byrokraté sledují, zdaňují a kontrolují řidiče.

Další účastník schůzky v Davosu, obchodní znalec Matthew DeBord, již dříve odhalil, že sbírání dat je „lepidlem, které spojuje“ samořiditelná auta s auty vzájemně komunikujícími, která již brzy budou uvedena na veřejnost.

„General Motors učinili vysokou sázku na vysokorychlostní bezdrátovou komunikaci jejich vozové flotily,“ napsal. „Výrobci luxusních vozů jako je BMW a Audi rychle zvyšují schopnost svých aut být řízena digitálně, a smartfony, Google a Apple agresívně experimentují se softwarem i hardwarem v programech Android Auto, samořiditelné vozy a Apple Car Play." 



Ministerstvo dopravy USA se již pokouší vyžadovat, aby systém vzájemné komunikace mezi vozidly byl instalován v každém novém vozidle prodaném v USA, což donutí vozidla sdílet údaje jako je rychlost a směr jízdy s ostatními prostřednictvím wifi technologie, a to pod záminkou „prevence nehod“.

„Naším cílem je uvést tuto technologii do praxe co možná nejdříve,“ řekl tajemník pro dopravu Antony Foxx.

Pro policii je příjemné, že tato technologie umožní policistům zaparkovaným u silníce sbírat údaje o rychlosti projíždějících aut bez potřeby radarových zbraní.

Co se týče sledování pohybu vozidel, velcí vládní politikové by tím mohli naplnit svůj záměr zdaňovat řidiče podle ujetých mil.

Výrobci automobilů a jejich technologičtí partneři rovněž mají zájem na sběru dat, které mohou být prodána třetím stranám pro účely reklamy.

Například General Motors připustili v roce 2011, že jejich systém OnStar sbírá a prodává osobní data z vašich vozidel, jako je rychlost, umístění, užívání pásů a další informace

„Ptáte se, kdo by se zajímal o tyto údaje? Policejní složky, i pojišťovací společnosti,“ řekl Zach Bowman z Autoblog.com. „Nejvíce překvapujícím novým údajem o funkci systému OnStar je fakt, že společnost může sbírat údaje, i když tu službu vypnete.“


K tématu např.:
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/samoriditelna-auta-si-koupite-do-ctyr-let-slibuje-renault-nissan-1260318






4 komentáře:

  1. Taký Paul Walker by na túto tému tiež vedel čo-to povedať. Lenže už nemôže.

    OdpovědětVymazat
  2. Vždyť stačí tomu komunikátoru buď vytáhnout pojistku nebo ustřihnout napájení celýho komunikátoru.Pokud by bez něj auto nejelo,jde střihlý dráty znova spojit,místo nich střihnout drát od antény a co nejkratšim kusem ho spojit s kostrou vozidla.Pokud by šel k anténě koaxiál,stačí v místě střihu pečlivě propájet vnitřní vodič(e) s opletením koaxiálu.Vysílač komunikátoru bude pracovat do impedance Z=0(všechen výkon jde do země obvodu a ven se nic nedostává,zbytek se mění v teplo na čipu tranzistoru koncovýho stupně vysílače a tento se časem spálí) a přijímač se bude chovat jako přijímač s uzemněnou anténou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevím. Umíš si seřídit windouws 10, aby tě nešpehovali? Myslím, že to je skoro nemožné, vždycky máš v počítači nasazené od nich ještě něco, na co nepřijdeš. Stejné to bude s tím autem.

      Vymazat
  3. Já bych to zase tak divoce neviděl, google o nás už stejně informace má, pokud používáte android, navigaci google maps, tak stejně informací o polože má. Otázka, co s tolika daty bude dělat a jak je zneužije, to by měla podchytit legislativa..

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.