21. listopadu 2010

Aktualita ze Španělska: oblačné vlny

Dnešní aktualitka z řízení počasí: klimatické zbraně uspořádaly oblačnost nad Španělskem do pruhů  ... (kliknutím zvětšíte).

Kam všichni pořád lítají, že se nebe netrhne?

(Snímek: ICAO - řízení letového provozu nad ČR. Vypadá to hustě, ale ... ve skutečnosti je to daleko hustší.)

Kolik sprejujích letadel mi lítá denně nad hlavou? Už tu bylo několikrát popisováno, že nad mou hlavou/bydlištěm vede "nepřetržitá linka", po které létají neustále letadla stejnou trasou, stejným směrem od západu na východ v intervalech 2 až 10 minut. Takže za hodinu jich mohu napočítat až 30, někdy i více, to když létají ve dvojici - těsně za sebou nebo souběžně v různých výškách. Některá sprejují, některá ne. Některá viditelně zapínají a vypínají sprejování. Létají i v noci - je vidět jejich světla a hřmění. Létají i při zatažené obloze - je slyšet jejich hřmění. To mluvím o jedné jediné lince. Když vysunu trochu více hlavu z okna, vidím další a další a další rovnoběžné nepřetržité linky ... a to ještě nemluvím o těch, které je křižují.

Zastánci contrails už mě informovali, že přes ČB vede frekventovaná trasa na Linec, letadla už snižují výšku, proto jsou tak vidět a slyšet ... No ale když si představím, že všechna ta letadla chtějí přistát na letišti v Linci ... za hodinu už nebudou mít kam sedat :-))) A co/koho tam asi stále vozí? Kromě toho, my z ČB jezdíme do Lince směrem na jih, tak proč ta letadla směřují na východ?

Někdo zaslal do komentářů důležitý materiál - odkazy na mapy řízení leteckého provozu ICAO. Ne že se v tom nějak vyznám, ale jedná se o letecké trasy nad ČR ve dvou různých výškách. Když se tak dívám na svou oblast a hledám svou trasu od západu na východ, zjišťuji, že na těchto mapách žádná taková trasa není zaznamenána, ani nízko, ani vysoko! Tak co je to za letadla, co mi v tak hojném počtu  denně hřmějí a sprejují nad hlavou?

Klikněte si na ty odkazy, hlavně vy, co bydlíte v místech, kde je podle mapy méně provozu, a porovnejte s tím, co vidíte nad hlavou! Možná taky zjistíte trasy, které oficiálně neexistuji.

Mapy ICAO - řízení leteckého provozu nad ČR:

http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/e6-1-1.pdf
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/e6-1-3.pdf

Ještě další odpovědi českých představitelů na chemtrails

Zde jsou další odpovědi na otázku chemtrails, které zaslali různí čeští představitelé statečné dámě pátrající po původu čar křížících se po našem nebi. (Nevím, jestli si přeje zveřejnit jméno, tak ho radši nezveřejňuji, ale není neznámá. Tyto odpovědi už byly uveřejněny na orgo.cz, ale čím více lidí si je přečte, tím lépe ...)

Dobrý den,
obracím se na Vás, protože již delší dobu pozoruji, že téměř každý den nad našimi hlavami přelétávají desítky letadel a vypouštějí zřejmě jakési chemické látky. Celé hodiny pak tyto zanechávají za sebou na nebi nekonečné pruhy. Jednoznačně se nejedná o běžné kondenzované vodní páry, které se tvoří za proudovými letadly ve vysokých výškách. Tyto lety nejsou pravidelné linky, mají různé trasy a různé časy, překrývají se většinou v 60-ti stupňových úhlech a pruhy za nimi nemizí jako u "běžných" letadel - jsou viditelné velmi dlouho a jen pomalu se "rozpadají".
5. května 2009 jsem během necelé hodiny a půl napočítala nad svým bydlištěm 58 přeletů. Vzhledem k četnosti těchto letů a jejich pozorováním nad územím celé republiky se zřejmě jedná o vysoce systematickou aktivitu.

Velmi by mne zajímalo :
- kdo povoluje přelety těchto letadel nad našim územím
- kdo povoluje těmto letadlům "práškovat" nad územím ČR
- o jaké látky vypouštěné z těchto letadel se jedná
- jaký je účel vypouštění těchto látek
- které letecké společnosti tento "obsah" vypouštějí na obyvatelstvo
- kdo potvrdil chemickou nezávadnost těchto látek pro lidský organismus
- na koho se obrátit (úřad/instituci) k získání podrobnějších informací o tomto "projektu".

V příloze posílám pár fotek.

Předem děkuji za Vaši odpověď
a jsem s pozdravem
_________________________________________________________________________________

Dobrý den,
díky za Váš email.
Sám pomerně často cestuji letadlem a tak vím, že dnešní letiště jsou od rána do večera plná vzlétajících a přistávajících strojů. Jen letmým pohledem na webové stránky pražského letiště jsem zjistil, že v průměru odlétá kolem 8 letadel za hodinu, tzn. při hodně konzervativním odhadu by to bylo přes 120 přistávajících letadel denně. Když povážíte, že každé to letadlo se musí na letiště ještě nějak dostat (většinou doletět), pohybuje se jen v okruhu pražského letiště přes 240 letadel každý den.
Když povážíte, že takových letišť je v blízkosti ČR celá řada (Mnichov, Vídeň, Berlín, Varšava, Bratislava, ...), jsou to stovky a stovky letadel, která každým dnem létají nad našimi hlavami.
Také vím, že každá větší armáda používá běžně dezinformační kampaně, aby zakryla své vlastní utajené aktivity. Často jde o činnost takzvaných „information agents“ (neboli informačních agentů), kteří mají za úkol šířit dezinformace, aby pomohly zakrýt jiné aktivity. To je podle mého názoru i případ těchto tzv. chemtrails.
Dle mého názoru jde tedy o obyčejné stopy po přeletech běžných letadel, které jsou ale využívány pro směřování (a vyčerpání) energie lidí, kterým není lhostejný osud této planety. Pokud by tady takovéto zdánlivé fenomény (jako jsou chemtrails) nebyly, hrozilo by, že by se tito lidé věnovali smysluplnější práci (např. boji proti americkému radaru nebo ruským raketám) a tím by byly pro nepřítele daleko nebezpečnější (samozřejmě podle toho, kdo ony dezinformace vypouští a tedy kdo je tím nepřítelem).

