1. listopadu 2010

České "státní" maturity - další projev zvůle státu

Jeden známý mi poslal pár postřehů ke "státním maturitám". 
Vlastně to sem taky patří, protože česká forma státních maturit je typickým projevem státní zvůle a kontroly nad svými občany. 

Pár postřehů ke „státním“ maturitám očima učitele gymnázia

Jsem učitelem na státním gymnáziu v krajském městě. Vyučuji anglický jazyk. Vzhledem k tomu, že v internetových diskusích o „státních“ maturitách  se většinou „politicky překřikuje“ neinformovaná veřejnost na téma "pro a proti", a nevyskytují se téměř žádné konkrétní hlasy učitelů nebo studentů, kterých se situace nejblíže dotýká, rád bych sdělil na tomto blogu pár svých postřehů k tomu, co právě prožíváme.

K překvapivě vysokému procentu neúspěšnosti

Ministerstvo sice zatím sdělilo celkové procento neúspěchů, 33%. Ovšem to je číslo plošné a může také znamenat, že na státních gymnáziích uspělo třeba  99% a na učňovských školách s maturitou třeba jen mizivé procento. Ministerstvo se zjevně zdráhá sdělit toto veřejnosti, protože by se tím veřejnost a studenti těchto škol dozvěděli, že studují zbytečně – na maturitu stejně nedosáhnou, ačkoli se jim dosud tvrdilo, že ano. A co teď s nimi?

Počkáme si tedy, až dorazí konkrétní výsledky do konkrétních škol (snad tomu tak bude – nebo je ministerstvo bude tajit pod záminkou, že šlo jen o logistiku? Zatím se rozhodlo tajit i úspěšnost krajů kromě prvních tří – i když je to kritérium, které naprosto nic o ničem nevypovídá.)

Kritéria úspěšnosti jsou neznámá

Studenti psali maturitní testy, aniž komukoli bylo předem známo, jaké počty bodů jsou třeba k úspěšnému vykonání zkoušky. Je možné, že na počtu bodů vůbec nezáleží. Například ministerstvo rozhodne, že je žádoucí, aby propadlo dejme tomu 20% studentů. Bez ohledu na výsledky a počty bodů se tedy udělá se tedy tlustá čára za 80% studentů a zbylých 20% se prohlásí za neúspěšné.

Matematika versus jazyky na gymnáziu

Studenti našeho gymnázia volili lehčí i těžší úroveň testu z matematiky, podle budoucího plánovaného zaměření. Testy označili jako adekvátní, nic překvapivého, příklady, na jaké jsou zvyklí a jaké uměli vyřešit, a očekávají dobré výsledky.

Pro některé studenty, kteří nejsou nadaní na jazyky, se základní maturita z matematiky stává výhodnou možností úniku před maturitou z jazyka, která by byla pro ně příliš obtížná i podle dosavadního systému. Takže tuto lehčí variantu na gymnáziu volili především prospěchově slabší studenti, kteří si chtěli ověřit, že je pro ně schůdnější než jazyk. Současně s tím si většinou také zkoušeli jazyk. A zjistili, že matematika skutečně schůdná je, na čtyřku ji zřejmě vždycky „dají“ i bez velkého učení, kdežto jazyk by museli těžce šprtat.

Vyšší variantu si volili ti, kteří matematiku budou potřebovat při vysokoškolském studiu – a ani ti v ní neviděli problémy. A to mají ještě rok studia před sebou – takže vidí, že jsou schopni „dát“ maturitu z matiky vlastně s ročním předstihem, a možná ještě dříve.

Takže letos dochází k nebývalému jevu – student se může naprosto vyhnout maturitě z cizího jazyka. Stačí si zvolit ve státní části povinnou češtinu a lehkou matiku – už vědí, že je opravdu lehká. A ve školní části si pak už mohou vybrat, co chtějí – jazyk tam není povinný. Takže se někteří jazykově nenadaní radují – a právě tak my, jejich učitelé. Nevíte, co je to za nervy maturovat z angličtiny (podle jakéhokoli systému) s takovým čtyřkařem.

Rozdíly mezi osmiletým a čtyřletým gymnáziem

Výsledky maturit budou evidentně mnohem lepší u studentů osmiletého gymnázia, a to ve všech směrech. Bývají tam totiž mnohem studijně nadanější žáci. Třeba v jazyce anglickém je velký rozdíl v úrovni studentů osmiletého gymnázia a studentů, kteří přijdou z „devítky“ (čest výjimkám). Ne že by se na žáci ZŠ jazyk neučili, ale prostě většina z nich je studijně slabších. Nezáleží na tom, jaký učitel je učí. I ten nejnejnej učitel by se mohl strhat, prostě stále naráží na „strop“ možností žáků. A jak v posledních letech my učitelé konstatujeme, ten klesá stále níže ...

Maturita z češtiny

Postřehy od studentů: Na test z češtiny se není možno nijak připravit. Vůbec neobsahuje to, co se probírá na střední škole. Učíme se tu čtyři roky zbytečně, když nás pak zkoušejí z něčeho úplně jiného.
Postřehy od učitelů:  Tato forma maturity je výsměchem a devalvací maturitních zkoušek.

