29. prosince 2016

Zřícení TU-154 do Černého moře: teroristický čin nebo tajná operace NATO?

I když ruská oficiální místa dosud popírají výbuch na palubě letadla, pravda.ru, která rozhodně není žádným "alternativním" zpravodajstvím, vydala následující článek. Umíte si představit, že by nějaké české "oficiální" zpravodajství přineslo zprávu odporující oficiální verzi? =Orgonet=

Zřítilo se TU-154 v důsledku tajné operace NATO?

Odkazy vedou na články v ruštině.


Ruské Ministerstvo dopravy zatím nezařadilo teroristický útok mezi své verze o důvodech zřícení vojenského letadla TU-154 do Černého moře. Ale některé jejich verze nesedí: Počasí, chyba pilotáže, technický stav. V tuto chvíli již víme, že počasí bylo výborné, piloti zkušení a letadlo technicky v pořádku. Situace po zřícení letadla TU-154 do Černého moře připomíná silně situaci po zřícení ruského civilního letadla nad Sinajským poloostrovem - tehdy Federální úřad pro bezpečnost vydal oficiální oznámení o teroristickém útoku až dva týdny po katastrofě. A je zde ještě jedna verze - radioelektronický útok.




Černé skříňky nemusejí poskytnout odpověď na to, zda šlo o teroristický útok. http://www.pravda.ru/news/accidents/26-12-2016/1321146-crash-0/?mode=preview&t=0.6001802676636541 Podobně tomu bylo i při vyšetřování katastrofy letadla nad Sinají: specialisté až později našli stopy dvoukomponentní výbušniny v plechovce s colou schované v kapse sedadla. „V letadle bylo samospouštěcí zařízení, které způsobilo explozi o síle 1,5 kg trinitrotoluenu. Důsledkem bylo rozpadnutí letadla za letu. To vysvětlilo důvod, proč fragmenty letadla byly rozptýleny po tak rozsáhlém území," jak tehdy řekl ředitel FSB Bortnikov.

Informace z 26. prosince

Letadlo TU-154B Ministerstva obrany, let RA 85572, se 25. prosince 2016 vzneslo z vojenského letiště Čkalovskij u Moskvy. Bylo na cestě do Damašku, s doplněním paliva v Mozdoku, po běžné trase: přes Kaspické moře, Irán, Irák a celou Sýrii. Letiště Mozdok bylo uzavřeno, a letadlo se tedy muselo vrátit 408 km opačným směrem na letiště Adler u Soči, i když při cestě mělo i jiná fungující letiště (Mineralnyje Vody, Nalčik, Machačkala). V Adleru prý pasažéry dvě hodiny nepustili z letadla. Také tam prý nikdo do letadla nenastoupil ani nic nebylo přidáno do nákladu. Letadlu bylo pouze doplněno palivo, a poté v 5.25 ráno opět vzlétlo. O dvě minuty později, v 5.27 ráno let RA 85572 přestal reagovat na dispečery a zmizel z obrazovek radarů.

Při jednom z brífingů Ministerstva obrany bylo na mapě ukázáno, že letadlo zmizelo z obrazovek radarů ihned poté, co provedlo obrat o 180°. Avšak flightradar24 http://www.pravda.ru/accidents/factor/catastrof/26-12-2016/1321175-samolet-0/priroda.inc.ru/tv/nebo_online.html, v reálném čase tento manévr neukázal. Byl snad vypnutý transpondér? Proč? Je možné, že ho někdo deaktivoval?

Po katastrofě byly trosky letadla rozesety na velké ploše 10-12 čtverečních kilometrů. Bylo to kvůli mořským proudům, anebo kvůli explozi? Ministerstvo dopravy však sdělilo, že verze o teroristickém činu není mezi prioritními. Odmítla ji i FSB. http://www.pravda.ru/news/accidents/26-12-2016/1321157-fsb-0/?mode=preview&t=0.41928313376979753


Verze katastrofy

Jaké jsou základní verze? Chyba pilotů, technická závada a chybné uložení nákladu na palubě. Pokud jde o pilotáž, velitel letadla TU-154 Roman Volkov měl nalétáno více než tři tisíce hodin a na leteckou základnu Hmeymim v Sýrii po dané trase letěl několikrát. Navigátor Alexander Petuchov byl vyznamenán Řádem za statečnost za přistání s neovladatelným TU-154 v roce 2011.

Podle ohlasu expertů se letadlo TU-154 nerozpadne ve vzduchu jen tak bezdůvodně. Letadlo je konstruováno tak, aby vydrželo námahu mnohokrát přesahující běžné letové podmínky. Veškeré jeho bezpečnostní systémy jsou ztrojené. Stárnutí a únava kovu nejsou pro toto letadlo významné, protože součástky jsou vyměňovány. Nesprávné vycentrování nákladu? Ale v tom případě by nebyl takový rozptyl úlomků.