S pozdravem
Honza Tamáš

Ing. Jan Tamáš, Ph.D.
Humanistická strana
www.HumanistickaStrana.cz
------------------------------------------------------
Jaderné odzbrojení – Lidská práva – Nenásilí – ČR bez cizích vojenských základen


Dobrý den,

odpověď na část Vašich otázek ohledně různého vzhledu kondenzačních stop naleznete na adrese:


(pokud by Vám tento odkaz "nefungoval", tak jděte na adresu http://portal.chmi.cz, měla by se Vám otevřít stránka s novým připravovaným vzhlede stránek ČHMÚ; vpravo dole by měly být "Zajímavosti", na jejich konci "Archiv", v něm je pak tento příspěvek uveden pod datem 7.8.2009 a názvem "Kondenzační stopy za letadly").
Mohu Vás ujistit, že se o žádné "práškování" nejedná, celý humbuk kolem "chemtrails" (na které Vašimi dotazy narážíte) je naprostý nesmysl. Tím pádem je většina Vašich níže uvedených dotazů bezpředmětných.

K těm racionálním dotazům:
- různé trasy letů jsou důsledkem křížení leteckých koridorů nad našim územím;
- různé doby letů a různa frekvence mohou mimo jiné souviset i s charterovými lety nebo provozem různých nízkonákladových leteckých společností.

Pokud byste trvala na přesnějších informacích o povolování letů nad našim územím nebo o leteckých koridorech, obraťte se na Řízení leteckého provozu ČR (http://www.rlp.cz/) nebo na Úřad pro civilní letectví ČR (http://www.caa.cz/).

Jinak Vaše snímky jsou moc pěkné, zobrazují běžné, přirozené kondenzační stopy (a jejich stíny na nižší oblačnosti), není důvod hledat "alternativní" vysvětlení.

S pozdravem,
Martin Setvák

==========================================================
  RNDr. Martin Setvák, CSc.                              
  Český hydrometeorologický ústav, družicové oddělení    
  Na Šabatce 17,  143 06  Praha 4                        
  tel. 244033288   fax 244032442
  e-mail: setvak@chmi.cz   http://www.chmi.cz/meteo/sat/ 


Je to vážně zajímavá věc. Jsem přesvědčen, že podobných "nejasností" se děje mnohem víc. Ale posláním našeho sdružení je chránit lidi před policejní šikanou a nespravedlností. Doporučuji Vám, abyste kontaktovala co nejvíc redakcí novin. Novináři by se do toho problému mohli pustit a vyřešit jej. My na to nemáme kapacity.

Díky
FV

Ingenuus, občanské sdružení
Na straně utlačovaných
Londýnská 38
120 00 Praha 2
Ingenuus


Vážená paní,
prosím, všechny tyto věci má na starosti Úřad pro civilní letectví. Obraťte se tedy, prosím, na něj. Pouze kdyby Vám Úřad pro civilní letectví nedal požadované informace, pak se obraťte na pana předsedu. Nejprve je však nutné zjistit, zda se nejedná o běžný jev.
Zdraví Vás Mgr. Jan Čižinský – asistent poslance Cyrila Svobody


Vážená paní,
chápu Vaši obavu, podporovanou různými webovými fóry (např. http://smit.wz.cz/zrcadlo/view.php?cisloclanku=2006051101), ale skutečně se nejedná o vypouštění žádných chemických látek. Dopravní letadla nejsou uzpůsobena k nesení nebo dokonce vypouštění žádných látek do ovzduší a ani žádný podobný Vámi popisovaný projekt neexistuje.

Co se týká Vašeho pozorování četných přeletů dopravních letadel, je třeba si uvědomit že Česká republika vzhledem ke své geografické poloze je křižovatkou mezinárodní letecké dopravy a Vámi uváděný počet přelétávajících letadel není v letní sezoně neobvyklý. To, že letadla létají v různých směrech je dáno vývojem navigačních technologií a letadla už dnes nelétají v přesně vymezených letových koridorech.

Z Vámi přiložených fotografií je zřejmé, že se jedná buď o běžné kondenzační stopy za dopravními letadly, kdy doba jejich viditelnosti závisí na meteorologických podmínkách, nebo o vysokou oblačnost tvořenou ledovými krystaly (cirrus).

S pozdravem
Ing. Petr Navrátil
Ředitel sekce letové a provozní
Úřad pro civilní letectví


Vážená paní,
doporučuji, abyste se se svými dotazy obrátila na ČSA, případně ministerstvo obrany.
Přeji hezký den
PhDr. H. Majdáková, vedoucí sekretariátu předsedy ÚV KSČM



Dobrý den, ………
Děkuji, že se na mne obracíte. Ptala jste se na několik otázek týkající se organizace přeletů letadel v České republice.

1.) Otázka: Kdo povoluje přelety těchto letadel nad našim územím
Domnívám se, že přelety letadel povoluje Ministerstvo obrany, příp. Ministerstvo dopravy.

2.) Otázka: Kdo povoluje těmto letadlům "práškovat" nad územím ČR, o jaké látky vypouštěné z těchto letadel se jedná a jaký je účel vypouštění těchto látek
Domnívám se, že tímto problémem by se mělo zabývat Ministerstvo životního prostředí.

3.) Otázka: Které letecké společnosti tento "obsah" vypouštějí na obyvatelstvo, kdo potvrdil chemickou nezávadnost těchto látek pro lidský organismus a na koho se obrátit (úřad/instituci) k získání podrobnějších informací o tomto "projektu".
S těmito dotazy bych se obrátil na Ministerstvo životního prostředí.

Kontakty na příslušná ministerstva Vám zasílám zde. Velmi by mne zajímalo, jestli se k Vašim dotazům zaměstnanci ministerstva vyjádří a jak. Pokud by se Vám neozvali, dejte mi prosím vědět.

Ministerstvo obrany:
Ministerstvo obrany ČR
Tychonova 1
160 01 Praha 6
tel.: 973 201 111
e-mail: info@army.cz

Ministerstvo životního prostředí:
Ministerstvo životního prostředí
Vršovická 1442/65
Praha 10, 100 00
Ústředna: +420-2-6712-1111
E-mail: info@mzp.cz

Ministerstvo dopravy:
Ministerstvo dopravy
nábř. Ludvíka Svobody 1222/12
110 00 Praha-Nové Město
Telefon: +420 225 131 111
Fax: +420 225 131 184

Pokud budete mít další dotazy, případně budete potřebovat pomoci, obraťte se na mne.
S pozdravem,
Radek John.


Vážená paní,

po prozkoumání fotografie leteckými odborníky Armády ČR nebylo zjištěno nic neobvyklého, rozhodně se nejedná o neznámou chemickou látku vypouštěnou prolétajícími letouny.
Zjednodušeně lze popsat stav na fotografiích následovně:
- jedná se o klasické kondenzační sledy v kombinaci s běžnou oblačností
- kondenzační sledy za letouny tvoří kondenzáty vodních par z jejich tryskových motorů
- rozpouštění či udržení kondenzačních sledů záleží na stabilitě zvrstvení atmosféry a je tedy proměnné
- pravidelnost vzniku pruhů i jejich křížení je dána trasami letových koridorů a intenzitou jejich využívání
- nelze zpětně s určitostí dohledat, zda mohl či nemohl být některý z těchto kondenzačních sledů způsoben letounem AČR
- v případě kondenzačních sledů se není třeba obávat jejich vlivů na zdraví člověka

S pozdravem Jan Pejšek
Tiskova a informacni sluzba
Ministerstva obrany Ceske republiky


Zdravím,………………,
vidím, že jste už obdržela odpovědi od několika subjektů, včetně Úřadu pro civilní letectví a Ministerstva obrany. Věřím, že jste dostala veškeré informace, které jste potřebovala.
Mějte se,
Radek John.
__________________________________________________________________________________

Vážená paní,
doufám, že Vás uklidním. Čmouhy za letadly, které ve Vás vzbuzují obavy jsou skutečně – jak píšete – zkondenzovaná pára, která vzniká při spalování uhlovodíkových paliv v motorech letadel. Tato uměle vytvořená oblaka se působením prodění vzduchu ve vyšších vrstvách atmosféry různě pohybují a postupně se rozptylují v ovzduší. A jak jistě víte voda lidskému organizmu nijak neškodí, naopak.