Jazyková maturita z jazyka od „expertů Cermatu“

Jazykové maturity připravili údajně tzv. „experti Cermatu“. (Cermat – firma, která „vypracovala“ koncepci a  znění státních maturit.) To je kapitola sama o sobě. Tyto „experty“ nikdy nikdo z učitelů neviděl, nikdy nebylo zveřejněno ani jediné jméno takového „experta“. Prezenční školení, kde jsme se my kantoři učili opravovat písemné maturitní práce podle kritérií expertů Cermatu, vedli lektoří – kantoři jako my, kteří rovněž žádné experty neznali. Ovšem o to horlivěji hájili jejich nekompetentní výtvor (asi měli slušně zaplaceno) a učili nás myslet jako Cermat. Neměli to s námi lehké. Protože kritéria expertů se tak málo shodovala se zdravým rozumem, že nás účastníky školení to stále nutilo vznášet námitky k logice hodnocení – což nám bylo málo platné. Prostě státní maturity budou, a hotovo. 

Je možno se domnívat, že za týmem „expertů Cermatu“ se skrývají studentské diplomové práce, v nichž nezkušení vysokoškoláci shromáždili na své úrovni teoretická stanoviska a vypracovali (pravděpodobně levně nebo zdarma nebo za zápočet) testy naprosto odtržené od způsobu, kterým se vyučuje a testuje na středních školách. No, vypracovali je silné slovo, spíše je okopírovali ze zahraničních učebnic a metod ... A rozhodně neměli ani ponětí o tom, co a jak se učí na středních školách.

A virtuální jazykoví „experti Cermatu“ zřejmě jen inkasovali nemalé státní peníze za vytvoření zmetku, kterým je předložená forma státní maturity z jazyka. Ta se neuměle snaží kopírovat všeobecně uznávané jazykové zkoušky podle evropského rámce, jenže pro ty se pořádají speciální kurzy, kde se kandidáti trénují na určité formy zkoušení. Pokud mají středoškolští studenti skládat zkoušku podobným způsobem, potřebují na to být rovněž trénováni. Ale užívané středoškolské učebnice jazyků jsou stavěny jinak.

Nicméně se domnívám, že studenti gymnázia maturitu i v této formě zvládnou, a to je pro ně hlavní. Zato učitelé z učňovek, kteří se účastnili školení, se vyjadřovali k jazykovým možnostem svých žáků velmi skepticky.

"Státní" maturity jako projev zvůle státu

Ve skutečnosti vůbec nejde o státní maturity, ale o firemní maturitu firmy Cermat. Typická korupce na státní zakázku. Stát zadal zakázku firmě Cermat, která si nechala tučně zaplatit a vypracovala zmetek, který teď vláda ovšem bude prosazovat, protože ho zaplatila. Asi tak stejně jako když vláda nakoupila za miliardy obrněné transportéry, které nefungují ve vlhku, ale je to v pořádku, nikdo za nic nemůže, ten, kdo inkasoval provizi, bude dělat vše, aby to nevyšlo příliš okatě najevo.

Státu je úplně jedno, jaké je české školství, pouze jednotlivcům ve vládě jde o to, aby nasměrovali státní peníze do vlastních a spřízněných kapes jakýmkoli způsobem. Samozřejmě se zisky za rozvoz materiálů už počítají také stěhovací firmy, kde by jen tak dostaly zakázku za milióny...

Dosavadní maturity nic nestály, učitelé byli kompetentní zhodnotit úroveň žáků a bez problémů vše fungovalo. Nové maturity budou stát každoročně stovky miliónů, a to v době, kdy si my učitelé musíme např. sami kupovat pro sebe učebnice, protože škola letos nemá už vůbec žádné peníze, aby nám je proplatila.

Opravy prací zajistíme stejně my, učitelé,  protože "experti" jednak neexistují, jednak by to ani fyzicky nebylo možné. Zdání "státní objektivnosti" se vzbudí tím, že testy jsou skenovány a odesílány kamsi, kde jsou jakoby objektivně sčítány body, a pak se výsledky vracejí zpátky. To taky zaměstná dost lidí a počítačové techniky, kterou je třeba někde koupit.

Paradoxem je, že písemné práce opravují učitelé maturujících studentů, takže není problémem, bude-li třeba, nějaké chyby přehlédnout nebo opravit, a pomoci studentům k pár bodíkům.
 

Prostě, při těchto maturitách vůbec nejde o to objektivně zhodnotit znalosti studentů a spravedlivě udělovat maturitní vysvědčení. Jde o to, aby plynul tok peněz ze státní kasy do soukromých a spřízněných kapes a o to, aby co nejdéle vydržel. Nejlépe bude zajistit si ho zákonem. A média přičinlivě pomáhají udržovat ve veřejnosti dojem, že když je něco "státní", musí to být ve prospěch lidí. Je humorné, jak lidé pořád tak nějak tomu státu věří, i když  už dávno nemají proč, stát je totiž pouze odírá, jak může.

Pokud se lidé neproberou ze sna, podnikavcům se státní maturitou to asi zatím bude vycházet. Doufám, že to nebude dlouho trvat.

31. října 2010

Vláda (francouzská) nedbá demonstrací, tak zablokujeme banky

(Díky čtenáři za tip.)
Velké demonstrace proti důchodové reformě ve Francii stále ještě probíhají, a vypadá to, že vláda je skutečně nehodlá vyslyšet. 
Zdá se, že má pravdu Eric Cantona, který říká, že revoluci je třeba dnes vést nikoliv v ulicích, ale na půdě světového bankovního sektoru, protože ten ovládá celý svět.
Proto byla založena francouzská občanská iniciativa StopBanque, která má svůj skromný web http://stopbanque.blogspot.com/, z něhož se dostanete na anglickojazyčné i jinojazyčné stránky facebooku. Iniciativa vyzývá Francii i svět, aby se připojil k mírové občanské iniciativě blokování bank tím, že si 7. prosince vybereme maximum ze svých účtů, spořitelních účtů, nelépe když je úplně zavřeme.
Mně se to líbí, a určitě se přídám. 
Na facebooku už se samozřejmě zformovala skupina misinformantů, kteří toto zpochybňují ... nenechme se jimi zmást. Je vidět, že se globalisté takového zásahu do bank bojí.
Prosím, předejte informaci dále, ať je nás co nejvíce.

Video: Eric Cantona dává tip, jak zničit systém



Z webu StopBanque, texty ze 14. 10. 2010, překlad Orgonet.


Hromadný výběr peněz a uzavření spořitelních účtů

StopBanque je výzvou k hromadnému výběru peněz z bank a k uzavření sekundárních účtů (úspor) dne 7. prosince 2010.
StopBanque má již 19 000 účastníků, 61 000 osob se očekává, první spontánní občanská iniciativa k obraně proti mediální a politické korupci a proti stále zřetelnějšínu otrockému postavení, které nám vnucuje velký kapitál.
StopBanque má i světový ohlas!

Náš postup je legální, mírový, nenáboženský, nepolitický a neodborový.

Vzhledem k tomu, že manifestovat dnes není už k ničemu, aby nás naše elity slyšely, a protože skutečná síla je v rukou mezinárodních bank,

POJĎME VŠICHNI JAKO JEDEN MUŽ VYBRAT SVÉ PENÍZE Z BANKY DNE 7. PROSINCE 2010!

„Oni jsou velcí, protože my jsme na kolenou!!

Předejte tento vzkaz všem kolem vás: jsme právoplatní lidé, základ národa. Máme možná málo logistických prostředků. Přesto, bez armády, bez policie, bez násilí, bez dělení ...

KONEC TOHOTO NESPRAVEDLIVÉHO SYSTÉMU JE MOŽNÝ!

Jsme si vědomi, že jsme v období krize a nezaměstnanosti, a že většina z nás má strach a má dojem, že nemá „prostředky“, jak se účastnit. Chyba: tento krok se obrací zejména k těm a týká se zejména těch, kteří nejvíce pocítí výsledky této iniciativy ...

Běžné otázky: „A co když nemám peníze? Co když jich mám málo? Mám dluhy? Nemám účet v bance?“

Malé potůčky vytvářejí velké řeky!
Jde o to vytvořit na ně nátlak, tak aby si uvědomili, že jejich sekulární moc existuje dnes jen proto, že my to dovolíme a e jim „důvěřujeme“, ale že my máme možnost změnit pravidla hry!

Pokud tato akce bude kolektivní a masová, můžeme jim nahnat strach.

Nikdo nemusí nikde chodit, běhat a žonglovat po ulicích, být nástrojem rozštěpených stran, „řvát“, aby vás nakonec nikdo neslyšel, „všechno rozbíjet“ a dostávat rány.

Toto jednoduché a symbolické gesto může přenastavit hodiny kapitálu na lidovou hodinu!

(Návrhy dopisů, které je možno zaslat bankám: zatím nejsou přeloženy.)

Vhodnost této iniciativy

Znáte fungování bankovního systému? Znáte mechanismy tvoření peněz? Kdo tvoří peníze ve Francii a ve světě?

Abyste pochopili vhodnost navrhované občanské iniciativy, je třeba pochopit základy světového bankovního systému, který je komplexní a nedovoluje zjednodušení a zkratky.

Je evidentní, že peníze, které vybereme, a příliv vysvětlujících dopisů nezničí konkrétní banky (ledaže se do hnutí zapojí milióny osob, což by bylo opravdu třeba) a nesvrhne systém, ale náhlý nárůst nespokojených osob, dokládajících svou ztrátu důvěry a své odmítání bankovního systému, neprojde nepovšimnuto.

Představte si přepážku banky, kde je náhle 10, 20, 50 osob nespokojeno a žádá zůstatek a zavření svých účtů?

Navíc tento krok může být impulsem k dalším iniciativám, na něž bychom nebyli přišli, a že budeme mít vliv na lidi jako celek a ne na specifickou politickou skupinu, politizované asociace, náboženské instance a syndikáty, které velmi často slouží jako stoky pro odvedení či ztvárnění hněvu občanů, přičemž stále slouží zájmům velkého kapitálu. Nezapomeňme, že je více těch, kteří se neúčastní voleb, než voličů...

Skutečně myslíte, že Nicolas Sarkozy nebo „opozice“ mají nějakou moc pokud jde o „záležitost důchodů“?

V 97% případů v roce 2008 Evropská socialistická strana, v jejímž lůně jsou i francouzští socialisté, a Lidová evropská strana hlasovaly stejně pro texty, které jim byly v Evropském parlamentu předloženy. Čili to je jen 10 odlišných hlasů z celkových 535? Konsensus?

Když víme, že více než 80% našich zákonů vychází z této evropské legislace, chápeme, proč mediální opozice mezi Socialistickou stranou a UMP je pouze špatnou divadelní hrou.

Opravdu myslíte, že odbory jsou přesvědčeny, že jejich akce byly vyslyšeny a byly dostatečné?

