16. ledna 2015

Kanadský prodavač párků otestoval svobodu projevu. Už je vyšetřován policií.


Kanadský muslim otestoval svobodu projevu vtipy o holokaustu a 9/11. Už je vyšetřován policií.
Překlad: OrgoNet




Jeden kanadský muslim se rozhodl nedlouho po střelbě v Charlie Hebdo otestovat „svobodu řeči“ tím, že na svůj Twitter dal vtipy o 9/11 a holokaustu. Nyní je již vyšetřován policií pro antisemitismus.

Prodavač hotdogů Jerry Reddick včera podnikl experiment na sociálních médiích na téma, kam až může zajít ve svobodě výrazu. Napsal: „Otestujme, jak svobodná je svoboda řeči, když jde o neúctu k někomu jinému než k Muslimům.“

Následovala série tweetů, které jsou nepochybně hrubé, ale mnohé z nich nejsou nechutnější než materiál publikovaný v Charlie Hebdo. 

(Poznámka Orgonet: Jeho účet včera večer ještě fungoval, dnes ráno už je zrušen, takže odkazy nefungují.)

Ukázky tweetů: 
Říká se, že nejlíp pečení Židi jsou Polsku a Německu, kde jsou pece vyrobené z nejlepší hlíny. #Freedomofspeech? — Dawgfather PHD (@dawgfatherphd) January 14, 2015

V roce 2001 jsem myslel, že Američani umějí lítat, když tak skákali z těch dvou věží v New Yorku.
#FreedomofspeechMUHAMMAD , — Dawgfather PHD (@dawgfatherphd) January 14, 2015

Hitler se zeptal svých lidí: “Jak máte rádi Židy?” “Dobře propečené s bejglem a košer nakládanou zeleninou.” #Muhammad, — Dawgfather PHD (@dawgfatherphd) January 14, 2015

Kdybych udělal kresbu s Hitlerem a pár Židy, jak jdou do pece, bylo by to chápáno jako svoboda projevu, stejně jako kresba s Mohamedem? — Dawgfather PHD (@dawgfatherphd) January 14, 2015

Za několik hodin po odeslání těchto tweerů byl Reddick udán policii v Halifaxu a je nyní vyšetřován úřady. http://www.news957.com/2015/01/15/local-food-vendor-under-fire-for-tweets-as-police-investigate-anti-semitic-complaint/

„Vím, že jste si nemysleli, že svoboda urážet může fungovat oběma směry,“ napsal Reddick na Twitteru. „Můj názor, že svoboda řeči je jen pro někoho, byl jasně a zřetelně dokázán.“

Reddickův experiment se svobodou projevu, jak se zdá, dokazuje, že dělat urážlivé vtipy o Muslimech je přijatelné pod sloganem svobody projevu, ale hanit Židy a oběti teroristických útoků či zločinů proti lidskosti ne.

Mnozí lidé řeknou, že je to důkaz pokrytectví, a jiní zase poukáží na to, že kriminální vyšetřování jako důsledek vtipů na židy je daleko méně přísné než trest vyměřený islámskými extrémisty vydavatelům Charlie Hebdo v Paříži.

Hlavním bodem sporu je, jak se zdá, zda zesměšňování zločinů proti lidstvu představuje akt nenávistného projevu; v některých zemích, například ve Francii, je to nelegální, na rozdíl od samotného náboženství. V Kanadě lidé jsou a byli viněni z antisemitismu navzdory tomu, že se uznává, že je to porušení jejich práva na svobodný projev (Viz např. proces s učitelem Keegstrou)..

Včera (14. 1.) byl zatčen francouzský komik a herec Dieudonné za svůj projev na Facebooku, kde po útoku na Charlie Hebdo napsal: „Dneska, pokud jde o mě, se cítím jako Charlie Coulibaly.“ Francouzský ministr vnitra ho za to obvinil z obhajoby terorismu.