S pozdravem
Jiří Paroubek
__________________________________________________________________________________

Vážená paní,
odpovídám na Váš mail z 28.9.2009, ve kterém  požadujete, abych Vám
zjistila řadu informací o původu, poslání a složení kondenzačních čar za
letícími  letadly.
O těchto jevech a jejich vzniku existuje i na internetu řada článků a
úvah. Dovolím si Vám na jeden z nich z poslední doby poslat  tento odkaz:
http://technet.idnes.cz/blud-tajna-letadla-praskuji-cesko-lidstvo-ma-byt-sterilizovano-psg-/sw_internet.asp?c=A090730_165849_sw_internet_kuz
Domnívám se, že v něm naleznete řadu odpovědí a reakcí na problémy, které
Vás zajímají.
V článku jsou také citována jména odborníků z naší republiky, kteří se k
těmto jevům zavěceně vyjadřují. Jsem přesvědčena, že by byli schopni, a
určitě ochotni vysvětlit Vám další technické detaily. Zkuste se, prosím,
obrátit přímo na ně.

S pozdravem

Miroslava Němcová, 1. místopředsedkyně PS PČR v.r.



Vážená paní,

k Vašemu dotazu ze dne 24. září 2009 ve věci vypouštění chemických látek letadly přelétávajícími nad vaší oblasti Vám sděluji:
- letecký provoz ve vzdušném prostoru České republiky je řízen Řízením letového provozu ČR, s.p.;
- práškování patří mezi činnosti, zařazené mezi letecké práce, které jsou povolovány Úřadem pro civilní letectví ČR.
K Vašim dalším otázkám (zejména o jaké látky jde, jaký je účel vypouštění, jaké letecké společnosti tutu činnost provádí, kdo potvrdil jejich chemickou nezávadnost) není Ministerstvo dopravy věcně příslušné zaujmout jakékoli stanovisko.
Doporučuji proto v dané věci směřovat Váš dotaz na místně příslušnou Hygienickou stanici, případně na Ministerstvo zdravotnictví.
Doplňuji kontaktní adresu na Řízení letového provozu ČR, s.p., Navigační 787, 252 61 Jeneč a Úřad pro civilní letectví ČR, letiště Ruzyně, 160 08  Praha 6.

S pozdravem

Ing. Jaromír Štolc
ředitel odboru civilního letectví
Ministertsvo dopravy

__________________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________________

Paní,
děkuji Vám za mail i za fotky.  Do  doby zaslání Vašeho mailu jsem o tomto
problému nic nevěděl a pak ho zároveň odvysílala i Prima.
Nedaří se mi k tomuto tématu záskat jiné informace než ty, které
prezentují média / tj., že je to opatření proti globálnímu oteplování
planety /. Tyto úkazy na nebi a řešení jejich příčin si ale při své
zaneprázdněnosti netroufám vzít na svá bedra.
Zkuste mail, který jste poslala mně, poslat s žádostí o odpověď na Úřad
civilního letectví.
Přeji hezký den
Vojtěch Filip
__________________________________________________________________________________

Reakce na zprávu o zprávě CHEMTRAILS v tv Prima, ve Zpravodajství v hl. vysílacím čase

Skutečnost, že to vysílala TV Prima neznamená, že to je pravda! :-) A už vůbec nejde mluvit o nějakém „důkazu“. V dané reportáži nikdo žádný důkaz nepřinesl. Jen spekulace, domněnky,hypotézy...
Hezký den.
J. Tamáš


Ing. Jan Tamáš, Ph.D.
Humanistická strana
www.HumanistickaStrana.cz
------------------------------------------------------
Jaderné odzbrojení – Lidská práva – Nenásilí – ČR bez cizích vojenských základen


Nevím, zda tuto informaci posíláte jako "důkaz" ve prospěch "chemtrails", nebo jako poukázání na hloupost a ubohost hradecké redakce TV Prima, já to považuji za to druhé...

S pozdravem,
Martin Setvák


Dobrý den pane Setváku,
já to nevím - hledám jen odpovědi na otázky. Těch zpráv se poslední dobou vyrojilo opravdu hodně, dokonce i oficiální - Čína si kvůli jakýmsi oslavám vyrábí pěkné počasí http://www.novinky.cz/zahranicni/180151-peking-kvuli-oslavam-vysle-letectvo-aby-rozstrilelo-mraky.html , starosta Moskvy už si nepřeje, aby tam padal sníh - dovede to zařídit http://www.novinky.cz/koktejl/178246-v-moskve-uz-nema-nikdy-snezit-starosta-chce-mraky-nicit.html a tak tomu podobně.
Na chemtrails mě před asi 4 lety upozornila kamarádka z Kanady, tehdy jsem tomu nevěnovala zvláštní pozornost, ale to co se dělo toto léto na obloze...
Omlouvám se, pokud jsem Vás naštvala svým laickým přístupem a už dám pokoj.
Mějte se hezky !


Dobrý den ještě jednou,

ne, Vy jste mě v žádném případě "nenaštvala", naopak jsem rád, když je někdo ochoten slyšet i "druhou stranu". Mě na celé té věci spíš mrzí až štve rychlost, jakou se tyhle nesmysly šíří, a jak jim spousta lidí bezmyšlenkovitě podléhá ... Jsem člověk, který od mala "kouká kolem" (astronomie, meteorologie) víc než je běžné, tak mě spíš naštvou vulgární anonymy, které mi nyní začaly v souvislosti s chemtrails chodit, označující mě za zabedněnce, který neumí koukat kolem (přeloženo do slušnějšího, nevulgárního jazyka).

Na druhou stranu, pokusy o modifikaci počasí jsou reálné, většinou zaměřené na ovlivnění srážek, potlačení krupobití, rozpouštění mlh, apod. Celé by to bylo na delší povídání, ne všichni odborníci s tím souhlasíme (zejména s deklarovanými výsledky), ale hlavně to je technologicky úplně někde jinde než tzv. "chemtrails", které jsou skutečně vysvětlitelné normální cestou, jako kondenzační stopy. Zřejmě je ale pro část populace zajímavější hledat nesmyslná konspirační vysvětlení, než přijmou neatraktivní, normální důvody proč něco vypadá tak, jak to vypadá...