Všimněte si, že jsou to vždy stejné organizace, které se prezentují v čele průvodů, a že je tomu už 40 let, co neudělaly žádný pokrok v této záležitosti, pokud vůbec nezpozdily reformu nebo „kapitalizace“ důchodů? Odbory na toto ústřední téma nucených reforem mlčí.

Tato občanská iniciativa nenavrhuje, abyste své bankovní účty uzavřeli „hloupě“, abyste už nemohli provádět své operace, i když si myslíme, že to je právě to, co by se mělo udělat, ale tak, abyste si vybrali sumu peněz, která vám umožní dostat se na nulu po zaplacení posledního trvalého příkazu nebo směnky.
Naopak, aby tato demonstrace byla zřetelná a věrohodná, ideálně je třeba zavřít své sekundární účty (úspory) a nasměrovat své kapitály do kufrů nebo do kooperativních bank, jako např. NEF (Francie), BAS (Švýcarsko). Uvažujeme o dalších alternativních řešeních a vítáme všechny návrhy ...

Dostaňme tuto iniciativu z internetu do ulic!

Vaši spoluobčané

30. října 2010

Cez Okno: Pozvánka na Očovský ezoterický festival

 http://www.cez-okno.net/clanok/akcie-cez-okno/f-e-s-t-i-v-a-l-ocovsky-slnovrat
Cez Okno píše:
Vážení čitatelia,
...
Myšlienka zorganizovať ezoterický festival vznikla už v roku 2005, ale muselo sa udiať naozaj veľa, aby sa idea zhmotnila. Veci museli vykryštalizovať (ľudia samozrejme tiež:), muselo vzniknúť množstvo priateľstiev a spoluprác, nehovoriac už o každodennej redakčnej práci. I prekladateľskej a programátorskej (mimochodom, dívate sa už na tretiu verziu webu od 12. februára 2008).
Za to, že sa môžeme spolu stretávať vo virtuálnom svete, vďačíme internetu. Skoro by sa mohlo hovoriť o svete „pred“ a „po“ vzniku internetu. Ale možno to funguje aj opačne, a CEZ OKNO získa festivalom ďalší rozmer. Verím, že nás všetkých to môže posunúť o poriadny kusisko ďalej! Ako každý SLNOVRAT:)
Dva a pol milióna návštev je určite dostatočný dôkaz priazne, no aj tak sa tešíme z prejavov vďaky. Som si istý, že rovnako tak ocenia prednášajúci a hostia festivalu Váš záujem. Môcť vidieť, či si potriasť ruku s ľuďmi, ktorých články čítavame – to je akiste veľmi lákavé, čo poviete?
Príďte!
Všetko dobré praje
Yezid

Ranní chemtrails v Praze

Čtenář z Prahy poslal pěkné fotky, které si můžete prohlédnout na webu zde: http://picasaweb.google.com/orgonet/OblohaPraha29102010

Ahoj Orgonete,

v 7 ráno tenhle pátek moje přítelkyně vyfotila tyhle snímky - bydlíme na kopci na Braníku. Vůbec mě nenapadá, co by to mohlo být. Každopádně téměř každý den je tady taková mlha, jakou jsme ještě nikdy neviděli, nevím, jestli to nemůže mít souvislot nebo co jiného by to ještě mohlo v důsledku způsobovat. Na těch snímcích to vůbec nevypadá tak "strašidelně" jaké to bylo ve skutečnosti. Ty tvary měly tvar tornáda a trajektorií připomínaly start raket nebo něco takového. Nenapadá Tě, co by to mohlo být?

 

(Tak se pokochejte. Než nám chemtrails zakážou, a nebudeme mít co fotit :-))))

Není to výjimečný jev, můžete to občas sledovat. Ale jaký je cíl těchto chemtrails tlačených z téměř kolmo stoupajících letadel, to fakt nevím. Nějaké pokusy o něco to určitě budou.

V kombinaci s vycházejícím/zapadajícím sluncem to ale vypadá umělecky, nebo strašidelně... Nebojte se, brzy už s tím přestanou :-)))

Dohoda OSN zakáže chemtrails?

Jednání OSN v Japonsku o moratoriu na geoinženýrství - oni se tam snad opravdu dohodli!!! (První, ještě nevěřícný článek o zahájení jednání zde.) Že by zdravý rozum opravdu zvítězil a geoinženýrské projekty byly zastaveny, čímž by zmizely chemtrails? 
Zní to parádně. Uvidíme. Pokud většina toho, co máme nad hlavou, jsou opravdu geoinženýrské projekty, pak je to nadějné. I kdyby vojenské projekty zůstaly, mělo by té chemie ubýt.
A vida, jak akční skupina ETC  (zabývající se různými globálními snahami) dokázala ovlivnit OSN - důkaz, že jde pohnout i zdánlivě nemožným. (Viz  např. zde uvedená jejich fotopetice proti geoinženýrství -  Hands off Mother Earth zde.)

Dohoda na schůzce ministrů OSN v Japonsku: moratorium na geoinženýrství

28. 10. 2010
Překlad: Orgonet


Nagoya, Japonsko: 193členná Konvence OSN o biologické diversitě (CBD) uzavře svou desátou schůzi, konající se každé dva roky, faktickým moratoriem na geoinženýrské projekty a experimenty. „Jakékoliv soukromé nebo veřejné experimentován či avanturismus zaměřený na manipulace s planetárním termostatem bude porušením tohoto pečlivě vytvořeného konsensu OSN,“ prohlásila Silvia Ribeiro, latinskoamerická ředitelka skupiny ETC (http://www.etcgroup.org/en) (Akční skupina pro udržitelný rozvoj se sídlem v Mexiku).

