Nedávno se někteří čtenáři pokusili dotázat na oficiálních místech, co je to za podivné čáry za letadly, které nemizí, ale roztahují se přes celou oblohu. Připomínám akci Kamaly, viz zde: http://orgo-net.blogspot.com/2011/11/meditovat-ale-i-aktivne-jednat.html
Odpovědi přišly, avšak oficiální meteourologové drží basu, takže dle očekávání opět nic nevysvětlili, jak je vidno z níže uvedených dvou mailových konverzací.
Ale to neznamená, že se nemáte dále ptát. Jenom pište, ptejte se, co nejvíc.
Poučení, které je možno vyvodit z předešlých dotazů:
1. Ať se obrátíte s dotazem na kohokoli, přepošle ho Martinu Setvákovi z CHMÚ.
2. Martin Setvák se pokusí ho přehrát svým kolegům, nebo odpoví sám, ale obsah odpovědi je prakticky stejný - odkazy na předešlé oficiální dezinformace.
3. Pokud se ptáte, co je to za čáry na konkrétních snímcích, musíte přiložit přímo ty snímky - stáhnout si je do počítače. Odkaz nepomůže - snímky z webu mizí, archivují se jen několik dní.
Malá ukázka, co byste jim mohli třeba poslat místo odkazu:
4. Nenechte se otrávit tím, že oficiální meteourologové zpochybňují váš zdravý rozum. Víte svoje. Něco s rozumem musí mít ten, kdo ty čáry nevidí/nechce vidět.
4. S uspokojivým vysvětlením nepočítejte, ale obtěžujte, obtěžujte - jednou se to musí prolomit, je nás čím dál více, kdo vidíme ty ohavné manipulace s počasím.
Zdraví Orgonet
Konverzače s ČHMÚ č. 1 - Kamala Shanti:
From: Kamala Sante [mailto:kamala.sante@gmail.com]
Sent: Thursday, November 17, 2011 11:00 PM
To: chmi@chmi.cz
Subject: dotaz
Dobrý den,
Můžete mi, prosím, vysvětlit, co jsou ty čáry jdoucí křížem krážem na těchto snímcích?
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111171841_NOAA16/201111171841_NOAA16_CZ_NM.jpg
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111171558_NOAA15/201111171558_NOAA15_CZ_NM.jpg
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111170845_METOP2/201111170845_METOP2_CZ_RGB124.jpg
Předem děkuji
Kamala Shanti
Odpovědi přišly, avšak oficiální meteourologové drží basu, takže dle očekávání opět nic nevysvětlili, jak je vidno z níže uvedených dvou mailových konverzací.
Ale to neznamená, že se nemáte dále ptát. Jenom pište, ptejte se, co nejvíc.
Poučení, které je možno vyvodit z předešlých dotazů:
1. Ať se obrátíte s dotazem na kohokoli, přepošle ho Martinu Setvákovi z CHMÚ.
2. Martin Setvák se pokusí ho přehrát svým kolegům, nebo odpoví sám, ale obsah odpovědi je prakticky stejný - odkazy na předešlé oficiální dezinformace.
3. Pokud se ptáte, co je to za čáry na konkrétních snímcích, musíte přiložit přímo ty snímky - stáhnout si je do počítače. Odkaz nepomůže - snímky z webu mizí, archivují se jen několik dní.
Malá ukázka, co byste jim mohli třeba poslat místo odkazu:
4. Nenechte se otrávit tím, že oficiální meteourologové zpochybňují váš zdravý rozum. Víte svoje. Něco s rozumem musí mít ten, kdo ty čáry nevidí/nechce vidět.
4. S uspokojivým vysvětlením nepočítejte, ale obtěžujte, obtěžujte - jednou se to musí prolomit, je nás čím dál více, kdo vidíme ty ohavné manipulace s počasím.
Zdraví Orgonet
Konverzače s ČHMÚ č. 1 - Kamala Shanti:
From: Kamala Sante [mailto:kamala.sante@gmail.com]
Sent: Thursday, November 17, 2011 11:00 PM
To: chmi@chmi.cz
Subject: dotaz
Dobrý den,
Můžete mi, prosím, vysvětlit, co jsou ty čáry jdoucí křížem krážem na těchto snímcích?