S pozdravem,
Martin Setvák









19. listopadu 2010

Adam Bartoš pokračuje v pátrání o chemtrails

Díky čtenáři za upozornění: Adam Bartoš (První  zprávy) se zakousl do zkoumání chemtrails a nepouští. Výborně! Jeho první článek o chemtrails v Leteckém magazínu zde: http://www.flymag.cz/article.php?id=3745
Doufám, že se nebude zlobit, že sem kopíruji celý jeho článek - co kdyby se někdy ztratil.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/chemtrails--ptame-se-za-vas44-co-je-na-tom-pravdy/

Chemtrails. Ptáme se za vás, co je na tom pravdy

EXKLUSIVNĚ : Viděl je snad každý. Podivné křižující se čáry na obloze, které nemizí a visí hodiny na nebi. Ptáme se, proč se tak děje.

19.listopad 2010 - 20:05
Před pár lety server iDNES.cz přinesl článek o jevu zvaném "chemtrails". Věnoval mu hodně prostoru a jeho autoři hodně úsilí, aby zastánce tohoto jevu zesměšnili a označili za blázny. Vybrali ty nejvíce zmatené citace a vysvětlení, aby dokázali, že jde o nesmysl a celou problematiku odsunuli do říše fantasmagorií.

Redakce Prvnizpravy.cz na to šla opačně. Co když na tom něco pravdy je? A nestojí za to naopak shromáždit tvrzení, která dokazují, že zase taková fantasmagorie to být nemusí?

Ještě dříve jsme se ale chopili tématu v hlavních sdělovacích prostředcích opomíjeného. Zajímali jsme se, zda existují i v České republice plány na umělé řízení počasí, cloud seeding či atsmosférické geoinženýrství. ; - čtěte Existují materiály o úpravách počasí? Úřady mlčí

Oslovení odborníci z řad meteorologů se tvářili, jakoby podobný dotaz slyšeli poprvé. Smést ze stolu ho chtěli odkazem na ´chemtrails´, které se dají snadno označit za konspirační teorii.

Stalo se ale něco přesně opačného - Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) ; na ´chemtrails´ spíše upozornil a po našem článku se na naši redakci obrátila celá řada lidí, kteří se tímto jevem dlouhodobě zabývají.

Následující text by tak chtěl prolomit mlčení, které v českých médiích na toto téma už řadu let existuje. Nezabývá se celou šíří problému, ale je sestaven především z reakcí lidí, kteří se na naši redakci po prvním článku obrátili. Nedělá si nárok na úplnost, je spíše příspěvkem do diskuze. Protože děje-li se nad našimi hlavami to, co zastánci ´chemtrails´ tvrdí, pak bychom se měli obávat. A pokud to pravda není, pak bude cenné i takové ujištění, jako že vše je v pořádku.

Problematiku jevu ´chemtrails´ jsme zmínili už v předchozím článku, kde jí byl věnován ale spíše okrajový prostor. Tímto termínem jsou označovány kondenzační čáry za letadly, které podle této teorie obsahují chemické látky a proto, na rozdíl od obyčejných kondenzačních čar (tzv. contrails), tak rychle nemizí, ale zůstávají na obloze třeba i dlouhé hodiny.

Oficiální místa, především meteorologové, ale existenci ´chemtrails´ popírají, tvrdí, že všechny čáry na obloze, tedy i ty nezvyklé, tlusté, roztahující se, dlouho přetrvávající, jsou obyčejnými kondenzačními stopami za letadly. Tvrdí, že cokoli nad toto tvrzení je jen nepodloženou spekulací danou tím, že zastánci ´chemtrails´ problematice nerozumí.

Amatérský meteorolog: Odporuje to fyzikálním pravidlům

Před časem, když o jevu ´chemtrails´ přinesla reportáž i TV Prima a otázky začala klást i Poslanecká sněmovna či ministerstvo zemědělství, vydal ČHMÚ a další instituce společné tiskové prohlášení, ve kterém tyto obavy vyvracejí a tvrdí, že o nic nejde. Čáry, které vidíme na obloze, jsou obyčejné stopy po letadle, nic víc.

Na redakci Prvnizpravy.cz se ale obrátil člověk, který poukázal na to, že zmíněné tiskové prohlášení je původně článkem meteorologa Petra Dvořáka, který takto reagoval na jeho vlastní text. V časopise Fly magazin uveřejnil totiž Jaroslav Krejčí článek, který se problematikou ´chemtrails´ zabývá. Na text reagoval meteorolog Petr Dvořák, jehož článek se pak stal základem tiskové zprávy, kterou ČHMÚ a další instituce rozeslaly letos v únoru médiím, tvrdí Krejčí.

Dvořák ale nepřišel s žádnými argumenty, kterými by tvrzení zastánců ´chemtrails´ rozporoval, pouze emotivně odsoudil podobné úvahy do říše pohádek. "Soudný člověk dnes nevěří na hejkaly, klekánice, bludičky, čarovné prameny v lese, že děti nosí čáp, a neměl by věřit ani v existenci chemtrails," napsla například.

"Musím konstatovat, že ačkoliv je Petr Dvořák profesionální meteorolog, jeho článek je naprosto bez argumentů a neuvádí v něm jediný vědecky doložený důvod, proč v chemtrails nevěřit. Jen lacině zesměšňuje zastánce chemtrails. Kdo je nezávislý, tak po přečtení mého článku a článku Petra Dvořáka rychle pochopí, na které straně je nesrovnatelně více argumentů," komentuje to Krejčí pro Prvnizpravy.cz.

Jaroslav Krejčí je dlouholetý amatérský meteorolog. Sám o sobě tvrdí, že mu připadá krajně podezřelé, za jakých netypických povětrnostních situací se kondenzační stopy za letadly objevují. Stejně tak mu přijde zvláštní i jejich podoba.

"Nejsem moc odborník na letectví, ale od malička se zajímám o meteorologii a dokážu určit, za jaké situace se obyčejná stopa za letadlem má udržet dlouho a kdy nikoliv," řekl pro Prvnizpravy.cz Krejčí.

Krejčí tak polemizuje s argumentem meteorologů, kteří ; - podobně jako Radim Tolasz z ČHMÚ - tvrdí, že podivný vzhled i dlouhé trvání čar je běžně vysvětlitelné teplotními podmínkami.

"Pokud je okolní vzduch příliš suchý nebo teplý, kondenzační stopa nevznikne nebo mizí krátce po průletu letadla. O dalším vzhledu stopy rozhodují i vertikální pohyby vzduchu. Pokud se v místě stopy vyskytují sestupné pohyby, dochází rychleji k jejímu rozpouštění," řekl už dříve Tolasz.