Havárie letadla začala v letové rychlosti asi 300 km/hod, ve výšce asi 1 200 m, jak je standardní po dvou minutách letu. „Kdyby vznikl třes letadla nebo podivné zvuky, někdo z členů posádky nebo pasažérů by to ohlásil,“ řekl Pravdě letec Anatolij Knyšov, hrdina Ruska.. „Každý pasažér má telefon, takže i kdyby to trvalo 15-20 sekund, k nějakému ohlášení by to stačilo. Ale soudě dle toho, že nikdo nedokázal žádným způsobem ohlásit situaci na palubě a stav techniky, svědčí to o okamžitém a náhlém zničení letadla,“ řekl expert. http://www.pravda.ru/news/accidents/25-12-2016/1321101-knyshov-0/


Nebyl to obyčejný let, ale let celebrit

Mnozí specialisté vyjádřili, že povaha úlomků a jejich rozptýlení nad rozsáhlou oblastí hovoří pro explozi na palubě. Ve vodě byl například nalezen utržený přední podvozek. Tato část letadla se okamžitě po startu zatahuje a zůstává během letu v krytu - gondole. Bylo snad v tomto krytu něco, co způsobilo, že se tato část oddělila?

Na události je zvláštní i to, že šlo o letadlo patřící ruskému Ministerstvu obrany, a jeho pasažéři nebyli běžní pasažéři. Byly to celebrity, lidé v Rusku velmi známí. Kdo mohl pronést do letadla bombu? Zřízenec letiště v Moskvě nebo v Adleru, podobně jako tomu bylo na letišti Šarm el-Šejk v Egyptě? Mohli poslat tento dárek do Sýrie v zavazadlech umělců, nebo dokonce doktorky Lízy?

Zdroj Interfaxu sice ubezpečil, že letiště Čkalovskij u Moskvy je známo jako přísně střežené vojenské zařízení, kde není možné pronést na palubu letadla bombu, a že letiště Adler u Soči je civilní i vojenské, proto je i tam úroveň ochrany vyšší než na běžných letištích. Ale jiný názor má letecký instruktor Andrej Krasnoperov: „Létal jsem z Čkalovského na východ, a prohlídky nebyly žádné, bezpečnostní opatření horší než na civilních letištích. Pokud jste letěli někdy vojenskou dopravou, tak to sami víte.“

Pokud to byl teroristický čin, pak to spadá do jedné linie se zavražděním velvyslance Andreje Karlova v Ankaře. Je možno za tím vidět prohlášení mluvčího americké diplomacie Johna Kirbyho, že Rusko zažije ztráty ještě více letadel a ještě více mrtvých, pokud nezastaví operace v Sýrii. http://www.pravda.ru/news/world/29-09-2016/1314488-usa-0/ 

Foto: Francouzská výzvědná loď Dupuy de Lôme v Černém moři.

Poznamenejme ještě, že vypnutí transpondéru a komunikačního systému lze vysvětlit ještě jiným způsobem. Den před tragédií vplul do Černého moře francouzský výzvědný koráb Dupuy de Lôme, který dokáže radiovým impulsem deaktivovat veškerou elektroniku letadla. Tato praxe je široce užívána Izraelem, zejména ve vztahu k ruským letadlům v Sýrii.

Bylo též sděleno, že těla obětí katastrofy měla na sobě záchranné vesty. To znamená, že posádka letadla stačila varovat pasažéry, ale nestačila nahlásit situaci dispečerům? To by hovořilo pro verzi o radioelektronickém útoku. A to už by nešlo o terorismus, to by byla válka s NATO.

Je tu ještě jedna otázka: proč vyslali vojenský umělecký soubor do země, kde se dosud nevzdaly desítky tisíc po zuby ozbrojených primitivů trénovaných instruktory NATO? Ze sebeuspokojení, že už jsme všechny porazili? To se zračí ve slovech presidenta, že „jsme silnější než jakýkoli agresor“, i v prohlášení předsedy Rady obrany a bezpečnosti federace Viktora Ozerova, který již několik hodin po tragédii prohlásil, že „je vyloučeno, aby šlo o teroristický čin“. http://www.pravda.ru/news/accidents/25-12-2016/1321097-collapse-0/


Lyuba Lulko (Stepushova) Pravda.Ru 

21 komentářů:

  1. Na stv1 povedali, ze by "mohlo ist o poruchu klapiek" keby aj pri 400km/h vysunuli klapky, vzdusne brzdy aj obracače tahu motorov, ani tak nestratia tolko vztlaku aby to ohrozilo ovladatelnost lietadla a nevedeli to otocit a pristat. Na to clovek nemusi byt letec aby vedel ze lietadlo je konštruovane tak, aby akakolvek situacia nemohla ohrozit jeho schopnost letiet !

