Konečně solidní a potřebná informace od čtenáře.
Dobrý den.
V příloze posílám textový soubor s prezentací vodíkového generátoru pro auto. Účelem vodíkového generátoru je nahradit část původního paliva vodíkem a tím tedy šetřit původní palivo. Detaily jsou v prezentaci.
Příp. jsem schopen předvést i funkční generátor ve svém autě, nebo dát kontakt na lidi, co to už mají a jezdí s tím.
Pokud se vám to bude zdát vhodné, můžete o tom napsat na svůj web článek. To, co poslední dobou předvádějí s cenami benzínu, je už spíše pro zasmání než aby to člověk bral vážně. Takže si musíme nějak vypomoci mezi sebou sami.
Jinak, kdyby se vnitřní díly spalovacího motoru udělaly z nerezu, tak s tímto generátorem už může auto jezdit jen na vodu :) ...
S pozdravem Radek Maláč
Vodíkový generátor
Vaše vozidlo bude hybridní.
Po instalaci vodíkového generátoru bude vaše vozidlo hybridní. Bude používat původní palivo a navíc vodík. Nebo jinak řečeno, část původního paliva ( asi 40% ) bude nahrazeno vodíkem. Tím tedy ušetříte zmíněných cca 40% pohonných hmot.
Celý systém pracuje tak, že elektřinou z vozidla je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík ( HHO ). Tato plynná směs je následně přiváděna do motoru přes sací potrubí.
Ve skutečnosti motory průměrně využijí cca 20-23% energie z paliva. Zbývající část, jsou jedovaté emise a nespálené palivo. Vodík a kyslík vytvořený generátorem podpoří mnohem účinnější spalování jakéhokoliv paliva. Motor využije mnohem více této nevyužité energie a má větší výkon. Vodík zvyšuje efektivitu spalování dodávaného paliva do spalovacího prostoru. Zlepší se jeho spalování a využití přenosu síly výbuchu na točivý moment motoru.
Generátor vytvoří zhruba 3 až 4 litry vodíku a kyslíku ( HHO ) za minutu, v poměru 2:1 pro vodík. Vodík má asi 2x větší oktanové číslo než benzín a 4x větší než disel. Kyslík zase podporuje hoření.
Jinak řečeno, získáte pro svůj motor navíc několik litrů plynné směsi paliva, které je kvalitativně na výrazně vyšší úrovni, než současná paliva s biosložkou z čerpacích pump.
Spalováním HHO vzniká navíc jen vodní pára, takže vaše auto bude mít výrazně méně škodlivých emisí a bude tak mnohem ohleduplnější k životnímu prostředí.
Pro svůj provoz potřebuje generátor cca 20-30 ampér. Záleží na typu generátoru, či přání zákazníka. Běžné alternátory u aut, dnes produkují hodnoty někde mezi 15 – 30 A navíc, které slouží pouze pro dobíjení baterie. Generátor využívá pro produkci vodíku právě tento proud navíc, který by se jinak bez užitku pouze ukládal v baterii.
Destilovaná voda sama o sobě proud nevede, proto je nutné ji ještě smíchat s jedlou sodou a tím vytvořit vodivou směs. ( na zimu se pak ještě přidává denaturovaný líh proti zamrznutí ).
Voda která se rozkládá na plyn HHO !!!MUSÍ!!! být výhradně destilovaná. Případné nečistoty ve vodě by se okamžitě usadily na elektrodách a generátor by po čase přestal pracovat. (jedlá soda nevadí, protože se rozpustí na tak malé částečky, že zanesení elektrod nehrozí ).
Obrovskou výhodou tohoto zařízení je fakt, že se kyslík a vodík nikde neskladuje, ale vyrábí se elektrolýzou vody pouze v době, kdy je vůz v provozu, nebo když generátor uvedeme do provozu pomocí vypínače. Tím odpadá starost se skladováním a bezpečností provozu, neboť malé množství HHO, které je takto vyrobeno, si motor okamžitě přisaje a využije pro účinnější spalování v motorech jedoucích na benzín, naftu či LPG.
Díky spalovaní HHO se v motoru odstraní usazeniny vzniklé provozem na běžná paliva, lehce se zvýší výkon, sníží se hlučnost, množství vypouštěných emisí a hlavně spotřeba paliva.
Pokud jde o platnou legislativu, tak u nás ani v jiných členských státech EU není zařízení výslovně povoleno, ale ani zakázáno. Platí tedy, že je možné ho využívat pro úsporu paliva, ale nedá se zapsat do technického průkazu a na technické kontrole musí být zařízení vypnuto, aby neovlivňovalo výsledky měření emisí.
Ke generátoru je dodávána kompletní sada dílů pro jeho montáž do auta. Součástí celé základní montážní sady je generátor o rozměrech 185x185x80mm, nádoba s dvojitým dnem na skladování vody, vypínač, kabely, hadice, pojistka a návod na montáž.
Obchvat lambda sondy.
Moderní motory nastavují palivovou směs, která jde do motoru podle výsledku měření toho, co vychází z motoru. Sonda, která provádí měření, se jmenuje lambda sonda. Podle výsledků jejího měření řídící jednotka nastavuje bohatost palivové směsi pro motor.
Aby opravdu došlo k úspoře paliva, je nutné řídící jednotku trochu „oblbnout“ tím, že se mezi ni a výstup ze sondy přidá zařízení, na kterém si sami nastavíme, jaká palivová směs má jít do motoru.
Problém totiž je, že při spalování HHO dochází k výrazné změně v emisích motoru. Pokud bychom tedy sami nenastavili jak bohatá směs má být, spotřeba by naopak výrazně vzrostla.
Každé zařízení pro obchvat se dělá na zakázku pro daný motor, takže je třeba počítat s tím, že čekací doba na dodání obchvatu je cca 2 - 3 týdny.
Pulzní zdroj.
Ke každému generátoru doporučuji pořídit pulzní zdroj. Důvod je ten, že tím jak bude ubývat voda v nádobce, směs elektrolytu bude stále bohatší a generátor si bude brát stále více proudu.
Pulzním zdrojem se dá nastavit kolik přesně si má generátor brát a tyto hodnoty už zůstanou na pořád stejné, bez ohledu na to, kolik vody je v nádobce.
Cena kompletu
Základní sada generátoru
( Sada obsahuje nádobku s dvojitým dnem na destilovanou vodu, kabely, hadice, vypínač, pojistku a přehledný návod na montáž ).
Cena 7000 Kč
Obchvat na lambda sondu
( U některých díslových motorů není nutné obchvat montovat, protože tam lambda sonda prostě není, proto není součástí základní sady )
Cena 1500 Kč
Za kompletní sadu generátoru, obchvatu a pulzního zdroje tedy zaplatíte 9500 Kč.
Také provádím montáž generátoru do auta. Cena se pohybuje zhruba v rozmezí 1000 až 2000 Kč, dle složitosti montáže.
Pro další informace nebo objednání mě kontaktujte na emailu rad.mal@seznam.cz