S tím Krejčí souhlasí. "Potom ale nechápu, jak mohly být dlouhé, vzájemně splývající a enormně široké čáry za letadly pozorovány v Německu například dne 31. 8. 2009, když v té době byla skoro celá Evropa pod vlivem rozsáhlé tlakové výše a v suchém vzduchu. Žádná tlaková níže nad střední Evropou nebyla, naopak, byl tu střed zmíněné tlakové výše, takže vzduch suchý jak Brno - jak při zemi, tak ve výšce. Přesto byly nad Německem pozorovány neuvěřitelné čáry za letadly. To odporuje pravidlu, který řekl sám Tolasz!," kroutí hlavou Krejčí.

Tvrzení dokládá družicovým záběrem NOAA, na kterém jsou zachyceny stopy nad jižním Německem.

"Když se navíc podíváte na synoptickou mapu Evropy z toho dne, uvidíte, že většinu Evropy ovlivňovala tlaková výše (natož Evropu střední, kde byl samotný střed výše), a to i v hladině 500 hPa (foto zde). Bílé čáry (izobary) ukazují hodnotu přízemního tlakového pole. Barevný podklad znázorňuje hodnotu tlaku v hladině 500 hPa (ve výšce, což je podstatné pro tvorbu a udržení stop za letadly - čím vyšší tlak, tím nižší vlhkost vzduchu). Na mapě je vidět, že nad jihozápadním Německem byl ve výšce hřeben vysokého tlaku, při zemi v podstatě střed tlakové výše. Podmínky pro udržení kondenzačních stop nad jižním Německem 31. 8. 2009 tedy z fyzikálních důvodů neexistovaly! Přesto tyto stopy vzdorovaly nad jižním Německem suchému vzduchu a ne a ne se rozpustit! Nemohla to být obyčejná voda," dodal Krejčí.

Podle něho tak "kondenzační stopy" porušují fyzikální pravidla atmosféry a musí tedy jít o něco jiného, než o běžné kondenzační stopy.

Nechme ale meteorology a amatérské meteorology jejich pro laika složitým popisům. Zajímavé je podívat se i na samotné satelitní snímky, na které tak Krejčí nepřímo upozornil. Na webu jich je k dohledání bezpočet a člověku doslova vyrazí dech. Jsme zvyklí, že stopa za letadlem většinou ihned vzápětí mizí. Přesto nám některé snímky z družic, jako třeba tento, ukazují neuvěřitelnou změť čar nad určitými oblastmi. Jsou to obyčejné ´contrails´?


Radim Tolasz z ČHMÚ pro to má vysvětlení. "Jsou to standardní contrails (čáry za letadly) nasnímané jedním ze spektrálních kanálů družicí MSG/EUMETSAT. Navíc při východu slunce a tedy s hodně bočním osvětlením," vysvětlil pro Prvnizpravy.cz.

Krejčí také odkazuje na celou řadu zajímavých videí. Například na tomto videu ; zrychlené záběry v jeho úvodu slibují nezvyklou podívanou. Místo toho, aby se stopy za letadly rozpouštěly, vytvářejí poměrně rozsáhlou oblačnost a z původně modré vymetené oblohy udělaly oblohu skoro zataženou. Krejčí doporučuje i následující video.

Asistent poslance: Jde o postřik ve prospěch GMO?
Redakci Prvnizpravy.cz také kontaktoval člověk, který pracuje jako asistent poslance, ale přál si zůstat v anonymitě. V rozsáhlé mailové korespondenci předkládá spoustu odkazů a zajímavých tvrzení. Problematikou se prý zabývá roky a je ve spojení s řadou podobně smýšlejících lidí v zahraničí, včetně lidí z politických kruhů.

"Jeden kolega ze zahraničí mi o ´chemtrails´ vyprávěl a došli k zajímavému závěru. Udělali v místě, kde se objevovaly čáry na nebi, rozbor půdy - a ejhle. Zjistili, že v půdě se nachází stopy baria a hliníku! Což v podstatě jsou složky, které se dodávají do kerosinu, paliva pro letadla. Problém v naší ´banánové´ republice, která umožní snad všechno všem je, že legislativa ČR umožňuje přelety jakýchkoliv letadel bez povolení vlády," uvedl pro Prvnizpravy.cz asistent poslance.

A nabízí poměrně divokou spekulaci - jedná se o chemický postřik ve prospěch geneticky upravovaných plodin. V půdě, kde jsou podobné látky, se totiž normálním plodinám dařit nebude a právě to firmy, které se na produkci GMO plodin zaměřují, potřebují.

Že by k něčemu takovému mohlo za zády občanů docházet, mu nepřipadá nereálné. Připomíná, že veřejnost také nic nevěděla o tom, když letadla CIA vozila teroristy k výslechu na americkou základnu v Polsku s mezipřistáním v Ruzyni.

A co na to NATO?

Redakce se také pokoušela zjistit, jak na podobné dotazy budou reagovat některé státní instituce, pod které by problematika mohla spadat.

Už jsme uvedli, že různých vysvětlení existuje celá řada - od kontroly počasí přes chemické postřiky až po armádní projekty. Proto i institucí a úřadů, kterých je možné ptát, je vícero. Protože po "klimatickém" vysvětlení jsme pátrali v minulém díle, kdy jsme oslovili ministerstvo životního prostředí, úřad vlády ČR, meteorology, eurposlance či politiky Strany zelených, tentokrát jsme se zaměřili na možné armádní vysvětlení.

Samozřejmě s vědomím, že pokud o nějaký tajný projekt skutečně jde, armáda ho jistě nebude potvrzovat zvědavým médiím. Nicméně jsme chtěli vědět, jak budou úřady na podobné dotazy reagovat.

Oslovili jsme proto například ministerstvo obrany či informační kancelář NATO v České republice. Tázali jsme se opět na modifikaci počasí, na ´chemtrails´ jako takové i na možnou souvislost s projektem HAARP (High-frequency Active Auroral Research Program se sídlem na Aljašce), ; kterou některé teorie naznačují.

"Informační centrum NATO v Praze bohužel nedisponuje zdroji informací, které by umožňovaly na váš dotaz odpovědět. Pracujeme s veřejně dostupnými zdroji, v nichž se nám informace k této problematice ve spojitosti s NATO zatím najít nepodařilo," odepsal v reakci na dotaz Petr Zlatohlávek z informačního centra NATO.

"S žádostí o informace k tomu, zda je ČR informována o daných operacích či o spolupráci na daném projektu v rámci NATO, vám doporučujeme obrátit se na Ministerstvo obrany ČR, které by jako jediné bylo oprávněné na tyto otázky odpovědět," odkázal.

Ministerstvo obrany: Projekty ovlivňující počasí neplánujeme
Na ministerstvo obrany jsme se obrátili souběžně. S odpovědí si tam dali záležet. Ozvali se asi po týdnu a na dřívější urgence odpovídali s prosbou o trpělivost, že ještě nemají všechny inforomace k odpovědi potřebné pohromadě.