    OdpovědětVymazat
  2. Jim Stone http://82.221.129.208/baasepagek3.html:
    Podle mě to mohlo být takhle: Letadlo bylo elektronicky uneseno a dálkovým řízením donuceno provést obrat o 180°, takže vznikla gravitační síla, která převýšila strukturální limity letadla. Trollové mluví o „poruše vztlakových klapek“ a dalších nesmyslech. Jelikož to jsou právě klapky, které nutí letadlo k obratu a tím dochází ke vzniku velké gravitační síly, vsadím se, že tímto údajem Rusové tiše naznačují, že moc dobře vědí, že letadlo bylo elektronicky uneseno a řízeno k destrukci. Pokud nebylo zničeno gravitační silou, pak obrat, který nebyl ruským radarem zaznamenán, mohl stačit k tomu, aby rychlost letadla, která byla pouhých 300 km/h, klesla pod vztlakovou úroveň a letadlo spadlo do vody, protože ostrý obrat sebere hodně rychlosti. Takže ať to bylo tak nebo tak, máme před sebou elektronické zničení letadla, ať už se rozpadlo ve vzduchu nebo ne.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den. TU154 je ještě poctivá kovářská práce a je řízené na ruce, Vše trojmo jištěné. Odálkovém převzetí kontroly, jako u Airbus, nebo Boeing, nemůže být řeč. Porucha klapek by mohla být teoreticky reálná, nicméně nevysvětluje rozsetí trosek po ploše větší než 10km2

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezapomínejte, že řízení starších strojů bylo i v Rusku v nejednom případě modernizováno za pomoci zahraničních komponent a softwarů. Takže je třeba být opatrný něco kategorizovat, aniž by jeden věděl vše potřebné.

      Vymazat
  4. Já to vidím takto: Volby v Americe nedopadly podle přání desítky let vládnoucího establishmentu. Ekonomika je domeček z karet, stačí, aby si někdo kýchl. Válka je lety prověřená a osvědčená metoda, jak provést restart na účet poraženého. A podle informací, které ke mně doputovaly, došlo v posledním roce a půl k mnoha pokusům, jak válku rozdmychat. Jenomže pokud se do sebe zakousnou takovéto dvě mocnosti, tak z toho bude válka světová a do jiné dimenze odejdeme všichni - bez ohledu na to, jak dalece "vzestoupenými" jsme. Tolik úvod.
    A teď si představte, že Rusové zjistí viníka a ukáží na něj prstem! Tak potom budou muset přijmout nějaké opatření, nu a tomu už se klidně dá říct vyhlášení války. Já bych taky váhal, jestli říct pravdu a "rozmlátit celou hospodu", nebo ze sebe ještě nějakou dobu dělat pitomce a doufat, že v brzké době dojde skutečně k "Události", která převede lidstvo na vyšší level a ti "lumpové" skončí tak jako tak v nízkovibračním pekle.
    Těm lidem život už stejně nikdo nevrátí, ale jde o to, kolik dalších by kvůli této události mohlo o něj přijít. CZK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý rozhoduje sám o sobě, kam po smrti na Zemi půjde. Jedni do Světla, druzí do Tmy a zatracení. Každý půjde tam, jak se komu líbí.

      Vymazat
    2. Takže podle tebe takoví jako Hitler, Mengele, či Himmler půjdou do nebe, do světla,
      protože se jim tam líbí víc než v pekle. Tak to hochu nefunguje.

      Vymazat
  5. Několik dní před tou letadlovou tragedií se mi zdál velmi divný sen. Zdálo se mi, že jsem vstoupila do kaluže vody plné ledové tříště- že ji jako v kozačkách snadno přeskočím. Místo toho jsem do ní zapadla až nad pás a vzápětí mě zalila obrovská přílivová ledová voda. Chvílemi jsem se mohla ještě nadechnout, ale věděla jsem, že bude po mě, že mi končí život. Neměla jsem ale žádný strach. Po probuzení jsem přemýšlela, proč se mi to zdálo- jak jsem k tomu snu přišla, když nikde nebyl žádný podnět? Neviděla jsem žádný film o vodě, žádný triller ani horor, dívala jsem se v TV jen na samé komedie. Byl to snad jakýsi prorocký sen?
    Domnívám se, že to s těmi záchrannými vestami je naprostý úmyslný výmysl. V pět ráno všichni pasažéři na palubě ještě docela tvrdě pospávali a teroristický útok se odehrál tak, že se fakticky probudili až v ledové vodě a neměli ani pořádně čas si uvědomit, že právě umírají.
    Co se týká redakce Charlie Hebdo upřímně přeji těm šmejdům jen to nejhorší v životě. Aby je tentokrát nenapadl někdo jen tak naoko, ale aby skutečně zdechli, protože to nejsou normální lidi ale ty nejhorší hyeny, které se ani nedají nazývat lidmi.
    Alexandrovců mi bylo nesmírně líto a probrečela jsem půl dne- naprosto zkažené svátky. Vloni jsme s mužem byli na jejich představení a moc se nám líbili. Ale samozřejmě že tam v jednu chvíli naklusali placení pravdoláskaři a skandovali tam hesla proti Rusku, čímž atmosféru představení dost pokazili. Ocenila jsem zpěvačku Helenku Vondráčkovou, že si s Alexandrovci zazpívala českou píseň. Naopak se mi nelíbila jakási pro mne neznámá kráva, která tam zazpívala píseň anglicky. Kupodivu té krávě obecenstvo nepřiměřeně tleskalo (najatí tleskači) a dali jí velkou kytici květů. Heleně nedali kytici žádnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady alespoň vidíte, komu kdo tlačí velmi dobře placenou káru. A těch šmejdů se pořád najde dost a dosti i u nás, nebo hlavně u nás. Pravdoláskaři tu mají živnou půdu, a jsou ponoukáni k rozkolu, rozkladu této země za prašivé bezcenné americké papírky.