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111171841_NOAA16/201111171841_NOAA16_CZ_NM.jpg
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111171558_NOAA15/201111171558_NOAA15_CZ_NM.jpg
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111170845_METOP2/201111170845_METOP2_CZ_RGB124.jpg
Předem děkuji
Kamala Shanti
Sent: Monday, November 21, 2011 10:41 AM
To: kamala.sante@gmail.com
Subject: Re: dotaz
Dobrý den,
jedná se o kondenzační stopy za letadly.
S pozdravem,
Martin Setvák
družicové odd. ČHMÚ
Kamala Sante
22.11.
komu: Martin, jiri.vodka
Pěkný večer,
Snímky, na které jsem posílala odkazy, už jsou smazány? Již se mi nezobrazují.
· Pokud vím, tak kondenzační stopy za letadly celkem rychle mizí a netvoří se vždy. Jak je tedy možné, že na snímcích jsou přes celou Českou republiku?
· A proč například do východního Německa nepokračují? Není tam snad letecký provoz? http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111190344_NOAA15/201111190344_NOAA15_CZ_NM.jpg
· Jak je možné, že tyto čáry jsou shlukovány v některých místech a jinde nejsou, když letecký provoz je nad celou Evropou?
· Jak je možné, že se rozšiřují, když kondenzační páry by měly mizet?
· Tak silný letecký provoz přes ČR kolem 6 ráno a nad Německem skoro nic? http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/noaa_avhrr/201111190646_NOAA16/201111190646_NOAA16_CZ_NM.jpg
Zajímaly by mne i některé detaily ohledně tvorby kondenzačních stop. Můžete mi to, prosím, jako kompetentní osoba objasnit?
1) Které konkrétní fyzikální veličiny a jevy se významně podílí na době trvání kondenzační stopy za letadlem?
2) Jakého rozsahu tyto fyzikální veličiny ve výškách 8 km až 11 km dosahují a jak se tyto krajní meze projevují?
3) Jaké klimatické podmínky panují v letové hladině tehdy, když kondenzační stopa za letadlem mizí po 20 vteřinách a jaké klimatické podmínky panují v letové hladině tehdy, když se kondenzační stopa drží a nerozplyne ani po 10 hodinách a to v celé své délce, tedy neumizí a nerozptýlí se ani konce těchto stop?
4) A ještě prosím, můžete mi objasnit k přiloženému obrázku, o co se jedná? Je to v létě, teplota téměř 30 stupňů, suchý, teplý den.
Prosím o objasnění mých otázek, ráda bych tomu porozuměla.
Předem děkuji
Kamala Shanti
CB (12).JPG
Kamala Sante
22.11.
komu: TomasPolicieCR, mně
Přeposílám.
From: Martin Setvak [mailto:setvak@chmi.cz]
Sent: Tuesday, November 22, 2011 9:24 AM
To: Kamala Sante
Cc: Petr Dvorak; Jiří Vodka
Subject: Re: dotaz
Dobrý den,
na většinu Vašich dotazů naleznete odpověď v níže (pod Vašim původním dotazem) nakopírované odpovědi na podobné dotazy; nemám čas se tomu opakovaně podrobněji věnovat. Část odpovědí (snad) naleznete i na mých neoficiálních stránkách, věnovaných intervalovému snímání oblohy zde: http://www.setvak.cz/timelapse/2010-cz.html (hned první případ nahoře) a zejména pak v podrobnému komentáři k tomuto případu zde: http://www.setvak.cz/timelapse/2010/20100202_note-cz.html. Případně pak zde:http://www.setvak.cz/other/tiskove-prohlaseni_chemtrails.pdf.
Ohledně umazávání starších snímků z polárních družic - je to zcela normální automatické umazávání snímků starších než cca dva dny, nastavené správci našich serverů. Sami jsme před časem po správcích webových serverů opakovaně požadovali prodloužení intervalu umazávání snímků AVHRR alespoň na týden až dest dní, ale marně. Delší interval (cca 10 dní) jsme měli nastaven na starších serverech, tyto stránky ještě najdete na adrese http://old.chmi.cz/meteo/sat/avhrr/index.php - stránky jsou doposud funkční, správci výpočetní techniky ČHMÚ by ale měly být definitivně ukončeny koncem roku.
K Vašemu poslednímu dotazu: to, že na zemi je teplo, kolem 30 stupňů, vůbec nic neznamená z hlediska teploty ve vyšších hladinách - doporučuji Vám základní populární knížky věnované meteorologii, kde mimo jiné naleznete informace o změnách teplot s výškou. V hladinách, kde se běžně létá, jsou teploty kolem -50 až -60 stupňů celý rok, bez ohledu na přízemní teploty, viz např. stránky našeho aerologického oddělení, http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/oa/ptu_grafy.html (podrobnější informace o sondážnch měřeních pak naleznete zde: http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/oa/sondaz_info.html).