Konečné vyjádření se ale dalo očekávat. "Složky Ministerstva obrany České republiky se otázkou ovlivňování počasí nezabývají a ani v budoucnu neplánují takovéto projekty. Ministerstvo obrany rovněž není v ;této oblasti zapojeno do žádných programů NATO či jiných států. Své dotazy na NATO a US ARMY vztahující se k ;ovlivňování počasí proto doporučujeme směřovat na tyto organizace," napsal Jiří Štábl z tiskového oddělení ministerstva obrany.

Na dotaz ohledně zvláštních kondenzačních stop za letadly pak ministerstvo odpovědělo, zřejmě inspirováno prohlášeními meteorologů: "Výskyt kondenzačních sledů za letouny je přirozeným fyzikálním jevem. Tvoří je kondenzáty vodních par z ; tryskových motorů vznikající za příhodných okolních atmosférických podmínek. Rozdílná doba rozpouštění či udržení kondenzačních sledů pak záleží na stabilitě zvrstvení atmosféry," napsal Štábl.

A aby bylo jasno, dodal, že v dotaze nastíněný problém nemá s realitou nic společného. "Jakékoliv spekulace o vypouštění chemických látek s ;cílem umělého vytváření mraků či k ;jiným účelům v ;rámci přeletů letounů NATO nad českým územím jsou naprosto irelevantní."

Součástí odpovědi bylo - vypadá to, že snad už povinná výbava pro takové příležitosti - nám už dobře známé tiskové prohlášení ČHMÚ a spřízněných institucí, které jsme citovali v minulém díle. "V ;příloze vám pro váš širší přehled v ;dané problematice navíc zasíláme tiskové prohlášení, které bylo vydané 17. února 2010 v ;Praze. Jedná se o Společné vyjádření Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd ČR (ÚFA AVČR), Katedry meteorologie a ochrany prostředí Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (KMOP MFF UK) a České meteorologické společnosti (ČMeS) k problematice tzv. ´chemtrails´," uvedl tiskový mluvčí.

Redakce se zajímala i o to, zda má česká strana nějaké informace o projektu HAARP a zda tento projekt spadá pod NATO. "Výzkumný projekt HAARP se dle volně dostupných informací zabývá chováním ionosféry ve vztahu k ;možnému šíření komunikačních signálů," odpověděl mluvčí v duchu oficiální propagandy, která tvrdí, že jde jen o neškodné výzkumné zařízení. Proč ho ale před časem koupila americká armáda a do přísně střeženého objektu nikoho nevpouští, můžeme tak jen spekulovat.

"Jedná se o americký projekt a složky Ministerstva obrany České republiky do něj nejsou zapojeny. Se svými případnými dotazy na projekt HAARP se proto prosím obraťte na americkou stranu," odpověděl Štábl.

Dobrá, podobnou odpověď jsme čekali. Pokud jde o tajný projekt, určitě ho armáda neprozradí prvnímu novináři, který se na to zeptá. K dobru ale musíme ministerstvu přičíst to, že dotaz nesmetlo ze stolu hned po odeslání mailu jako bláznivou konspirační teorii, ale vážně se jím zabývalo a na odpovědi pracovalo týden. I když nevím, proč na těch pár vět potřebovalo tolik času.

Přelety letadel NATO: Desítky až stovky týdně

Protože mnozí zastánci ´chemtrails´ věří, že podivné stopy nevytvářejí obyčejné letouny (stopy se totiž objevují tam, kde nejsou letecké koridory, často se podivuhodně kříží nebo zatáčí, podobně jako brázdy na poli po kombajnu) a naznačují, že jde zřejmě o projekt probíhající pod pláštíkem NATO a za použití vojenských letadel, redakce se ještě dříve ministerstva obrany tázala na přelety letadel NATO.

Od té doby, co existuje "Open Skies Treaty" a letadla NATO tak mohou libovolně létat na základě kdysi vládou daného souhlasu, nebylo by totiž nereálné, aby případný tajný projekt probíhal právě pod hlavičkou Severoatlantické aliance.

Redakce Prvnizpravy.cz tak například zjistila, že týdně se takových přeletů letounů NATO uskuteční desítky až stovky.

Odpovědí se na ministerstvu opět ujal Jiří Štádl. Pro lepší srozumitelnost přetiskujeme celé otázky redakce spolu s odpověďmi ministerstva.

Otázka Prvnizpravy.cz (PZ): Disponuje Ministerstvo obrany přesnými údaji, kolik letů letadel NATO nad českým územím probíhá za den?
Odpověd Ministerstvo obrany (MO:) Trvalé povolení k ;pohybu letadel NATO nad českým územím bylo vydáno na základě usnesení vlády ČR a Ministerstvo obrany jej má k ;dispozici. Přesný počet přeletů a jejich aktuální stav jsou nepřetržitě sledovány Střediskem řízení a velení (Control and Reporting Centre – CRC) a informace o těchto přeletech a průjezdech jsou shromažďovány u Odboru vojenské dopravy Velitelství sil podpory (OVD). Evidovány jsou pouze přehledy letů a průjezdů, nikoli okamžitý stav. „Informace o přeletech a průjezdech ozbrojených sil jiných států uskutečněných přes území ČR“ jsou předkládány vládě ČR a Parlamentu ČR a jsou shromažďovány u OVD.

PZ: Má o těchto letech přehled řízení letového provozu (ŘLP) ?
MO: Jak již bylo výše uvedeno, přesný počet přeletů a jejich aktuální stav, nepřetržitě sleduje CRC a samozřejmě i Řízení letového provozu (ŘLP).

PZ: Řídí se tyto lety nějakým plánem, který by byl MO / vládě znám?
MO: Každý vojenský let musí být předhlášen 48 hodin před uskutečněním na OVD, který verifikuje jeho oprávněnost, a to v ;souladu s ;usnesením vlády ČR, viz. bod 1. Informace o předhlášených a verifikovaných letech je předána OVD na CRC. Vlastník / operátor letounu následně podává tzv. letový plán, kde je uvedeno OVD vydané číslo vojenského povolení. Letový plán je pak zveřejněn po pevné telekomunikační síti (Aeronautical Fixed Telecommunication Network – AFTN), ve kterém jsou zahrnuty všechny pozemní kontrolní a řídící střediska letového provozu. Lety NATO se, obdobně jako ostatní (i civilní lety), realizují na základě zmiňovaného plánu, který obsahuje přesné časy a trasu letu (koridory). Výjimku tvoří letouny zařazeny v systému "včasné výstrahy NATO" (AWACS) a lety pro humanitární a záchranné účely, u nichž je lhůta na předhlášení zkrácena. Ostatní opatření se na ně však vztahují obdobně.

