13. září 2012

Velký pozor při manipulacích s kyselinami!!!


Dobrý den,

dostat kyselinu citronovou do vzduchu jde i klasicky - hadr, rozprašovač. Není to však tolik dokonalé, část se opět přeměmí na pevnou složku.

Je NUTNÉ dávat veliký pozor při manipulacích s kyselinami---nelít na plechy kromě nerezu, na střešní tašky, na beton a rozhodně je nedávat do ostřikovačů auta a domácích mlhovačů. Hrozí přímo poškození zdraví, v lepším případě sežrání plechového mazlíka korozí, A pozor--reagují i s pozink. plechem a hliníkem!

Ty lžičky nevznikají na povel ani se to nedá naučit.Je to projev určitého stupně znalost při cestě za Poznáním a přijde to naprosto spontánně,"bez varování".Na tété úrovni však nejsem ani náhodou.

Zdraví vás. V.

Orgonet: 

Děkuji V. a připojuji se k jeho varování při práci s kyselinou. 
  • Ocet páchne, takže odradí od vdechování či potřísnění se, ale kyselina citronová není cítit, takže se může zdát, že není třeba dávat pozor.
  • Kyselina citronová v prášku může svádět k výrobě silné nebezpečné koncentrace.
  • Když vypařujete nebo rozprašujete cokoliv takového, dejte maximální pozor, ať to sami nevdechujete, a hlavně ať se vám do toho nemůže připlést nikdo jiný!
  • Pokud lejete na asfalt, tak jen tam, kde nikdo nechodí.   
  • Ocet mi zničil už několik rozprašovačů od různých tekutin, včetně koupeného tlakovacího, co rozprašuje sám, a to vždy za velmi krátkou dobu. Vždycky je v nich něco, co rezne, nebo se rozpustí.
  • Taky mi načal pozinkovaný okenní parapet.

Takže fakt opatrně!

7 komentářů:

  1. Přidám zde pár svých osobních poznatků. Jak už jsem psala dříve, neopatrně jsem octem postříkala tři jablůňky a dvoje růže. Postříkané listy zanedlouho zhnědly- byly octem spálené. Takže jsem poznala, že přímé postříkání octem rostlinám škodí, spálí je. Zato je ale ocet užitečný na jinou věc. Když s ním polijete cestičky všude tam, kde nechcete, aby vám na nich rostla tráva, tak je to výborný prostředek. Rozhodně lepší než americký herbicid Roundup, taky asi desetkrát levnější a hlavně přírodní, nejedovatý, neškodící přírodě. Od té doby mám cestičku na zahrádce díky octu krásnou a trvale bez plevele a bez trávy.

    A ještě jeden poznatek. O tom, že na nás neustále sprejují nějaké svinstvo svědčí i okna našeho bytu. Kdysi mi stačilo umýt okna jednou za čtvrt roku, ale teď abych je umývala prakticky pořád. Stačí totiž aby asi třikrát zapršelo a okna jsou ohozena bílými drobnými vysušenými skvrnami, jako by je někdo postříkal nějakým bílým vápenným roztokem. Že by soli hliníku?
    Jarmila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi skvrnami jsem se setkal už víc jak před dvaceti lety

      Vymazat
  2. K tomu rozpatlávání kyselin-za blbost se platí.

    OdpovědětVymazat
  3. ahoj Orgonete,
    já používám k octování už delší dobu obyčejný rozprašovač z prostředku na mytí oken. Je to obyčejný plast, má volbu buď spray nebo paprsek nebo off a dá se přišroubovat na běžnou pet lahev. Použila jsem už mockrát a zatím stále funguje.
    Zkoušela jsem dát ocet i do nejlevnějšího zvlhčovače vzduchu sencor a taky zatím přežil. Dělá studenou mlhu. Je fakt, že to nepoužívám denně, jen občas.
    J.

    OdpovědětVymazat
  4. "nelít na plechy kromě nerezu, na střešní tašky, na beton a rozhodně je nedávat do ostřikovačů auta a domácích mlhovačů"
    ....článok rozhodne nie je pre debilov....

    OdpovědětVymazat
  5. A ted něco ZCELA ZAJÍMAVÉHO http://www.youtube.com/watch?v=dfx_4FGzlRU

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,
    jsem začátečník s octováním. Zaujala mne KC - je nějaká doporučená koncentrace anebo čím víc, tím lépe? Děkuji. MaJa

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.