(Pozn. Orgonet:  Do jeho bytu ho přišlo 14. 1. zatknout 12 agentů, brzy ráno, před jeho pěti dětmi... Dnes ráno (16. 1.) již je propuštěn. Jeho svérázný boj za svobodu projevu možno sledovat francouzsky zde http://quenelplus.com/quenel-actu/dieudonne-quenel-actu )

Jak zdůrazňuje ve svém článku Glenn Greenwald, nové tažení Západu za „svobodu projevu“ je vlastně podvod, (https://firstlook.org/theintercept/2015/01/14/days-hosting-massive-free-speech-march-france-arrests-comedian-facebook-comments/ )

Od víkendového pochodu za svobodu projevu v Paříži zahájily francouzské úřady 54 kriminalních vyšetřování v rámci tvrdých opatření „za nenávistné projevy, antisemitismus a oslavování terorismu“.

17 komentářů:

  1. OK, ať si chlapec zkusím udělat pár podobných vítpků o Mohamedovi na území ovládaném ISIL...a uvidíme zase muslímskou svobodu slova. :-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A IS deklaruje svobodu slova kde? Tady jde přece o pokrytectví západu a utahování oprátky.

      Vymazat
    2. Ano, jde o pokrytectví.

      Vymazat
    3. Utahování oprátky okolo našich svobod ve jménu naší svobody neboli špína všech špín v přímém přenosu

      Vymazat
  2. Ľudia si väčšinou robili srandu z náboženského fanatizmu moslimov, on si robil vtipy zo zabitých ľudí. To sa mi zdá ako dosť veľký rozdiel..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říká se, o mrtvých jen dobré, když však zahyne darebák nejvyššího kalibru, kdo bude pro něho truchlit ?

      Vymazat
    2. Ano,ale tu ide predsa o slobodu prejavu,ktorou sa tak vehementne Zapad ohana.Jasne ze aj jedno aj druhe je neetické a neuctivé bez respektu.Preto treba jasne definovat tie hranice a nie stavat len na demokracii a ludskych právach.K slobode patrí zodpovednost !

      Vymazat
    3. Jo a ještě na něco jsem si vzpomněla. Když komik Zdeněk Izer kdysi měl v TV reklamu, že stál u kola štěstí, točil s ním a byl oblečený jako ortodoxní žid, tak ihned za to letěl z televize. Pak ho vzali za čas na milost, ale zanedlouho zase letěl, protože se opět dotknul nedotknutelných. Vyprávěl totiž na Silvestra vtip, jak se na ulici potkaly dvě devadesátileté babky a jedna z nich se chlubila, že za ní chodí starý přítel, sedne si vždy na pelest postele a předčítá jí z Talmudu. A ta druhá babka se rovněž své známé pochlubila, že za ní chodí pan Procházka- a jelikož Talmud nemáme, tak jen spolu šukáme.
      No a to byl opět oheň na střeše. Proto bych uvítala, aby se měřilo všem stejným metrem. To znamená, že by si nikdo neměl dělat legraci nejen z Muslimů, ale ani třeba z Čechů. Proč máme pořád poslouchat, že jsme závistiví Čecháčkové, že jsme blbej národ a tak podobně? Když trestat za urážky, tak všechny stejně!

      Vymazat
    4. Ano markétko,10:17, a proto se musí nastolit NWO! Až pak se budou všichni trestat stejně a všude, podle jednotného řádu.Chacha...

      Vymazat
  3. Já tedy nevím, ale kdybych byla vládou i v tom nejsvobodnějším superstátě, tak by prodejce hotdogů putoval rovněž do cely, na to tata. K jeho všem výrokům se nebudu vyjadřovat, vypůjčím si ten druhý, o WTC. Lidé z těch věží opravdu skákali , často i hlavou dolů a to proto, že stáli v obrovském žáru, který je prakticky spaloval za živa, skok dolů byl skok ze zoufalosti z té očité beznaděje, z toho utrpení ...člověk se bojí si jen představit si, jak ti lidé tam museli trpět a tento pán na tohle téma zkouší "svobodu " ? Tohle už je za hranicemi morálnosti .Neboť představa, že by kterýsi prodejce párků seděl na Tweetu a vtipkoval na téma WTC ,když tam přeci zahynul např. můj bratr a "zkoušeč svobody slova" za to nebyl vládou ani potrestán, mě děsí

    dan.

    dan.