V případě dalších podobných obecně-meteorologických dotazů týkajících se kondenzačních stop se obraťte, prosím, na našeho tiskového mluvčího RNDr. Petra Dvořáka (v CC), který je zároveň leteckým meteorologem.
K zodpovězení Vašich dotazů z jiných zdrojů můžete rovněž využít službu vyhledávače Google, např. zadáním hledaného výrazu "kondenzační stopy za letadly", viz www.google.cz/search?q=kondenzační+stopy+za+letadly.
S pozdravem,
Martin Setvák,
družicové odd. ČHMÚ
Konverzace s ČHMÚ č. 2 - Martin
From: martin pokl [mailto:martin2606@seznam.cz]
Sent: Friday, September 23, 2011 10:00 AM
To: chmi@chmi.cz
Subject: vysvětlení jevu chemtrails
dobrý den
po dlouholetém pozorování marků a oblohy jsou v poslední době čím dál více
videt za letadly čáry, které se nerozplynou ale vznikají z nich mraky-pásy,
podle fotografií a videí toto např. před 10-15 lety nebylo,
tážu se proč za některými letadly se stopa ihned rozplyne ale za většinou ne
a je tam vidět a vzniknou z toho vždy mraky které zatáhnou oblohu, kdyby to
nevznikalo bylo by jasno. viz níže odkaz
http://www.aktuality.sk/clanok/190045/chemtrails-su-skutocne-a-skodia-nasmu-
zdraviu-tvrdi-terapeut/
pokud tvrdíte že chemtrails je nesmysl tak mi odpovezte na tyto otázky:
1. proč to dříve nebylo? v čem je počasí jiné že to ted vzniká? Jiné palivo
letadel? Jiné motory letadel? Jiné ovzduší? Musí tam být nějaký důvod...
2. proč za některými ledadly to vzniká za jinými ne? Proč to za letadlem
náhle vznikne a posléze náhle skončí? Vypadá to jakoby letadlo vyplo motor
což je ale nesmysl. Při pozorování letěla letadla ve stejné výšce a počasí
bylo stabilní-měřeno přístroji
3.Při úplně jasné obloze ráno se pak po přeletu řady letadel obloha zatáhne
bílými pásy, které tam pak zustavají. čím tyto pásy vznikají jaký je princip
vzniku?
Děkuji za odpověď Martin DAVID
From: Martin Setvak
To: martin pokl
Cc: Petr Dvorak
Sent: Tuesday, September 27, 2011 5:02 AM
Subject: Re: FW: vysvětlení jevu chemtrails
Přeji dobré brzké ráno,
důvod, proč před lety bylo kondenzačních čar výrazně méně, je zcela obyčejný nárůst leteckého provozu (pokud požadujete čísla, obraťte se na ministerstvo dopravy, třeba Vám je poskytne). Od cca poloviny 70. let jsem se amatérsky zabýval astronomií, a již tehdy kondenzační stopy představovaly pro focení jistý problém, a dodnes se pamatuji, jak jsme byli tehdy naštvaní když nám nějaká takováto stopa zkazila třeba dvouhodinovou expozici noční oblohy ... Léta jsem jezdil na observatoř na Kleti v jižních Čechách, kde již tehdy byl patrný značný provoz v koridoru nad Rakouskem (jižní trasa na Vídeň) a obloha nad Rakouskem bývala často "začmárána" podobně jako bývá nyní i u nás... Takže není pravda, že dřív se stopy netvořily, jen jich bývalo výrazně méně.
To, zda se kondenzační stopy za letadly tvoří či nikoliv, závisí na několika faktorech: relativní vlhkosti (čím vyšší, tím větší šance na stopy), teplotě (čím nižší teplota, tím vyšší šance na stopy) a vertikálních pohybech (vzestupné pohyby podporují dlouhodobější přetrvání stop), přičemž toto se týká letových hladin, tedy výšek mezi 8 až 12 km. Přitom tyto prvky jsou velmi proměnlivé, jak horizontálně, tak vertikálně - což vysvětluje, proč za některým letadlem se stopy tvoří a za jiným nikoliv, resp. proč se stopa začne nebo přestane za některým letadle tvořit jakoby "najednou", během přeletu (viz několik ukázek na mých stránkách, věnovaných intervalovému snímání oblohy, (http://www.setvak.cz/timelapse/timelapse-cz.html). Vnímejte to jako názornou, pěknou demonstraci proměnlivosti fyzikálních podmínek v atmosféře, a nikoliv jako nějaké spiknutí temnych sil a "chemtrails"...