PZ: Existují informace o tom, kdy přesně a v jakém čase a po jaké trase letělo letadlo NATO ten který den. Vláda kdysi dala oficiální souhlas s přelety těchto letadel. Jak konkrétně to v dennodenní praxi probíhá už vláda nesleduje?
MO: Na lety letounů NATO se každoročně uděluje tzv. trvalé povolení, které je uděleno zmiňovaným usnesením vlády ČR. Tyto lety už v ;praxi nejsou vládou ČR, vzhledem k jejich množství (desítky až stovky přeletů týdně), aktuálně ;sledovány. Vláda ČR a obě komory Parlamentu ČR jsou o všech uskutečněných letech informovány zpětně, prostřednictvím „Informace o přeletech a průjezdech ozbrojených sil jiných států uskutečněných přes území ČR“, a to za každé pololetí.

Každý ať si z odpovědí vezme, co chce. Bez ohledu na ´chemtrails´ je ale jasné, že výskyt přeletů letounů NATO je mnohem masivnější, než by se dalo čekat a že Česká republika má v rámci schvalovacího procesu jen minimální možnost nahlédnout, co se vlastně děje. Politici jsou informováni až zpětně.

Známý pilot: Divné bílé šmouhy
Zatímco oficiální místa tvrdí, že vše je v pořádku a netřeba se ničeho obávat, podařilo se nám sehnat i jiné výpovědi. Prvnizpravy.cz oslovily pilota, který se s oficiálními vyjádřeními spokojit nehodlá.

Třiasedmdesátiletý známý pilot a spisovatel, Čechoaustralan a rodák ze Žižkova, kde chodil do třídy s Jiřím Krampolem, žije nyní v australském Melbourne. Evžen Kulič má sice podobně jako Krampol smysl pro humor, je ale vážně přesvědčen, že to, co vidíme na obloze, obyčejnými čárami není.

Kulič přitom může být považován za experta, protože létal s proudovými tryskáči a o kondenzačních čárách mnohé ví. Pilot to byl excelentní, když ho i přes jeho "reakční" názory nechali létat s československými prezidenty - Kulič byl totiž mimojiné pilotem vládních speciálů.

Exklusivně pro Prvnizpravy.cz popsal, jak se s tímto jevem setkal v Austrálii. Protože Kuličův příspěvek je netradičně pojatý, rozhodli jsme se ho nechat v téměř nezměněné podobě. Za humorným podáním ale stojí závažná vyjádření:
"Několik let se nám tu na obloze dělají takové dlouhé bílé šmouhy. Ono se to pak rozplizne přes celou oblohu a visí to tam celý den. A opět ta staroba a přemýšlení. Vždyť to tam dříve nebývalo. Že by znak globálního oteplování? A tak sednu k bedně (víte, já tak říkám komputoru) a již ťukám mému příteli do Hradce, Milanovi, který byl meteorolog. Má ještě nějaké známé, kteří se touto precizní činností zabývají dodnes. Já jako proudový pilot meteorologii považuji spíše za nějaké zvláštní náboženství. Ale k věci. A již mi odpovídá „Evžene, to jsou přeci kondenzační stopy, hrome - přeci jsi lítal na Migu, tak to znáš.“ A je pokoj.

Ale ouha. Ve Mullumbimby (strašný jméno co? To víte, Austrálie) ve státě NSW, kde žije syn, se těm, co ty „kondenzační stopy“ na obloze dělají, utrhla ruka. A vznikla ošklivá dětská epidemie podobná chřipce. Lidé žalovali stát. Ale jako vše se to rozmazalo do ztracena. Protože „stát“ řekl, že to nedělá a neznámého pachatele za ruku nechytli. Totéž proběhlo v Západní Austrálii.

Volám do Států. Žije tam dcerka. Bere to zeď, komputorový specialista. Je Indián. ; „Tak co“ ptám se, „máte tam taky ty šmouhy?“ „Jaké šmouhy?“ ozve se ze sluchátka. „Myslíš chemtrails? Samo. To se přeci dává na oblohu, kvůli slunci, aby tolik neopalovalo. Vždyť je to i v učebnicích a děti se o tom učí ve škole. Co je na tom špatného?“ „Nic - nic, jen tak se ptám a jak se máte?“ zakončuji debatu. „Děti trochu kašlou, jinak dobrý. A ty?“… Pokládám sluchátko.

A bzučí mi v hlavě slovo ´chemtrails´ a to, že to je oficiální program státu. A zase. To víte, starej dědek, času dost a tak v té hlavě se to honí dokola. Představte si, že někomu stojíte za to, aby skoro každý den na obloze nadělal takovýhle šmouhy, sypal vám je na hlavu a tak vás chránil, místo opalovacího krému, před slunkem. A dělá to zadarmo. V duchu počítám, co milionů to musí stát. Ne korun, ale dolarů. Peněz, které by se nechaly použít jinde. No není to krásné?

Kulič poté přechází k tvrzení, že obyčejný altruismus vlád to zřejmě nebude, za projektem se zřejmě skrývá něco jiného. A nabízí tak další možný výklad.

"Nechali jsme z toho prachu, usazeného na rovných, předem připravených plochách, udělat na universitě rozbor. Bylo to zdarma – študáci jsou na celém světě stejní - měli pochopení. Bylo to opět na bázi fluoridu sodného, o kterém podrobně píši ve své poslední knize ´Tajemství experimentu Philadelphia".

Vyvozuje, že podobně jako v jiných projektech válečných a poválečných může být i zde používáno fluoridu sodného k "otupování" populace. Se zjištěním, že fluor dokáže s otupením lidské aktivity divy, přišli už za války němečtí vědci.

"Fluor do vody a z člověka se stane hodný tažný kůň, co nekope, spokojeně kývá hlavou a raduje se z toho, že si koupí auto, se kterým stejně jezdí jen do práce, má kde bydlet, v baráčku, který po celý život splácí a v sedmdesáti či dříve pojde. Vůbec si neuvědomí, že vlastně celý život je v něčích rukou," tvrdí Kulič. A upozorňuje na to, že fluor se přidává do vody pod záminkou ochrany zubů v podobném množství, které němečtí vědci v táborech vyhodnotili jako ideální a nejúčinnější dávku, aby lidé byli poslušní a přitom neztráceli rozum.

Kulič se také odvolává na zprávu amerického špičkového chemika Charlese Eliota Perkinse a jeho hlášení adresováho Lee Foundation for Nutritional Research v Millvaukee z října roku 1954, které bylo 31. ledna 1995 odtajněno a přetištěno v časopise „The American Mercury.“

"Tento chemik vysloveně prohlašuje, (kromě oznámení, že fluorid sodný je dodáván do vody pod záminkou ochrany zubů), že fluorid sodný se zmíněnou ochranou zubů nemá nic společného a že by se našly daleko účinnější a levnější prostředky. Že to je podle nacistické filozofie přípravek na otupení a omezení svobody lidí, kterým je tato infikovaná voda podávána. Končí šokujícím poznatkem: Přípravek otupuje malou areu v mozku která přináší individuelní sílu. Tuto část mozku zvolna otravuje a narkotizuje, až je asi po ročním působení zcela vyřazena. Tyto osoby již nikdy nebudou tím čím bývaly předtím," říká Kulič.

