21. ledna 2013

Taky se vám OrgoNet pomalu zobrazuje?


Zdravím tě
a chválím za jeden z mála normálních blogů. Nikomu nic necpeš, nejsi fundamentálně ortodoxní a rovněž si nehraješ na nějakého guru (jako jirkové mariové mašci a spol). Necháváš prostor na úvahu, ať každý přebere si to sám podle vlastního nitroznalství.
Takže ti za tvou práci děkuju převelice.
Mám jeden otravný problém.
Veškeré weby, na něž chodím, se zobrazují cajk. Jenom orgonet, než se načte (videa a spol) do stavu způsobilého klikání (a to i u diskuze u článku), to je katastrofa. Trvá to tak cca měsíc, dva, co jsem si toho všiml.
Mám IE9, XP+SP3, všechno jede normálně - až na výše zmíněný orgonet. Jsem podprůměrný návštěvník netu (ne mainstream, ne facebooky apod.), čistím comp, antivir ok, jak říkám, vše ostatní cajk. Nějaká podpora javy, či co ?
Nevíš, simtě, co s tím ?
Díky.

Orgonet:

Toto není první čtenář, který mi sděluje tento problém. Já nejsem odborník, takže asi moc neporadím. Mně se vše zobrazuje "cajk" (:-))).

Od léta používám nový dosti silný a rychlý počítač s Windows 7 Pro. Předtím na notebooku s XP to taky bylo pomalejší, ale to dělal ten starý notebook.

Čím by to mohlo být? Moje laické nápady:
  • Blog je už dost dlouhý a složitý, spousta vložených videí, než se to vše natáhne ze všech zdrojů...
  • Je to browserem? IE, Opera a Firefox pro editování blogu nejsou zcela kompatibilní, všechno v nich nejde udělat, takže používám Chrome. Třeba jsou ostatní vyhledávače méně kompatibilní i pro čtení, schválně zdržujou? 
  • Pomalý počítač a/nebo internetové připojení?
  • Aktualizovaná Java je pro editaci nezbytná, možná i pro čtení?
Spoléhám na odborníky mezi vámi, že poradí ...

Orgonet

P. S. Ještě omluva a prosba: Mám v mailech mnoho vašich nevydaných příspěvků, všem se omlouvám, prostě nestíhám to vyvěšovat. 
Pomohlo by mi, kdybyste do předmětu mailu psali co nejvýstižněji téma vašeho příspěvku, protože zatím tam mám samé "Zajímavé", "Důležité", "Video" a tak. Když totiž bleskově zkouknu nové maily, tak vyvěsím, na co mám zrovna čas, a ostatní nechám na později, a ztrácím dost času tím, že hledám, v kterém mailu že byl ten a ten příspěvek, který by se mi zrovna hodil ... Jasně napsaný předmět by mi moc pomohl.

P. S. 1: 21.21: 
Děkuji všem za rady do komentářů. Nejvíce mi pomohlo to s těmi "perexy" (že se to tak jmenuje, zjišťuji dneska poprvé :) - to jsou zkrácené příspěvky, a když ho chcete číst celý, tak si dole kliknete na Číst celý článek. Mně se až do dneška zdálo, že na bloggeru vůbec nejsou, ale jsou, stačilo zagooglovat a nechat si poradit na fóru (:-))) (jsou schované za ikonou Vložit zalomení odkazu, což mi fakt nic neříkalo).
Takže ode dneška zavádím "perexy" (:-))), což by mělo zrychlit načítání ... 
Taky zkracuju domácí stránku na 5 příspěvků.
Ozvěte se, jestli to pomohlo.

35 komentářů:

  1. orgonet spouštím v Chromu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. používám ohnivou lišku a orgonetek se mi načte hned :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já taky.
      Orgonete, dík za Tvoji práci!

      Vymazat
  3. nainstaluj si adblocker a mas postarane..