Proč kondenzační stopy nepředpovídáme? Z prostého důvodu - nemá to žádný praktický význam. Pokud se obloha po výskytu stop zatáhne, není to pouze stopama samotnýma, ale tím, že se stopy většinou tvoří v brázdě nižšího tlaku, a obloha by se tak zatáhla později tak jako tak (stopy to jen trochu urychlí). Jsou ale situace, kdy se "zatáhne" pouze samotnými stopami, bez předfrontální oblačnosti, ale z praktického hlediska to nemá sebemenší význam, jedná se pouze o oblačnost podobnou cirrům, takže není sebemenší důvod tím zatěžovat provozní meteorology, kteří mají své důležitější práce víc než dost. A věřte mi - drtivá většina občanů se kondenzačními stopami vůbec neznepokojuje, protože nevěří v nesmysly šířenými "zastánci chemtrails", a samotné zastánce chemtrails nepřesvědčí žádné argumenty, prostě chtějí mít svou "záhadu", své "spiknutí" proti kterému se snaží "bojovat". Těch, kteří jim na tento nesmysl naletěli, mi je líto, ale když nechtějí poslouchat argumenty a raději uvěří temným silám, tak to je již jen jejich problém. Doufám, že Vy se zařadíte mezi ty rozumné ...
Víc Vám již na dané téma odpovídat nebudu, nemám na tyto nesmysly čas, nestíhám pro mě a meteorologii mnohem důležitější věci. V případě doplňujících dotazů s eobraťte na našeho tiskového mluvčího, Dr. Petra Dvořáka (je v kopii této odpovědi).
S přátelským pozdravem,
Martin Setvák
----- Original Message -----
From: "martin pokl" <martin2606@seznam.cz>
To: "Martin Setvak" <setvak@chmi.cz>
Sent: Monday, September 26, 2011 9:48 PM
Subject: Re: FW: vysvětlení jevu chemtrails
Děkuji za Vaši odpověď ale oficiální stanovisko ČHMU je mi už dávno známé. Pokud je to pravda tak proč nepředpovídáte tyto čáry za letadly, které pak udělají z jasné oblohy oblohu skoro zataženou.
To že tyto čáry nebyly dříve musí být vysvětleno.
Mám řadu fotek před 10-20 lety kdy na obloze nic takového nebylo, mám videa, protože se atmosférou zabývám řadu let.
-bud letadla spalují jiné palivo
-nebo je v palivu ruzná příměs a nikdo o tom ani neví
-letadla létají v jiných výškách
-v atmosféře je něco rozptýleno a na techto částečkách vznikají pak ty mraky ze stop
-v atmosféře došlo k nějaké změně která nebyla před 10-20 léty
Proč dnes tj 26.9. 2011 jsem nevidel zádný náznak čar za letadly? A 18.9. jich bylo plno. V čem byl rozdíl v počasí? V atmosféře? Nebo v nečem jiném????
To mi prosím vysvětlete a pokud byste to i předpovídali v počasí alespon na internetu tak uklidníte řadu občanů, pokud tedy je pravda že to nemá s chemii nic společného.
Ale pravda je i Vy mi to potvrdíte že se stane po průletu nekolika letadel obloha zatažena mračny, které se vytvoří z techto letadel at je jejich původ jakýkoli mne to znepokojuje, proč mi mají najaká letadla přivodit zataženou oblohu, když by bylo jinak jasno???
Děkuji za Vaši odpoved
Martin DAVID
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Martin Setvak <setvak@chmi.cz>
> Předmět: Re: FW: vysvětlení jevu chemtrails
> Datum: 26.9.2011 12:27:36
> ----------------------------------------
> Vážený pane,
>
> oficiální stanovisko ČHMÚ k této problematice naleznete např. zde:
> http://www.setvak.cz/other/tiskove-prohlaseni_chemtrails.pdf
>
> Odkazy na odborné články týkající se kondenzačních stop pak např. zde:
> http://www-pm.larc.nasa.gov/sass/sass-ref.html
>
> S pozdravem,
> Martin Setvák
>
>
>