To jsme se nakonec od ´chemtrails´ hodně vzdálili, ale alespoň to charakterizuje šíři různých výkladů a vysvětlení tohoto zvláštního jevu.

Kulič své vyjádření zakončuje se svým typickým humorem. "Ale o věci, kterou nikdo nedělá, můžeme směle říci, že neexistuje. Vy v Česku ale máte výhodu, že na vaší obloze září jenom sluníčko a když tam jsou šmouhy, tak to jsou pouze ´kondenzační stopy´ - žádný chemtrails. Zdravíčko. Evžen Kulič, Austrálie."

(redakce Prvnizpravy.cz se bude tématem i nadále zabývat v dalších dílech. S případnými podněty a náměty se obracejte na adresu zc.yvarpzinvrp@sotrabi)


(Adam B. Bartoš, foto: arch.)

Jste přesvědčeni o chemtrails?

Včerejší pokus o hlasování o tom, zda jste přesvědčení o chemtrails, se proměnil v jakýsi basketbalový zápas mezi konspirátory a debunkery, který byl odpískán za stavu asi 180 : 170  pro debunkery... ono totiž zde na bloggeru jde hlasovat z jednoho počítače pořád dokola. Když mi to došlo, tak mě chvíli  bavilo hlasovat, ale nemělo to cenu ... 
Ale přišel k tomu hezký příspěvek od čtenářky, tady ho máte.

Nejsem si jista, zda jsem přesvědčena zrovna o tomto. Jsem však přesvědčena, že od roku 2005 došlo k jakési změně. Slunce začalo ten rok v létě svítit jako když vezmete zvětšovací sklo a sluneční paprsky nasměrujete v jedno místo. Horko bylo prapodivné. A potom.. Mám ráda modrou oblohu. Od tohoto roku jsem se začala cítit nějak divně.Pohled na oblohu mě zpravil o tom, že nad mou hlavou se dějí věci , o kterých se mě ani nesnilo. Od roku 2007 až do současnosti sleduji jak se modrá obloha jistým leteckým provozem zakalí, zšedne..Přestala jsem věřit na bouřky. Ty někdo zlikvidoval. Pryč jsou časy, kdy mezi bleskem a hromem byla časová prodleva. Dnes místo hromu slyším detonaci..Jsou mě podezřelé lokální záplavy.To přece dříve nebývalo.. a po té co jsme v současnosti vyplaveni, se zvyšuje státní dluh.. Současné mraky a déšť pravděpodobně sotva souvisí s přírodou a jejími cykly. Snad jen pro ty, co se narodili po roce 1989..
Na zahradě ve vaně na dešťovou vodu je jakýsi černý humus..
Nevím tedy zda věřím na chemtrails, ale určitě věřím na jakési svinstvo na obloze, které produkuje současný letecký provoz..
A počasí???  Podle léta se do počasí cosi plete, tak proč by totéž neřádilo i teď?
Mám okna směrem na východ. Rovněž východy slunce jsou naprosto jiné než dřív. Deka z mraků, krásně rovné zastřižená, pás slunečního svěla a následný východ , pouze na chvíli, umělé mraky musí pracovat...

Orgonete, zdravím a děkuji za optimismus , který vnášíš , přes veškerou depresi , kýmsi organizovanou. každý den na obloze.
         Zdraví Ir.

Chemtrailsová aktualitka z Francie

Slunce se kloní k západu, a toto boční osvětlení dává vyniknout chemtrailsovým pruhům snažícím se vytvořit oblačnost nad Francii. (Kliknutím zvětšíte.)

Co to bylo za letadlo, z něhož spadl balvan ledu?

Meteorologové jsou opět v koncích. Z normálního letadla to prý spadnout nemohlo. Nebyly prý podmínky. Leda z nějakého vysoko letícícho?  A co tam takové letadlo dělá? Že by stříkalo výškové chemtrails? :-)))))
A proč to svádějí na Polsko?

Originál: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/led-spadly-z-nebe-prorazil-strechu-a-spadl-vedle-detske-postylky/558689

Led spadlý z nebe prorazil střechu a spadl vedle dětské postýlky

Ilustrační foto - Letadlo prolétá duhou - ilustrační foto
vydáno: 19.11.2010, 14:18 | aktualizace: 19.11.2010 16:05
Jaroměřice nad Rokytnou (Třebíčsko)/Praha - V obci Jaroměřice nad Rokytnou spadl ve čtvrtek večer z nebe kus ledu na obytný dům a prorazil jeho střechu. Nikomu se nic nestalo. Podle odborníků z Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) pochází ledový balvan zřejmě z námrazy na letadle, které nad obcí prolétalo. Experti nicméně označili událost za "značně neobvyklou" a nyní si jedou spadlý led prohlédnout. Majitelka domu si jej uchovala v lednici.
"Led prorazil střechu a dopadl do podkroví, asi dva metry od dětské postýlky. Z meteorologického hlediska se nemohlo jednat o projev bouřky nebo přirozený pád ledových částic z oblaků, protože v té době se nad naším územím nevyskytovala oblačnost s tvorbou námrazy a velké kusy ledu by se samovolně v atmosféře neudržely," uvedl mluvčí ČHMÚ Petr Dvořák.
Led podle odborníků nemohl pocházet ani z vesmíru, je tak prý téměř jisté, že ledový balvan musel spadnout z nějakého vysoko letícího letadla. Protože však ve čtvrtek nepanovaly v Česku podmínky, aby se na letadlech vytvářela námraza, je prý možné, že šlo o letadlo z Polska. Váha ledové kroupy se ale podle mluvčího musela pohybovat v řádu kilogramů, když byla schopná rozbít střechu. Při dopadu se pak prý ledový kus roztříštil a to, co si majitelka domu uchovala v lednici, je prý jen zbytek.
"Posádka letadla však nemůže o odlomení ledu například z náběžných hran křídel nic vědět a za událost rozhodně nenese vinu," upozornil Dvořák. Na místo se jel podívat brněnský meteorolog, i pro odborníky je totiž podobný úkaz vzácný. Letos se stal podobný případ na předměstí Las Vegas v americké Nevadě, kde do střechy domu také prorazil díru kus ledu vypadlý zřejmě z letadla.
Zcela výjimečné nejsou ani případy, kdy byli lidé zasaženi zmrzlými exkrementy, které byly vypuštěny nebo se při poruše uvolnily z palubních záchodů. V žargonu pilotů se této směsi zmražených výkalů promíšených s chemikáliemi říká "modrý led". V USA bylo mezi lety 1979 a 2003 údajně dokumentováno nejméně 27 takových incidentů.
"Je také možné, že nyní nastanou problémy při jednání s pojišťovnou, protože se jedná o nestandardní záležitost, a je otázkou, jak je to ošetřeno ve smlouvě," dodal mluvčí ČHMÚ.