    OdpovědětVymazat
  4. Od nás "OpavaNet" Moravskoslezský kraj. Jsme v pohodě, vše se zobrazuje normálně ve stejném čase. Dnes na providerovi dost záleží a ping mi testuje stále syn, když hraje hry, filtr firma zatím nemá.
    Můj názor... jedná se o místní záležitost. Orgonet je v poho.
    Jen tak dál a moc děkujeme za podporu v životě, že jsi. Doufám, že se budeme mít kdy revanžovat. :-) Mirek

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, nejsem vůbec žádný odborník na PC, ale když jsem používala Explorer, tak jsem měla podobné potíže (vlastně taky jen na Orgonetu), vše než naběhlo, tak bych si nejen uvařila čaj, ale stihla ho i vypít. Od té doby, co používám Google Chrome, tak je veškeré načítání bleskové. Tak asi tak ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak. Taky jsem používal Explorer a bylo to neuvěřitelně pomalé. Až Google Chrome vše urychlil, teď je to v pořádku a na nic nemusím velmi dlouze čekat. Takže tudy vede cesta.
      Hezký den. Honza.

      Vymazat
  6. Používám Linux-Ubuntu a prohlížeč Google Chrome - vše jede úplně v pohodě. Luděk

    OdpovědětVymazat
  7. Musím říct,že Orgonet mě funguje jen na chrome. Explorer mi
    vypisuje že hrozí zpomalení běhu počítače a procesor jede pořád na 100 proc. Tohle samé mi dělá ještě jedna str. a to
    www.flightradar24.com, která zobrazuje online letadla nad evropou.

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím,

    web může mít v denní špičce provozu s načítáním webu. Jelikož návštěvy jsou velké a podle statistiky rostou, takže takové problémy s pomalou odezvou nejsou vyloučeny, JAVA nehraje žádnou roli. Problémy mohou nastat u čtenářů s Internet Explorer, jelikož ten mnoho věci komplikuje. Delší odezva se může projevit u pomalejších internetových připojeních, pokud hlavní stránka obsahu mnoho videí.

    OdpovědětVymazat
  9. Stahněte firefox http://www.mozilla.org/cs/firefox/fx/ a potom plugin Adblock https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/adblock-plus/ a potom filtr http://adblock.vsevjednom.cz/ (stáhnout a přidat filtr). Pak se nebude PC zpomalovat zbytečným balastem (reklamou).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DĚKUJI, ted se mi pc neseká a načítá rychle. To je úleva...;o)

      Vymazat
  10. mám W7/64bit a stepuji mezi Mozzilou a Maxhtonem...ten používám na stahování každého videa....co jiný prohlížeč nezvládne...Orgonet se načítá dobře...

    OdpovědětVymazat
  11. 1. OrgoNet, v prvom rade nepoužívaš perexy. Zobrazuješ celé články hneď na úvodnej stránke, často spolu s veľkými obrázkami a videami. To nie je dobré. Hlavne videá značne spomaľujú načítavanie.

    Čo je to perex? Perex je súhrn článku, často prvý odstavec článku, ktorý je zobrazený na úvodnej stránke. Zvyšok článku sa zobrazí až po otvorení článku. Keď dáš do perexu iba text, a obrázky a videá až do samotného článku, zobrazí sa úvodná stránka oveľa - oveľa rýchlejšie.

    2. Po aplikovaní vyššie uvedenej rady môžeš pokračovať ďalšími radami. Pri vkladaní obrázkov zmenši ich veľkosť, a až potom ich vlož do článku. Čo sa týka videí, tak nevkladaj viac ako 2-4 do jedného článku, inak nastáva veľké spomalenie. Ak chceš maximálne zvýšiť rýchlosť načítavania článkov, tak videá do článkov nevkladaj vôbec, ale iba na ne odkazuj, aj keď toto nie je ideálne riešenie.

    3. Nakoniec skús zredukovať veci v pravom stĺpci. Aj to trochu pomôže, aj keď asi nie veľmi, keďže je to prevažne text.


    Užívateľom doporučím používať rozšírenie AdBlock Plus, ktoré je pre Firefox, Operu, a možno aj pre ďalšie prehliadače. Zbavíte sa tak otravných reklám a stránky vám vo všeobecnosti pôjdu rýchlejšie. Ak vypnete aj Javu cez ďalšie rozšírenie, tak vám pôjdu ešte rýchlejšie, ale nemusia vám fungovať všetky veci, ktoré by ste chceli, takže toto asi nebude pre každého. No a ak chcete stránky ešte zrýchliť, tak zakážte/odinštalujte Flash, ale potom vám nepôjdu napríklad videá. Stránky sa ale celkovo zrýchlia. Hlavne tie, ktoré používajú veľa Flashu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za rady!
      Od začátku blogu se snažím občas zjistit, kde mohu nastavit, aby se články zobrazovaly jako perexy, ale bohužel to až dosud nemohu nikde v nastavení objevit. Možná že to tam pro českou verzi ani není. Jestli víš, kde se to dá udělat, poraď.
      Jelikož rychlost neřeším (mně jde vše dobře), tak videa a obrázky neomezuju, ale můžu to udělat, když bude třeba. Do nastavení se občas dívám, jestli tam nepřibyla možnost těch perexů - můžu se vlastně podívat hned. podívat.
      AdBlock pro chrome je fajn, dnes nainstalováno, stránky o počasí bez reklam - paráda!