    OdpovědětVymazat
  4. trestať za verbálne prejavy? to sa dialo v komunizme a predpokladám, že tam sa vrátiť nechcete. chcete mať slobodu, ale iba takú, kde ostatní dodržujú Vaše pravidlá. to nemá so slobodou nič spoločné. jediné pravidlo slobody je rešpektovať slobodu ostatných.
    a kto by podľa Vás mal určovať pre celú spoločnosť, čo je "morálne" a čo nie? Vy? Vami volení pandrláci? Vaša cirkev? nadávate na vlády, keď robia niečo, čo je proti Vám, ale keď je to proti niekomu, kto sa Vám nepáči, tak vyžadujete, aby bolo vykonané to, čo sa podľa Vás vykonať má, nech už je to akokoľvek "nemorálne"...
    myslíte si, že Vaše presvedčenia a hodnoty sú lepšie ako presvedčenia a hodnoty iných ľudí? čo všetko si necháte diktovať, aby bolo zabezpečené to, že tí, ktorí sa Vám nepáčia dostanú palicou po chrbte? jasne definované hranice a násilné presadzovanie "morálky" sú presným opakom slobody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 12:11
      A Vám je potřeba říkat, co je morální a co ne? Předpokládám, že jste již dost dospělý, aby jste uměl posoudit, co je morální a co ne. Anebo si myslíte, že dělat si legraci z mrtvých je morální? Jak by asi mohla taková společnost fungovat, kdyby v ní nebyly žádné hranice morálky? Tedy hezkým slovem řečeno : Slušnosti

      dan.

      Vymazat
    2. "...a kto by podľa Vás mal určovať pre celú spoločnosť, čo je "morálne" a čo nie?"

      SVĚDOMÍ.

      Vymazat
    3. takže predpokladám, že keby si robilo z mŕtvych srandu napríklad Vaše dieťa alebo vnúča, tak by ste rovnako trvali na tom, aby bolo vládou potrestané a sama by ste ho išli udať, lebo prekročilo hranice Vašej morálky? a čo moslimovia? keď oni považujú za nemorálne robiť si srandu z ich hlavného človeka, ktorý je tiež mŕtvy, je v poriadku, keď potrestajú tých, ktorí to robia? podľa Vášho vzorca by to malo byť v poriadku, ale myslím si, že nad tými vraždami sa rozhorčujete úplne rovnako, ako nad tým, že nepovažujem za nemorálne robiť si srandu z čohokoľvek. ja si myslím, že je slušné mať rovnaký meter na každého a tiež veľmi dôkladné posudzovanie, či Vám niečo ubližuje, alebo Vám to vlastne neubližuje, pretože to, že si niekto robí srandu Vám nemá ako ublížiť a keď Vám to vadí, je veľmi jednoduché zariadiť sa tak, aby ste s tým nemuseli prísť do styku.

      aurora

      Vymazat
    4. Spiiiidy,
      podľa mňa je svedomie kontrolný mechanizmus, ktorý spúšťa emocionálnu odozvu podľa toho, či konáš alebo nekonáš podľa svojej osobnej morálky. osobná morálka je súbor informácií o veciach a ich význame pre nás, čiže náš osobný zoznam toho, čo považujeme za dobré a za zlé. tento zoznam si tvoríme počas celého života na základe informácií, ktoré získavame buď osobnými skúsenosťami alebo prijatím už priradených hodnôt od iných ľudí, čo sa deje najmä v detstve, u niektorých ľudí celý život. tento zoznam je, myslím si, rovnako individuálny ako napríklad odtlačky prstov.
      no a potom je kolektívna morálka, čo je v našom prípade nedobrovoľné prijatie niekoho osobnej morálky. časť kolektívnej morálky sa obvykle zhoduje s našou osobnou morálkou a tú časť, ktorá sa nezhoduje dodržujeme, ak sa bojíme možných následkov, alebo nedodržujeme, ak sa ich nebojíme.
      ak by bola spoločnosť po celú dobu svojej existencie slobodná, dala by sa kolektívna morálka popísať ako dobrovoľná dohoda. ako by však vyzerala v takom prípade je pre mňa ťažké odhadnúť.
      takže ja nevidím v tomto prípade rozdiel medzi morálkou a svedomím a nič to nemení na tom, že by som radšej bola slobodná a dodržiavala iba osobnú morálku, než nedobrovoľne dodržovala pravidlá, ktoré mi určil niekto iný.

      Vymazat
    5. a opäť som sa zabudla v predošlom komentári podpísať...

      aurora

      Vymazat
  5. V něčem máte zřejmě pravdu, ale příliš u toho žvaníte zbytečnosti a neužitečné řeči.

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.