19. května 2010

Sopečný popel vadí jen někdy

Od včerejška je tu na blogu moje mailová adresa, a tak se mi dneska sešlo už dost příspěvků. Moc za ně děkuju, ale pokud nebudu stíhat je všechny uplatnit, tak se prosím nezlobte, to je tím, že mám čas nárazově a nepravidelně...

Dneska aspoň jednu zajímavost.

Čtenář píše a posílá fotky (kliknutím zvětšíte):
"Ahoj orgonete,
dvě momentky z RadarVirtuel - dneska evidentně sopečný popel nad Evropou nevadí nebo jsou jiná důležitější témata pro média.
Nebo jde o chybu v datech, to jsem nezjišťoval, ale vyloučit se nikdy nedá."


Ano, taky si myslím, že popel vadí a zastavuje letecký provoz, jen když se to někomu (komu?) hodí.

2 komentáře:

  1. Ty obrázky jsem posílal já. Nedalo mi to a ještě jsem trochu brouzdal, takže tady pár doplňujících informací.

    Předpověď pohybu popela: http://www.metoffice.gov.uk/corporate/pressoffice/2010/volcano/ashconcentration/

    Archiv pohybu popela: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/vaacuk_vag.html

    Mapy to rozlišují podle letových hladin:
    SFC (FL000)/FL200 - od země do 20ooo stop
    FL200/FL350 - 20 až 35ooo stop

    OdpovědětVymazat
  2. asi to tady bude, protoze mam uplne ty stejne alergicke priznaky, jak kdyz buchla poprve...

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.