Následující článek byl již zde uveden 25. 11. 2009, ale neztratil svou aktuálnost, ba myslím naopak, teď by mohl zajímat více lidí ... Mírně změněno, vzhledem k tomu, že některé odkazy od té doby byly nahrazeny jinými.
NASA má ledacos promyšlené. Například jak indoktrinovat děti, aby jim chemické čáry na obloze připadaly jako normální věc. Proto provozuje webové stránky s názvem
Contrail Education. Je to součást projektu GLOBE určeného učitelům, školním dětem a mládeži. Vynasnažím se je malinko přiblížit. (Pokud čtete trochu anglicky, pokochejte se sami, very easy a spousta zajímavých detailů.)
V tomto projektu děti mohou (pod vedením učitelů) studovat tzv.
contrails (condensation trails – kondenzační stopy letadel.) (Slovo
chemtrails NASA nemá ve svém slovníku.).
Děti se dozvědí, že contrails jsou přirozeným jevem doprovázejícím zvýšený letecký provoz. Podle jejich tvaru a doby trvání mohou údajně vědci usuzovat na meteorologické podmínky. Dětská pozorování jsou proto údajně pro vědce velmi významná.
Z obsahu stránek: Proč studovat contrails? Protože pravděpodobně oblivňují klima a naše přírodní zdroje. O jaký druh se vědci především zajímají? O přetrvávající contrails, které mohou vytvářet větší oblačnost. Jak mohou studenti pomoci se studiem? Mohou sledovat contrails ve své oblasti a předávat vědcům údaje, z nichž bude možno např. plánovat letecké trasy tak, aby se nevytvářela nežádoucí větší oblačnost. Contrails vznikají tak, že vodní pára kondenzuje a mrzne kolem částeček obsažených ve výfukových plynech.Ty částečky jsou prý zcela běžné látky.
NASA pro potřeby dětského pozorování vytvořila přehled, kde rozlišuje 3 typy contrails dle jejich tvaru a trvání.(vysvětlení zjednodušuji.)
- 1. krátkodobé contrails - vzduch je sušší, horký výfukový plyn se jen krátce dotkne kondenzační křivky.
- 2. přetrvávající contrails nešířící se - letecká stopa protne kondenzační křivku hlouběji, blízko prahu sublimace.
- 3. přetrvávající contrails šířící se - v atmosféře je hodně tepla, vlhkosti, kondenzační křivka hluboko protnuta.
(Pozn. Orgonet: Přehled je z webu v r. 2009,výše uvedené grafy už tam nenajdete, vzhledem k tomu, že NASA změnila klasifikaci contrails ... čili všechny možné druhy byly vyfoceny a dostaly svá "vědecká" jména. Nyní je to v sekci Science téměř tytéž informace, bez grafického provedení. Oficiální klasifikaci contrails najdete podrobně na http://contrailscience.com/)
Je to vše vysvětleno zcela prostě a logicky. Být dítětem, na nic už se neptám a snažím se pomáhat vědcům ze všech sil... Škola má děti motivovat k zájmu o contrails třeba soutěží, kdo jich za měsíc napozoruje nejvíce.
Jenom jaksi se experti NASA nezmiňují, proč, kam, a za jakým účelem směřuje onen nepřetržitý a přehuštěný letecký provoz, který nevynechává ani ta nejopuštěnější místa na zeměkouli. ...Jak tak sedím a dívam se z okna, po modré obloze jedno letadlo za druhým, v intervalech ani ne 5 minutových, rýsují své čáry - dnes "přetrvávající, nešířící se". Hustota provozu nad naším obchodně a turisticky celkem bezvývznamným územím, ležícím mimo letové trasy, je opravdu obdivuhodná. To by se snad denodenně všichni obyvatelé planety museli letecky přesunovat ...
Až budete dělat pozorování chemtrails, nezapomeňte se řídit těmito radami: potřebujete 4 děti, každé se dívá na jednu světovou stranu a zapisuje délku chemtrails (
Obr. z r. 2009, už tam není.). Pak se to pošle expertům NASA ... ti zahodí dotazníky do odpadu a budou se chechtat k smrti, jak dětem vytřeli zrak
Jiná stránka NASA o chemtrails pro děti:
http://mynasadata.larc.nasa.gov/804-2/contrail-watching-for-kids/