Dohoda, dosažená v ministerské části dvoutýdenní schůzky, které se zúčastnilo 110 ministrů životního prostředí, žádá vlády,  aby zajistily, že se nebudou provádět žádné geoinženýrské aktivity do té doby, než budou řádně posouzena rizika vlivů na životní prostředí, biodiversitu a s tím spojené sociální, kulturní a ekonomické vlivy. Sekretariát CBD byl také instruován, aby oznamoval různé geoinženýrské návrhy a možná mezivládní regulační opatření.

Nezvykle silný konsensus staví na dohodě o moratoriu fertilizace oceánů z roku 2008. Tato dohoda, projednaná na COP9 v Bonnu, omezuje množství „nezdařených“ pokusů, soukromých i veřejných izolovat atmosférický CO2 v hlubině oceánu tím, že se budou rozptylovat živiny na hladinu. Od té doby se pozornost přenesla na celou řadu futuristických návrhů, jak zablokovat určité procento solární radiace prostřednictvím rozsáhlých zásahů do atmosféry, stratosféry a vnějšího vesmírného prostoru, aby se změnila globální teplota a srážkové modely.

„Toto rozhodnutí jasně staví řízení geoinženýrství v OSN tam, kam patří,“ řekl Pat Mooney, výkonný ředitel ETC Group.

„Toto rozhodnutí je vítězstvím zdravého rozumu, a je to i prevence. Nebrání legálnímu vědeckému výzkumu. Rozhodnutí o geoinženýrství nemohou být činěna malými skupinami zemí, které si stanoví „dobrovolné směrnice“ o nabourání klimatu, sloužící jen pro ně samé. I když takové pokusy možná měly jakousi kredibilitu v některých politických kruzích na globálním Severu, byly rozbity touto diskusí. Královská společnost UK a její partneři by měli zrušit svou Iniciativu o řízení solární radiace (Solar Radiation Management Governance Initiative) a respektovat, že světové vlády se kolektivně rozhodly, že budoucí rozhodnutí o geoinženýrství by se měly konat v OSN, kde všechny země mají misto u stolu a kde občanská společnost může sledovat a ovlivňovat, co dělají.“

Delegáti v Nagoyi nyní jasně pochopili potenciální hrozbu, kterou znamená užití – či polní testování – geoinženýrských technologií pro ochranu biodiversity. Rozhodnutí bylo ukováno v dlouhých a pozdně nočních sezeních skupiny „Friends of the Chair“, s účastí ETC Group, a přijato na plenárním zasedání Pracovní skupiny 1, 27. října 2010. Předseda jednání o klimatu a biodiversitě nazval závěrečný text „vysoce delikátním kompromisem“. Vše, co zbývá,, je odklepnout text v závěrečném plenárním zasedání v pátek v 6 odpoledne (nagojského času).

„Rozhodnutí není dokonalé,“ řekl Neth Dano z ETC Group z Filipín. „Některé delegace jsou pochopitelně znepokojeny tím, že dosavadní definice geoinženýrství je příliš úzká, protože nezahrnuje technologie jímání CO2 a jeho uchovávání. Do příští schůzky bude dostatek příležitostí ke zvážení těchto otázek detailně. Ale klimatická technologická řešení se nyní stala pevným bodem jednání OSN a to povede k důležitým jednáním, protože se blíží 20. výročí Summitu Země. Změna kurzu je nezbytná, a geoinženýrství zřetelně není cestou vpřed.“

Významné části textu dohody (anglicky) najdete z odkazu na originální článek. 

Čas strávený před obrazovkou nelze vykompenzovat cvičením

Jedna z nejhorších chyb, kterou mohou udělat rodiče

Dr. Mercola, 27. 10. 2010
 Překlad: Orgonet

Nezáleží na tom, jak fyzicky aktivní je vaše dítě. Čas strávený před počítačem nebo televizní obrazovkou je spjat s psychologickými problémy.

Jinými slovy, děti nemohou vynahradit čas věnovaný sledování televize tím, že stráví více hodin cvičením.
Zjištění také praví, že způsob, jakým děti stráví svůj čas „vsedě“, zejména společně s tím, kolik času stráví sedavým způsobem, je významný pro jejich duševní zdraví. 

Podle Live Science:

„Vědci se zeptali 1 013 britských dětí ve věku 10 a 11 let, kolik času stráví každý den před počítačem nebo televizí. Děti také měly týden na sobě kolem pasu akcelerometry, aby bylo možno sledovat fyzikou aktivitu a sedavý čas ....
Studie zjistila, že ... více než dvě hodiny denně před televizí nebo počítačem jsou spojeny s větším počtem emocionálních problémů a poruch chování.“
Zdroje:

Komentář dr. Mercoly

Píšu o celé řadě dobrých účinků na zdraví, které poskytuje cvičení, a jedním z nich je, že léčí depresi a podporuje mentální zdraví.
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/09/30/best-kept-secret-for-treating-depression.aspx Tyto prospěšné účinky se vztahují jak na děti, tak na dospělé, a platí, že čím dříve začnete, tím větší bude dlouhodobý prospěšný účinek.

Avšak v celých USA nenajdete ani jednu domácnost, která by neměla alespoň jednu televizi a/nebo počítač, a i když je jejich užívání potenciálně prospěšné http://www.springerlink.com/content/l0w718026472k236/ , sledování televize a užívání počítače má též dlouhý seznam nevýhod, zejména pokud jde o děti.