      Vymazat
    2. BlogSpot nepoužívam, ale našiel som toto:

      Jak se tvoří perex?
      http://a-tlupa.blogspot.sk/2011/02/na-me-si-blogger-neprijde.html

      Vymazat
    3. Perex musíš nastaviť pri každom článku zvlášť (viď návod Jak se tvoří perex?). Nedá sa to urobiť globálne - aspoň jednoducho nie. Takže sa to bude týkať asi až nových článkov. Ale ak nastavíš počet článkov na úvodnej stránke na 5, ako doporučuje kolega v diskusii, a začneš pridávať perexy k novým článkom, tak to bude podľa mňa stačiť, a môžeš fungovať aj naďalej tak, ako doteraz.

      Vymazat
    4. Tak už to mám, je to brnkačka, od teď používám perexy, stačilo zagooglovat. Lidí ví všechno, i co není v návodu (:-))))

      Vymazat
    5. K Flash-u: Veľmi dobré rozšírenie je Flashblock (používam na Firefox-e, neviem, či je aj pre iné prehliadače). Pri načítaní stránky zablokuje všetok obsah vo Flash-i, ale viditeľnou značkou je označené, že niečo je blokované a kliknutím na dané miesto sa povolí len ten konkrétny obsah. Keďže väčšina prehrávačov videí na stránkach sú momentálne stále vo Flash-i, funguje to aj na videá.
      alexk

      Vymazat
    6. Anonymní 22. ledna 2013 13:17, ďakujem za tip. Flashblock v kombinácii s AdBlock Plus je skvelý. Stránky sa načítavajú rýchlejšie a spustím si len to, čo chcem.

      Vymazat
  12. Niektorí tu doporučujete používať Chrome. Chrome je prehliadač od Googlu, a odosiela štatistiky a vaše vyhľadávanie do Googlu. Ak chcete zvýšiť mieru svojho súkromia, ale nechcete prestať používať Chrome, používajte prehliadač Iron:

    http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php

    Je to prakticky to isté ako Chrome, ale neodosiela to toľko údajov do Googlu.

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, může to být pomalé připojení, v PC může být nějaký marast..Na mnoho článků se to svádět nemůže, je to server a ne PC.
    Jedině bych to viděl taky v pomalém překládání DNS, čili bude lepší si smazat od providera DNS a dát si jiný, třeba NIX nabízí.
    Je každopádně lepší udělat čistou přeinstalaci systému, jelikož víš, že špehovací SW tam nebude a viry také ne..Tauri

    OdpovědětVymazat
  14. OrgoNet, editácia v Chrome je kompatibilná preto, pretože Chrome je od Googlu a BlogSpot je od Googlu tiež. Takže ho robia v prvom rade pre Chrome a ostatné prehliadače úmyselne alebo neúmyselne zanedbávajú.

    OdpovědětVymazat
  15. Mně se Orgonet taky zobrazuje pomaleji než ostatní stránky, ale není to nic hrozného (tak do 10-15 vteřin). Možná je to tím, že jsou na hlavní stránce vypsány celé články i s obrázky, a než to počítač zpracuje, chvíli to trvá. Podle mě by pomohlo (a bylo by to i přehlednější), kdyby byly na hlavní stránce jen úvody článků a zbytek článku by se zobrazil až po kliknutí na nadpis.

    OdpovědětVymazat
  16. A nepomohlo by, kdyby se na te hlavni strance zobrazovaly jen kousky clanku s nadpisem, a cely clanek nebo video by se zobrazilo, az kdyz se na to klikne? Docela bych to uvitala i z duvodu prehlednosti, nekdy dlouho roluju roluju a roluju nez zjistim, co vse je na orgonetu noveho...no je to jen takovy napad, nevim , jestli je to technicky narocnejsi nebo ne...