      Vymazat
  6. Rusové vědí že to byla hromadná vražda a zásah do jejich hrdosti(proto soubor Alexandrovci)ale nemohou to v tuto chvíli říci veřejně, protože by okamžitě začala válka.Tohle jsem slyšel a nakonec to dává i smysl. Proč zlikvidovat soubor umělců ? Je to neštěstí ale když ten obrovský tlak rusové ustojí mají pořád navrch před tou partou všehoschopných .....už se ani nedá říci "lidí".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni to ví (Rusové), a čekají na příhodnou chvíli, kdy se viníci sami ztrestají svými chybami. Pak už na ně Rus nebude brát zřetel, a vyhubí je do jednoho jako prašivé krysy. Rusové před útokem/ztrestáním vždy čekají na to, až se viníci sami provaří před světem. A tím získají mandát, tichý souhlas většiny světa, tyto lumpy ztrestat na hrdle a statcích.

      Vymazat
    2. Byla to příležitost zabít 2 mouchy jednou ranou : Alexandrovci a ve světě humanitárně proslulá Ruska "doktorka Líza". Bylo to lákadlo jako když vosy ucítí med.

      Vymazat
  7. Předpokládám,že v tomto případě vlastní Rusové tu samou techniku ochromení a že
    jim konečně prasknou cvičky a ukážou na pachatele... nebo další verse ,že při nejbližší příležitosti ...........
    j.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebojte se, Rusové na něco přijdou, a americkým neoconům pěkně zatopí v jejich doupatech.

      Vymazat
  8. Jaké vypnutí transpondéru? Vojenská letadla používají vlastní kódovaný mód vysílání transpondéru a nemívají zařízení ADS-B, pomocí kterého FlightRadar letadla sleduje.
    Kdyby měl vypnutý transpondér, tak by ho hlavně nemohl sledovat sekundární radar řízení provozu. Vymýšlíte teorie, aniž byste znali aspoň základy toho, o čem píšete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně, že se tu zase objeví chytrolín,který ví bezpečně o všech technologiích a softwarech naistalovaných v letadlech. Jezte více vtipné kaše, než otevřete svou h.bu.

      Vymazat
    2. Možná vás to překvapí, ale existují lidé, kteří se o tenhle obor zajímají nebo v něm i pracují, takže o tom něco vědí. Řeč jde o stařičké Tu-154, tam žádné zázračné technologie nenajdete.

      Vymazat
    3. Nejde o žádné zázračné technologie, jak se tu snažíte nastiňovat.

      Vymazat
  9. Vždyť už se tu někde psalo, že nejméně od útoku 11/9 automobilky a výrobci letadel montují do nových strojů nějaká zařízení, která mohou být na dálku ovládána, a mohou tak způsobit výpadky, které vedou k haváriím a pádům letadel. Elektronické ničení na dálku je jen další odhalení nových sofistikovaných zbraní, které jsou používány tak, aniž by k tomu musel iniciátor používat speciální vojenské mise, agenty apod.

    OdpovědětVymazat
  10. "...V pět ráno všichni pasažéři na palubě ještě docela tvrdě pospávali a teroristický útok se odehrál tak, že se fakticky probudili až v ledové vodě a neměli ani pořádně čas si uvědomit, že právě umírají..."
    Docela blbost. Nevzbudilo je ani přistání a start v Adleru???

    OdpovědětVymazat
  11. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/VIDEO-Zadna-technicka-zavada-bylo-to-jinak-Ceska-pritelkyne-Alexandrovcu-promlouva-o-smrtelnem-padu-letadla-s-umelci-A-neni-sama-469473

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, žádné urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností, minimálně 1x denně, proto se nedivte, když se váš komentář třeba neobjeví hned.