Největším problémem je zjištění, že čas strávený před televizí či počítačem nelze zřejmě nijak vykompenzovat. Protože bez ohledu na celkovou fyzickou aktivitu vašeho dítěte, pokud stráví denně více než dvě hodiny před těmito digitálními obrazovkami, může to ovlivnit jeho mentální a emocionální zdraví ...

Malé děti tráví neuvěřitelně dlouhou dobu před televizí nebo počítačem

Dnes méně než jedna třetina dětí od 6 do 16 let stráví aspoň 20 minut denně aktivním cvičením.

Porovnejte to s níže uvedenou statistikou sledování televize, a uvědomíte si, jak nepříjemné může být výše uvedené zjištění. Může být dokonce základní částí rovnice, která by mohla vysvětlit, pro tak mnoho dětí nyní užívá léky proti úzkosti a antidepresíva.

Podle studie amerických rodin z roku 2007 se děti do tří měsíců dívají na televizi méně než hodinu denně, a se stoupajícím věkem se batolata dívají až 90 minut denně. http://v.mercola.com/blogs/public_blog/Ninety-Percent-of-Kids-Under-Two-Watching-TV-15086.aspx

Vizuální digitální média jako televizní programy a výuková DVD jsou vytvářena pro stále mladší publikum.

Bohužel, v rozporu s tím, co se vám tvrdí, tento typ výukového materiálu ve skutečnosti zpomaluje jazykový vývoj, místo aby ho urychloval! http://www.glasshouse.ruskin-mill.org.uk/DoesNotCompute.pdf

Britský psycholog Aric Sigman píše ve své přednášce z r. 2008 s názvem: Nepočítá. Obrazovková technologie při výuce v raném věku: http://www.glasshouse.ruskin-mill.org.uk/DoesNotCompute.pdf

„Vědci zjistili, že na každou hodinu denně, kterou strávily sledováním speciálně vyvinutých DVD a videí jako např. Baby Einstein a Brainy Baby, děti do 16 měsíců chápaly v průměru o 6 – 8 slov méně než děti, které je nesledovaly.

Jeden z autorů tvrdí: „Přibývá důkazů, že tyto programy nemají žádnou hodnotu, a ve skutečnosti mohou spíše škodit.

Při současném stavu vědomostí se domnívám, že je povinností výrobců těchto programů, aby dokázali, že jejich sledování může pozitivně ovlivnit rozvoj poznávání. Spodní hranicí je, že čím více dítě sleduje DVD a videa pro batolata, tím větší je účinek. Množství shlédnutí není důležité.“

Pane jo!

Tak to by bylo ohledně programů jako Baby Einstein a k tomu, že děti se učí používat počítač, jakmile jsou schopny zmáčknout knoflík, v naději, že to podpoří jejich rozvoj ...

Příliš vysoká cena za to, že dovolíte dítěti mít v ložnici televizi

Nechat dítěti v ložnici televizi není moudré rodičovské rozhodnutí, jak ukazují dostupné důkazy.

Stále rozsáhlejší výzkum dokazuje silné spojení mezi televizí v ložnici a četnými zdravotními a výchovnými problém.

Děti s televizi v ložnici:
  • Mají horší školní prospěch.
  • Mají větší sklon k problémům se spánkem.
  • Mají větší sklon k nadváze.
  • Je pravděpodobnější, že začnou kouřit.
  • Mají tendenci konzumovat více nezdravá jídla.

Více cvičit nestačí, když současně nevypnete televizi

Je jasné, že naprostá většina dětí a teenagerů potřebuje více cvičit. Ale podle zjištění uvedených v časopise Pediatrics this month http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20937661      více cvičení asi nestačí ke kompenzaci  škodlivého vlivu užívání televize a počítače.

Na druhé straně rovnice je častější vypínání televize a počítače.


„Studie zjistila, že bez ohledu na věk, pohlaví, socioekonomický stav nebo pubertu, více než dvě hodiny denně před televizí či počítačem jsou spojeny s větším počtem poruch emocí i chování.

Důležitější je, že spojení mezi časem stráveným před obrazovkou a psychologickými problémy existuje bez ohledu na to, jak mnoho času dítě celkově věnuje fyzickým aktivitám.“

Což znamená, že největším rizikem pro mentální zdraví dětí není sedavý způsob života, ale spíše činnosti, kterým se dítě věnuje, když je „vsedě“.

Jiné aktivity „vsedě“, jako čtení nebo domácí úkoly, neměly žádný škodlivý vliv na mentální zdraví dětí.

Vědci zjistili, že:
  • Děti, které strávily více než dvě hodiny denně sledováním televize nebo používáním počítače, měly o 61 a 59% větší pravděpodobnost velkých psychologických problémů.
  • Děti, které strávily více než dvě hodiny denně sledováním televize a současně nedodržovaly doporučení k fyzické aktivitě, byly o 70% náchylnější k velkým psychologickým problémům.
  • Riziko se zvýšilo na 81% pro děti, které používaly počítač více než dvě hodiny denně a nedodržovaly doporučené fyzické aktivity.

Sledování televize mění chemii vašeho mozku

Zatímco většina debat o televizi se soustřeďuje na reklamní sdělení http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2003/05/14/child-marketing-part-one.aspx  a na vliv násilných nebo sexuálně názorných programů na mladou mysl, televize má další a mnohem více zneklidňující aspekt.

Jak se ukazuje, televize může být škodlivá, ať se děti dívají na jakékoli programy nebo jsou vystaveny jakýmkoli reklamám!

Ano, televize sama o sobě je jedním z nejmocnějších mozek vymývajících prostředků http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2006/10/17/tv-is-not-the-truth-even-if-you-think-it-is.aspx , které existují.

Podle výzkumu dr. Arica Sigmana, britského psychologa http://www.aricsigman.com/IMAGES/VisualVoodoo.LowRes.pdf , sledování televize skutečně způsobuje psychologické změny – zejména změny v chemii vašeho mozku – a žádné z nich nejsou prospěšné.

Tyto změny mají málo společného s obsahem, který sledujete, ale spíše fakt, že se vůbec díváte na televizi nebo na obrazovku počítače, způsobuje, že váš mozek funguje a zpracovává informace odlišně.

Sledování televize (nebo obrazovky počítače) vytváří téměř narkotický efekt na váš mozek, a v podstatě paralyzuje oblasti, které by jinými činnostmi, například čtením, byly stimulovány.

A čím déle se díváte, tím snadněji vás mozek sklouzne do přijímajícího pasívního režimu, což znamená, že sdělení proudí do vašeho mozku bez jakékoliv účasti z vaší strany. To je samozřejmě sen těch, kdo vysílají reklamy, a je to velmi důležité pro úspěch společností, které dávají své reklamy do televize http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2001/08/15/perception.aspx .

Sledování televize také podle dr. Sigmana narušuje produkci hormonu melatoninu, což by mohlo hrát roli i v poruchách spánku a rovněž dokonce  způsobit raný nástup puberty u dospívajících http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/02/07/puberty-at-the-age-of-8.aspx .

15 potenciálních vedlejších účinků sledování televize

Prostřednictvím svého výzkum dr. Sigman identifikoval 15 negativních účinků, o nichž soudí, že jsou spjaty se sledováním televize.
  1. Obezita.
  2. Problémy s hojením.
  3. Srdeční potíže.
  4. Snížený metabolismus.
  5. Poškození zraku.
  6. Alzheimerova choroba.
  7. Snížení pozornosti.
  8. Hormonální poruchy.
  9. Rakovina.
  10. Raná puberta.
  11. Autismus.
  12. Poruchy spánku.
  13. Zvýšená chuť k jídlu.
  14. Omezený růst mozku.
  15. Diabetes.

Jak přimět své děti, aby se hýbaly

Myslím, že není pochyb, že je nezbytné omezit dítěti čas strávený u televize, počítače a videoher, a navíc k tomu ho podněcovat, aby strávilo více času nějakou fyzickou aktivitou.

Děti s nadváhou a obézní budou potřebovat nejméně 30 minut cvičení každý den, a neprospěšnější by bylo spíše 60 minut. Ale i když vaše dítě nemá nadváhu, měli byste ho podněcovat, aby se po škole a o víkendech účastnilo fyzických aktivit – to má tolik prospěšných účinků a jsou tak různé, že je nelze ignorovat, a mezi ně patří i podpora mentálního zdraví.

Podněcujte dítě, aby se zapojilo do aktivit, které jsou pro ně přirozeně zajímavé, jako třeba hrát si na prolézačkách, jezdit na kolečkových bruslích, na skateboardu, tančit a hrát basketbal s přáteli. Nechte dítě, aby cvičilo po dávkách v průběhu dne – tu si zahrálo na honičku, tu se projelo na kole – tak, aby necítilo tlak nebo nemělo pocit, že je „trestáno“.

Stejně jako dospělí, i děti potřebují různorodost denního cvičení http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/04/28/Primary-Principles-of-Exercise-Aerobic-Interval-Strength-Core.aspx , takže se neobávejte, že nezvládne aerobik, intervalový trénink http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2010/04/15/new-study-shows-how-you-can-exercise-less-and-get-more-benefits.aspx , posilování, strečink i cviky na formování postavy. Možná vás to trochu leká, ale pokud vaše dítě chodí na hodiny tělocviku ve škole, sprintuje často po dvoře za psem a po škole se projede na kole, to vše splňuje.

Je zajímavé, že děti typicky provádějí intervalová cvičení po dávkách spontánně, a i docela malé děti mohou začít plnit program Cvičení 8 vrcholů http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2010/06/26/10-minutes-of-exercise-yields-hourlong-effects.aspx . Tento typ cvičení o vysoké intenzitě je tím, co mnoha lidem chybí v jejich cvičebním programu.

A poslední důležitá rada: pamatujte, že hrajete roli vzoru tím, že jste sami fyzicky aktivní.

Když vaše děti vidí, že se ke cvičení stavíte pozitivně http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2010/07/24/5-mindblowing-benefits-of-exercise.aspx , přirozeně vás budou následovat. Navíc je snadné plánovat aktivity, kterých se zúčastní celá rodina, a je to společně strávený čas, který je i dvakrát zábavnější. Chodit na výlety, jezdit na kole, na kanoi, plavat, hrát hry – to vše je skvělá volba.

Chápejte to takhle: tím, že nyní věnujete čas, abyste přiměli děti cvičit, jím dáváte velký dar, který je udrží zdravými a šťastnými po celý život. Kombinujte to s omezeným používání televize a počítače, a dáte dětem ten nejlepší možný základ pro zdravý dlouhý život – fyzicky, mentálně i emocionálně. 

26. října 2010

Supervakcína proti chřipce pro seniory

Seniorům v USA je nyní vnucována čtyřnásobně silnější „supervakcína“ proti sezónní chřipce 

Mike Adams, Natural News, 24. 10. 2010
Překlad: Orgonet
Vakcinační průmysl se právě rozhodl, že očkování seniorů „standardní“ vakcínou nefunguje. (Ale, nepovídejte?) Takže se rozhodli, že donutí očkování fungovat lépe a že nabídnou virálně čtyřikrát silnější vakcínu, která obsahuje o 400% více virálních fragmentů v jedné dávce. (http://www.somdnews.com/stories/10152010/indymor171759_32406.shtml)

Co je cílovou skupinou této čtyřnásobné vakcíny? Samozřejmě senioři ... – právě ti lidé, kteří nejpravděpodobněji utrpí nejvážnější vedlejší účinky při nadměrné dávce vakcíny. FDA údajně schválilo novou vakcínu v dubnu, i když nebyly provedeny žádné vědecké testy, zda skutečně redukuje symptomy chřipky. Takže opět otázka, zda mají vakcíny skutečně něco společného s vědou?

Proč lidé najednou potřebují 4x silnější vakcínu?

Obzvláště zábavné na tom, že FDA (americký Úřad pro léčiva) schválil tuto 4násobně silnější vakcínu, je, že tím nestydatě připouští, že původní vakcíny prostě nefungují! Je zřejmé, že kdyby jednoduchá vakcína fungovala tak, jak říká reklama, pak by byla 100% účinná a nebylo by potřeba žádné dvojité, trojité či čtyřnásobné vakcíny. Ale z ničeho nic je k dispozici čtyřnásobně silná vakcína, obyčejná jednoduchá vakcína „není dost dobrá“.

Takže veškerá propaganda „dejte si dávku vakcíny a nedostanete chřipku“ se ukazuje jako obyčejné reklamní šarlatánství, protože teď najednou prostě potřebujete čtyřnásobnou dávku! Na jednoduchou dávku zapomeňte. Už pro vás není dost silná.

Kde to všechno skončí? Až si oni uvědomí, že ani čtyřnásobná dávka nefunguje (protože je vědecky dokázáno, že vakcíny proti sezónní chřipce nejméně u 99% lidí nefungují), doporučí nám pak desetinásobnou potenci vakcíny proti chřipce? Ale vážně ... kam až tito propagátoři vakcín dojdou, než dojde jim, že vakcinační metoda možná nefunguje?

Více peněz za ziskovější vakcíny proti chřipce 

Samozřejmě u vakcín proti chřipce nikdy nešlo o to, aby fungovaly. Vždycky šlo o to, aby vydělaly co nejvíce peněz. Tato nová čtyřnásobně silnější vakcína se prodává asi dvakrát dráže než běžná vakcína.

Mezitím nebyly provedeny naprosto žádné vědecké studie, které by ukazovaly, že nová čtyřnásobná vakcína je účinnější než jednoduchá. A když už jsme u toho, nejsou ani žádné vědecké studie, které by dokazovaly, že letošní vakcína proti sezónní chřipce je jakkoli účinná v prevenci chřipky. Vědecké dokazování prostě nikdy nebylo provedeno. Vše je založeno na „toužebném přání“ kombinovaném s masívní očkovací propagandou. http://www.naturalnews.com/029641_vaccines_junk_science.html
 
Nechat si dát injekci proti chřipce je na h...o, a nechat si dát čtyřnásobnou vakcínu je čtyřikrát na h...o. Lidé, kteří rádi hrají ruskou ruletu se svým zdravím, se bezpochyby hned postaví do fronty na očkování.

Pseudovědecké šarlatánství

Všimněte si, jaký výsměch je v tom, co hlásají propagátoři vakcín. LA Times píší, že dr. Mobeen Rathore, vakcinolog z Univerzity Florida, řekl: „Jestli máte reakci na nízkodávkovou vakcínu, pak zůstaňte u této nízké dávky. Ale jestli užíváte vakcínu po léta a neměli jste žádnou reakci, dejte si vysokodávkovou vakcínu. Anebo, pokud není k dispozici nic jiného než vysokodávková vakcína, dejte si ji. Nejdůležitější věc je: dejte si vakcínu. Je jedno jakou.“ (http://mobile.orlandosentinel.com/wap/news/text.jsp?sid=292&nid=26046136&cid=17196&scid=-1&ith=2&title=Health)

Takže tady to máme: Je jim ve skutečnosti úplně jednou, jakou dávku si dáte, hlavně když si nějakou dáte.
Dejte pozor na to, co vám neřeknou:  lékaři, úředníci FDA a CDC nikdy nepřipustí, že nejlepší způsob prevence chřipky je brát vitamín D3. Bylo vědecky prokázáno, že je mnohokrát účinnější než injekce. (http://www.naturalnews.com/029760_vitamin_D_influenza.html)

Proč tedy není nátlak na to, aby senioři dostávali čtyřnásobnou dávku vitamínu D? Protože to by mohlo snížit příjmy za injekce, výnosy rakovinných klinik a pobyty seniorů v nemocnici – a právě oni jsou základem příjmů průmyslu péče o nemocné.

Poslední věcí, kterou chce moderní lékařská rachejtle, je to, aby si senioři uvědomili, jak chránit své vlastní zdraví bez spoléhání na chemické zásahy.

Komentář je napsán na základě článku v LA Times: http://www.latimes.com/health/os-high-dose-flu-vaccine-20101022,0,5321058.story