    OdpovědětVymazat
  17. Používám Win7 a Operu (už nějaký rok), videa (ve flashi) mám povolené jen na vyžádání. Žádný flash se mi nenačítá a je to rychlé (umí i Firefox). Když chci spusit video, kliknu si na "objekt" a spustí se mi.
    V Opeře si můžeš nastavit, jesli vykreslovat ihned či s nějakým zpožděním. V Internet exploreru se tuším zobrazí až po kompletním načtení, což může být významně ovlivněno kvalitou připojení k internetu. MK

    OdpovědětVymazat
  18. No na rychlejších počítačích není problém, ale u starších je to horší...Pomohlo by, kdyby na úvodní stránce bylo tak o polovinu méně článků. Ono totiž když se na jedné stránce sejde 10 článků a každý má nějaký ten obrázek nebo video, tak to opravdu nemůže být rychlé, nemluvě o 10-ti instancích flash videí. Je třeba myslet i na ostatní.
    Slunce v duši ;-)

    OdpovědětVymazat
  19. Měl jsem stejný problém při spouštění a prohlížení OrgoNetu s IE9 na XP, dle rady jsem nainstaloval adblocker a mám klid :-) Marcel

    OdpovědětVymazat
  20. Já vůbec netuším, o čem tady mluvíte :-) protože jsem počítačový barbar. Ale problém mám. Pokud jenom připojuju na články či videa - bez problému. Ovšem, jakmile kliknu na diskusi, tak se mi sice rozballí, ale pak ve zlomku vteřiny se to někam začně připojovat a mám jen bílý monitor. Dole mi to píše, že se někam připojuje a ještě se to nikdy nikam nepřipojilo. Mám z toho takový divný pocit, že tam je nějaká "odbočka" a někam mě to přesměruje a někdo mi začně "prohrabávat kapsy". Přišel jsem na to, že když kliknu na diskusi a dostatečně rychle dám křížkem pokyn zastavit načítání, tak se můžu do diskuse připojit, možná jako teď. Tedy pokud se to povedlo. Jinak musím dát pokyn zpět a opět rychle zastavit křížkem, protože se to opět začne někam připojovat. Zdraví CZK a držím palce!!

    PS: Tak toto je už asi 7. pokus vložit příspěvek. Proto se zapojuju do diskusí naprosto vyjímečně.

    OdpovědětVymazat
  21. Kdo jeste pouziva IE9?
    Jedine google chrome,nejlepsi nejrychlejsi.
    Explorer je neco hrozneho,ja ho pouzil jen jednou ke stazeni chromu,tot moje doporuceni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čokoľvek okrem Internet Exploreru je fajn. Doporučujem Firefox, Operu, alebo Iron/Chrome.

      Iron/Chrome je vhodný iba pre tých, ktorý majú aspoň 2 GB pamäte RAM. Je to žrút pamäte, preto je taký rýchly. :-)


      Tu si môžete stiahnuť prehliadač Iron:
      http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php

      A tu si môžete pozrieť rozdiely oproti Chrome:
      http://www.srware.net/en/software_srware_iron_chrome_vs_iron.php

      Ako môžete vidieť, Iron o Vás odosiela a zhromažďuje oveľa menej údajov, než Chrome. Doporučujem ho používať.

      Vymazat
  22. Ahoj OrgoNet. Stránky sa asi načítajú pomaly aj preto, pretože rozšírenia v pravej časti sa pripájajú na viacero rôznych serverov. Tie niekedy odpovedajú pomalšie, čo spôsobuje spomalenie stránok hlavne na slabších počítačoch, až kým sa všetky informácie nenačítajú. Napríklad preberáš najnovšie články z rôznych stránok (Speciální blogy OrgoNetu), obrázky z Flickru (Prohlédnout chemtrails z Flickru?), návštevy zo StatCounter (Návštěvy), Glóbus z ďalších stránok, členov zo stránok Googlu (Pravidelní čtenáři)... Je toho naozaj dosť. Niekedy to môže trvať aj 5-10 sekúnd, kým sa všetko načíta a zobrazí. Na pomalých počítačoch s pomalým pripojením to môže byť aj dlhšie. Keď k tomu pripočítaš vkladané videá, ktoré sú náročné samé o sebe, tak to niekedy môže trvať naozaj veľmi dlho.

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.