Ha ha ha, jestli se chcete pobavit, podívejte se na diskusi nového propagandistického meteorologického pořadu ČT1, Turbulence. Odkaz mi poslal čtenář, který tam trochu škádlí "meteorologické kapacity" Taťánu Míkovou a Alenu Zárybnickou, a ony mu odpovídají!! nám dobře známými průpovídkami o přirozeném původu zvláštních jevů v počasí. (:-))))
Užijte si to, nebo se jich taky na něco zeptejte! Uvidíme, jak dlouho holky vydrží nátlak, než vám zavřou diskusi (:-))))))))))
Čtenář r. m. píše:
Trochu do nich kontuniálně reju ))))
Po měsíci se v Turbulenci budeme zase věnovat oblakům. Tentokrát se na ně podíváme víc zevnitř. Milovníky konspirativních hypotéz asi zklameme, ale kondenzační pruhy vznikají obdobně jako přirozená oblačnosti. Bez kondenzačních jader - což je vlastně všelijaká špína v atmosféře, by oblaky nad našimi hlavami težko vznikly - v neděli mj. i tom budeme mluvit s doc. Danielou Řezáčovou z Ústavu fyziky atmosféry AV ČR.
Po měsíci se v Turbulenci budeme zase věnovat oblakům. Tentokrát se na ně podíváme víc zevnitř. Milovníky konspirativních hypotéz asi zklameme, ale kondenzační pruhy vznikají obdobně jako přirozená oblačnosti. Bez kondenzačních jader - což je vlastně všelijaká špína v atmosféře, by oblaky nad našimi hlavami težko vznikly - v neděli mj. i tom budeme mluvit s doc. Danielou Řezáčovou z Ústavu fyziky atmosféry AV ČR.
Příklad z diskuse:
Taťána Míková 11. 5. 2011 06:59
Vysoká oblačnost a kondenzační pruhy
Kondenzační pruhy, které setrvávají na obloze delší dobu (desítky minut nebo i hodiny) jsou podle platných předpisů světové meteorologické organizace označovány jako oblaky. Často k mají dlouhou trvanlivost právě při přibližování fronty - tak jako v těchto dnech, kdy se nad západní Evropou vlní studená fronta a pohybuje se jen zvolna k východu. Obvykle se s časem dále rozšiřují a vytvářejí rozsáhlé vláknité oblaky podobné oblakům druhu Cirrus nebo i dalším druhům vysoké oblačnosti. Někdy je po čase obtížné rozlišit starší oblaky vytvořené z kondenzačních pruhů od přirozených oblaků.
Je třeba si uvědomit, že vznik oblaku způsobený průletem letadla má stejnou příčinu jako každý přirozený vývin oblačnosti. Fakt, že vodní pára kondenzuje nebo sublimuje na spalinách leteckých motorů, je naprosto shodný s tvorbou oblaků na prachových částicích v atmosféře. Bez kondenzačních jader, by oblaky nad našimi hlavami težko vznikly - sledujte nedělní Turbulenci v 17.30 na ČT24, kde se mj. i tom budeme bavit s doc. Danielou Řezáčovou z Ústavu fyziky atmosféry AV ČR.
r.m. 11. 5. 2011 12:22
Díky za odpověď, doplnila mi informace.
Že je to dle platných předpisů světové meteorologické organizace WMO přirozená oblačnost mne moc neuklidnila. Kruh legality se uzavírá, podívejte:
Podle mne je možná i varianta, že se z úsporných důvodů používá levnější palivo s vyšším bodem vzplanutí a upravují ho aditivy typu trimethylaluminia. Zlepšují parametry paliv,ale ve vzduchu zanechávají výrazné trvanlivé stopy.
Ať je to jak chce, sluneční záření pod tím nemá plné spektrum. Je to znečištění atmosféry a mělo by být regulováno. Pokud radnice mohou zakázat vjezd automobilů do města v době smogových dnů, mělo by totéž platit pro leteckou dopravu.
Na závěr přidávám link do diskuse, není komerční)))
zkuste najít práce tohoto autora
Mr Tim Kruger
Oxford Geoengineering Institute
10. 5. 2011 17:23
Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse