Radarové snímky mají zobrazovat srážky, dešťové či sněhové. Někdy se tam ale zobrazí útvary, z nichž nic nepadá. Většinou si toho nikdo nevšimne. Ale Colin Andrews, který zkoumá zvláštní vzory zobrazované v poslední době na radarových snímcích Austrálie, byl upozorněn na televizní vysílání o počasí americké televize KTVL dne 1. 4. 2010, v němž se dozvěděl o jejich původu. A nebyl to apríl.
Toho dne televizní meteorolog a bývalý příslušník US Navy Ken Lollis prozradil veřejně původ "oblačných útvarů", které jsou radarem zaznamenány jako srážky, ale neprší z nich.
„Máme tady trochu neobvyklou situaci. Tato první část radarového cyklu ukazuje dosti typickou oblohu, ale pak zde vidíte tyto pruhy, pohybující se směrem do vnitrozemí. Není to déšť ani sníh. Věřte nebo ne, ale jsou to vojenská letadla letící do vnitrozemí a vypouštějící chaff (česky plevy). To jsou malé kousky hliníku. Někdy je to i z plastiku, i pokovované papírové výrobky, a užívá se to jako prostředek proti radaru. Zřejmě trénují, ale samozřejmě vám to nepotvrdí. Ale já jsem byl po mnoho let v námořnictvu a tak vám teď říkám, co to je.“
Mají tyto vojenské aktivity souvislost s HAARPem na Aljašce a s extrémním počasím v USA? Orgonet si samozřejmě myslí, že ano.
Co se říká o chaffu na internetu?
Z webu LakeErieWX:
„Některá letadla, např. B-2, aby se vyhnula detekci radarem a systémy založenými na infračerveném záření, používají zvláštní tvary, kompozitní materiály a speciální povrchy (to je náš orgonit, pozn. Org.).
Tradičnější letadla se musí spoléhat na obranná opatření. Mezi základní patří chaff, vláknitá substance složená ze skleněných vláken a aluminia, sbalená do malých svazečků. Pilot vystřelí patrony s těmito vlákny vystřelovacím systémem letadla, venku se otevřou a každá uvolní do atmosféry asi 5 miliónů malých vláken, dlouhých 1 – 2 cm, což vytvoří vysoce reflexívní maskovací „oblak“. Rozptýlení těchto plev má zmást systém navádění raket tím, že vytvoří atraktivnější cíl než samo letadlo. Pokud spolupracuje mnoho letadel, je možno chránit rozsáhlou oblast.
Rychlé rozptýlení by bylo kontraproduktivní, takže materiál je vytvořen tak, aby se uvolňoval do atmosféry pomalu. Padá rychlostí asi 10 m za minutu, takže chaff rozptýlený ve výšce 10 000 stop dopadne na zem asi za 10 hodin. Vlákna jsou také vysoce odolná proti rozlomení během sestupu, což prodlužuje jejich schopnost působení.
Tento materiál se velmi dobře odráží na Dopplerových meteorologických radarech. Vytvářejí se tak falešné odrazy srážek.“
Falešné srážky na radaru nad Holandskem: