26. února 2014

Celiakie není nemoc

Celiakie není nemoc

Iva Adamcová, z přednášky Jilemnice, 4:47:30



Moje mladší dcera, která má čisté čakry, úplně čisté, má neuvěřitelné zdravotní problémy. Obrovskou únavu, která postupovala velmi velmi dlouho, několik let. Teď už je skoro už úplně vyčerpaná. Vždycky mi říkala: "Pojď se podívat, to není možné." Čakry byly čisté, ale ona byla se stínem. Nesměla jsem. Jednou mi ji namalovala kamarádka automatickou kresbou, nad ní je osm archandělů. To je deštník, který jsem v životě neviděla. Bylo to takové podivné, zvláštní.

Pak začaly alergie. Ono se to stěhovalo z čakry do čakry výš, takhle to postupovalo, což je taky divné. Pak začaly problémy s tlakem na srdci, pak srdce, pak zjistili, že srdce má zdravé, nikdo nevěděl, co se děje.

Teď hodně lidí prožívá nemoci, ze kterých si doktoři vůbec neví rady. Tuhle jsem se stavila u jedněch úžasných lidí, ta paní dělá na psychiatrii, a ta se chechtala a říkala: „Máš pravdu, já jsem nedávno byla na kardiologii, mám vývojové problémy se srdcem, nebolí to, ale jednou za čas se nechám vyšetřit. Doktor třeštil oči na to EKG a říkal: Vy nežijete, ženská." Tam byla rovná čára. Nevědí, co se děje. Mnoho lidí vůbec neví, co se teď děje. Vy se přehazujete na jinou strukturu DNA.

Mojí dceři se začala dokonce rozhazovat štítná žláza, protože štítná žláza odpovídá za energii organismu. Při velké zátěži třeba pár měsíců umí vydávat dostatek energie pro tělo, ale pak najednou ne. Prostě byla úplně hotová.

A teď zjistili, je to 14 dní, že má minimálně 5 let, a vypadá to, že víc, celiakii. To je alergie na lepek, to znamená, že tělo odmítá lepek. Lepek zalepuje střeva, takže klky, které máte ve střevě, se zatáhnou, a všechno, co sníte, vyhodíte. Takže ona minimálně 5 let nejedla. Vypadá to, že dceru, které je osm a půl, už také porodila s celiakií.



A teď pozor: Nikdo z rodiny to neměl, a pořád mi šel takový zvláštní pocit do hlavy, že to není nemoc, ale neříkala jsem nic. Ona měla ten pocit taky, a minulý týden jsme si o tom povídaly.

Z úterka na středu mi projela hadí síla, přišla úžasná blaženost, prolnula jsem se do výšky, a věděla jsem všechno tak jak je. Celou noc se mnou někdo hovořil. A řekli mi tuhle věc. Dobře si to pamatujte, zbytečně si to nekomplikujte.

Řekli mi, že celiakie není nemoc. Země povýšila, a my, co teď žijeme tady, jsme prvkovou součástí planety. Mění se nám struktura DNA v rámci změn v úseku našeho vesmíru, kde jsme. Takže, vy jste připraveni na jiný systém stravování, čeká vás dlouhověkost. Systém, který patřil k 3D, už činí obtíže. Vy budete mít najednou trávicí problémy. 

Já jsem si taky uvědomila, že už je to pár let zpátky, co jsem pořád nafouknutá jak balón. Dřív ne. Miluju chleba, můžu jíst jen suchý chleba posypaný solí. Ráda vařím, ale chleba fakt miluju, i jen tak pro chuť si ho vezmu. Ale takovéhle problémy jsem nikdy neměla. Vždycky jsem jak medicinbal, je to strašně nepříjemné. A najednou jsem do toho viděla.

Pozor, tahle celiakie se začala objevovat napřed u dětí tak před 20-25 lety, a teď už to mají i dospělí. Asi se to už projevuje u vás všech, aniž byste si to uvědomovali. Takže si pomalu zasunujte do jídla bezlepkové věci, na bázi kukuřice, rýže, zelenina. Dělejte co chcete, ale fakt se vyhýbejte lepku, zminimalizujete si tím problémy, až se to pak překlene. Vy teď skutečně potřebujete jinak vyživovat, než když je vibrace mnohem nižší.

Je tady teď hodně nemocí, které nejsou nemocemi, jsou jenom reakcemi právě na vaše stravování. I například ta „nemoc motýlích křídel“, to je ta kůže, jak se otevírá a krvácí, to je také v souvislosti s tímhle.

Když pak lidé mají takovéhle děti v rodinách, nikdo neví, z čeho to je. Ono se na to později přijde, ale teď ten systém vyžaduje velkou opatrnost. Takže žádné bílé mouky a z nich potraviny. Pozor, ono je to někdy i v mléčných výrobcích. Až budete kupovat potraviny, čtěte, co to obsahuje. Vyhnete se zbytečným problémům.

Napsala jsem to dceři, a ona mi odepsala: „Mami, představ si, že mně tohle napadalo taky, ale myslela jsem si, že je to můj egoismus, že si to prostě chci vymluvit, že to tak není.“ Ale ono to tak je. Prodiskutovaly jsme to, a ona mi za dva dni volala a řekla, že když to má ona, tak dělali test všem třem dětem, a zjistili, že to mají taky, jen to u nich není ještě rozvinuté, ale je to připravené.

Víte, vy všichni máte ta svoje těla, kterými se pohybujete po tom svém vývoji, jenže víte, vy tam máte i program, který vývojově patří k Zemi, a je to skutečná realita. Takže, chci vás na to upozornit, měli byste to vědět.


Čtěte rovněž: 
Bezlepkově se stravuje již 1/3 Američanů: http://orgo-net.blogspot.cz/2013/12/bezlepkove-stravovani-se-v-americe.html


35 komentářů:

  1. Som rada tomuto článku - tiež si dávam pozor na zažívanie. Od leta viem o tom, že všetci tuná budeme potrebovať eliminovať lepok, ale nič násilím !
    Málo sa tu hovorí o transformáciii tiel z uhlíka 12 na uhlík 7. Máte niekto o tom viac aktuánych informácií ? Prosím pridajte, vďaka. :-)
    B

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že tento výňatek Ivanky může být pro hodně lidí velmi užitečný...díky
    sama jsem velmi rapidně omezila lepek, mám zpět svou dívčí postavu, tzn. pneumatika okolo pasu zmizela i bez cvičení...a to je fajn pocit !!!
    Hezký den všem, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mívala jsem z babiččiny stravy a co se stravuju podle sebe, nemám kilíčka z bůčků každý víkend. Lépe snáším sacharidy a bílkoviny než hodně tuku, sýrů zařazuji kvalitnějších a méně. Až si myslím, že babička mně odměňovala za chování podle ní a nikoho jiného jídlem, které mi prospívá a trestala jídlem, které mi nesedlo.
      N.

      Vymazat
  3. No tak to je zaujimavé.... Už nejakú dobu mám v hlave utkvelú myšlienku, že tie bezlepkové diety, tie problémy s lepkom to je proces. Nie jeto choroba, je to reakcia organizmu na ten humus... Akurát včera som sa rozhodla zbaviť sa bielej múky a sladkosti na začiatok, potom mliečných výrobkov... Kúpila som žitný chlebik, listové šaláty a zaradila ich do dočasného jedálnička...
    A dnes sa mi to takto potvrdilo... :)

    Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Surový listový šalát ti strávi horšie, než surové mäso (varené strávi lepšie)...... Čo viac k tomu dodať...;-)

      Vymazat
    2. Bílá i celozrnná mouka, žitný i pšeničný chléb - všechno obsahuje lepek. :)

      Vymazat
  4. To se ví už dávno.Moudrých knich už vyšlo,ale lidi si stále myslí že jsou vžežravci.Jsme jediný tvor na této planětě který potravu vaří.Kdo jí živou stravu,tak nemusí nic řešit.V ZOO taky stravu zvířatům nevaří,proč asi,protože by asi dlouho nežila.Kdo vaří ten potravu uvaří k smrti.Pár % získá tělo na přežívání a ostatní je bordel k ničemu,který se ukládá v těle a vyrábí samé nemoci.A proto jěště se přidá spousta éček a jiného bordelu,ať zkvétá zdravotnictví.Nejlepší byznys na světě.
    Je potřeba restartovat mozek a změnit program!!! To co do nás léta hustili vyhnat z hlavy.Toho agresora,který v hlavě stále omýlá stejnou písničku,aby se to nepletlo tak přiživenou médii.
    Klidně mi můžete věřit již jsem 25 let,ze začátku vegetarián potom vegán a nyní již vital.V mém důchodovém věku nechávám za sebou 30tníky jako prd.

    OdpovědětVymazat
  5. Bingo! To jsem přesně potřebovala slyšet. Jsem neskutečně unavená, zvlášť po jídle. Vánoce s množstvím cukroví byly děs. Poslední rok, dva mám neuvěřitelné trávící potíže, hodně bolestivé nadýmání. Tušila jsem pořád, že to chce změnu ve stravě Nasadila jsem klystýry, nic. Ohromně mě to táhne k RAW, ale nevydržím, žaludku to taky nedělá dobře, veliká zima. Přes léto to bylo lepší, ale mám pocit, že to nechce najednou, že to chce hodně pomalu. Tak zase zpět ke svému běžnému. Tedy běžně zdravějšímu (celozrnné, bez mléka, bez masa, míň cukru). Už rok se takhle mlátím doslova ode zdi ke zdi, zkouším a nic mi vyloženě nesedí tak, jak bych chtěla, nic nezahání únavu. Mám touhu stát se brethariánem, který nemá žádné trávící potíže a nemusí tolik času věnovat byť jen myšlenkám na jídlo. Množí se kolem mě články o nevhodnosti pšenice a cukru. Asi jsem neviděla souvislost. Teď děkuji za tohle nakopnutí! Jsem ráda, že sem chodím.

    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na RAW si musí ttělo zvyknou.Přes lélo to není problém.Ale už jsem to vyřešil.Stačí v zimně potravu ohřát na 42°C.Chutě se zvýrazní.Příklad,když spěchám vemu kysané zelí.Dám do talíře nastrouhám mrkev,rajče,papriku trochu rajského protlaku a zaleji horkou vodou a je to.Nebo dám do hrnce a pomalu ohřeji.Klidně moho rozmixovat-pyré a potom ohřeji.Pro větší zahřátí přidám kari nebo zázvor nebo pálivou papriku.Někdy jenom zaleji zelí,trochu česneku a horovo.

      Vymazat
  6. V Rakousku existuje nějakej Sepp Holzer. I v češtině jsou o něm nějaká infa ohledně jeho permakulturní zahrady ( ono je to mnoho a mnoho hektarů tzv půdy na ho...o,často i 1000m nad mořem). Můžete k němu jet na zkušenou a prohlédnout si co všechno .kde, a jak rostě. Část jeho pozemků je oseta původními obilninami, které vůbec nejsou -světe div se - jednoleté. Můžete si natrhat v době vyzrání celou kytičku pro tzv vlastní potřebu. Pokud ochutnáte, pochopíte. Pokud zasejete,pochopíte taky. Podle přátel,kteří jezdí do Ruska, jsou za Uralem podobné plodiny.
    Při návštěvě Rakouska mě u pána zaujalo, jak ani zvířata nepoškodí tyto trávy a nechají opadat semena na další rok. Taky teda citron uzrálý nad 1000m nad mořem ( jasně že kolem jsou kamarádské rostlinky), dále olivy .......... ale to víte, stojí to trošku úsilí na úřadech a stálé sledování zákonů ( proto vám neprodá semena ale můžete si pro vlastní potřebu natrhat) a navíc je holt potřeba zvednou ctěněj zadek a hrábnout do hlíny. A pro člověka co má farmu na facebooku je tohle vážně nezáživnej obor :-D
    Přeju krásné předjaří
    JW

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo kdo farmaří jen hubou, tomu pšenka nepokvete

      Vymazat
  7. nevařit? a jak chcete jíst třeba rýži nebo brambory? vždyť to není vůbec chutný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brambory, když se neuvaří, tak mohou ve větším množství konzumace za syrova způsobit otravu ! Ale to vám samozřejmě nikde neřeknou !

      Vymazat
  8. Taky bych připomenul, že i pšenice je geneticky zmanipulovaná, již několik desítek let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno už je zmanipulované, takže se Pravdy a Zdraví jen těžko dobereme

      Vymazat
    2. jo je zmanipulovaná doprava na tu stranu si nejčastěji v poli lehá

      Vymazat
  9. Tohle mi krásně zapadlo. Už několik let nejím mouku, cukry a další věci kvůli problémům s přemnoženými kvasinkami. No a kolikrát jsem si už říkala, že až budu zase "zdravá", už se k té staré stravě nevrátím. Základ stravy je pro mě syrová zelenina, nějaká ta máčená pohanka, ořechy, vařená zelenina, vajíčka, občas maso... A dá se takhle žít naprosto v pohodě. Energie mám dost, organizačně je to pravda občas trochu náročnější (hlavně když cestuju), ale moje tělo je za to rádo a vědomí, že mu neházím klacky pod nohy, za to stojí.
    Stalo se mi už párkrát, že jsem třeba několik týdnů nebo měsíců neměla vůbec potřebu jíst maso, vajíčka, někdy vůbec cokoliv. Měla jsem pocit, že bych se měla živit opravdovou potravou, ale nikdy jsem nepřišla na to, co by to vlastně mělo být. Každopádně běžná strava mi připadala pro tělo zbytečně těžká, zatěžující a málo přínosná. No a teď mi to krásně zarezonovalo, ta informace, že se adaptujeme na jiný způsob výživy, protože to je přesně ono.

    Ilíriel

    OdpovědětVymazat
  10. Mam kamarada, co se stravuje pouze syrovou stravou. Neznam vice nemocneho cloveka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten tedy musí být "pěkně" prolezlý červy, hlísty, plísněmi a dalšími "přírodními lahůdkami". Vůbec mu to nezávidím !

      Vymazat
  11. Ještě že se zde bavíme stále dokola o chemtrails .... veškeré obilí je dnes stříkáno....stříkáno....a zase stříkáno chemií,buď shora nebo na zemi takže nemá už s obilím nic společného je to chemická složka která začala dělat zdravotní potíže veškeré populaci......a to je ještě i tak málo protože se většina lidí krmí zase růžovýma pilulkama které jedou ve velkým v televizi jako super reklama....na všechno jen a jen růžová pilulka ,ta vám pomůže,protože to dávají v televizi. Na jednu stranu chcete zdravé potraviny ale na druhou stranu se krmíte ve velkém růžovýma pilulkama, Naše tělo dobře funguje ,,zatím" a ví co je pro něho zdravé,proto ta odezva....a můžeme jíst opravdu všechno pokud je na něco chuť si tělo říká samo co mu chybí,tak mu to máme dopřát ,pokud se doplní chybějící složka přestáváme mít na to chuť a přijdou na řadu další chutě. A je to úplně normální proces ,který zase většina lidí nevnímá a není schopna takto s tělem komunikovat.Nejenom co se týká ohledně jídla ale i nemocí nebo bolestí....všichni honem utíkají k panu doktorovi aby jich vyšetřil a řekl co jim je ...sami nerozumí svému tělu,a chtějí to po jiném cizím člověku který jich vůbec nezná a přístrojích. A přístroj není z masa a kostí.Důkladné vyšetření probíhá v nemocnici kde je nahromaděné jenom utrpení,bolest a smrt. Dnešní hodnoty zdravého člověka (života) jsou úplně na opačné straně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak nejen obilí je stříkáno, ale zasahuje to veškerou rostlinnou produkci - úřes tu se to dostává do zvířat:)

      Vymazat
    2. Jsou stříkány i vodní plochy, odkud se bere pitná voda pro obce a města !

      Vymazat
  12. Osobně nevěřím na vibrace vědomí a planety a podobně. A podle mne je zásadní problém ta hromada chemie ve všem co je k jidlu.Take GMO kukuřice, soja které jsou v ruzných upravách taktéž v mnoha věcech. Nejlepší cesta jist místní sezoni potraviny od místních pěstitelů a vařit si doma nekupovat polotovary , ale jen zakladni potraviny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí zahrádka na balkoně nebo terase, a máte jídlo pro celou rodinu celý rok. Výpěstky však musíte napřed patřičně zpracovat, a to je práce. Proto na to mnoho lidí kašle, jde raději do supermarketu , a pak pokrytecky mečí, když zjistí něco (především v tisku a TV) o zamoření, otravách polotovarů a hotových potravin.

      Vymazat
    2. Pýtala som sa domáceho malopestovateľa na miestnom trhovisku :
      "Prosím Vás, čím hnojíte? Máte domáce hnojivo ? " Pozrel na mňa ako aby som spadla z čerešni. - "Ako ostatní, i umelé, veď musím dajako prežiť ". Ta čo fčul ? B

      Vymazat
    3. Vibrace a energie jsou zakladni kameny kosmu,tezko na ne neverit!S jidlem mas pravdu a bohuzel i Anonymní27. února 2014 10:28. Prakticky uz neexistuje "bio".Proto pokladam za rozumny nejen snazit se stravovat co nejzdraveji(uplne zdrave to z jde jen vyjimecne),ale hlavne se naucit alespon maximalne mozne likvidovat nasledky okolnich jedu a spatnejch vibraci,energii.......

      Vymazat
    4. Je potreba si hlidat Ph organismu a snazit se ho udrzet stuj co stuj na prirozenejch hodnotach!Kyselost je zaklad vsech nemoci a napadeni parazitama.80% nemoci pochazi z naseho traviciho traktu.......

      Vymazat
    5. Zahrádka na balkoně 4x1,2m a na ní vypěstované jídlo že stačí pro celou rodinu na rok? Co tam, proboha, pěstujete? Amarouny?

      Vymazat
    6. Zázraky přírody, ale to většině lidí asi nic neříká :-)))

      Vymazat
  13. Naše dcera má půl roku diagnostikovanou celiakii s opatřením: přísná doživotní bezlepková dieta. Bylo těžké to přijmout, ale nic jiného nezbylo. A tak nabíráme zkušenosti a poznání. Není to až tak jednoduché, ani příjemné, ale dá se to zvládnout. Ano, je potřeba se vymanit ze stravovacích schémat. Dcera je velmi ukázněná, přesto je omezení některých potravin pro ni hodně těžké. Malér je v tom, že dnešní výrobci používají lepek jako levné pojidlo a zahušťovadlo do potravin, kde by to nezasvěcený člověk vůbec nečekal. Zatím mají celiaci omezené možnosti, i když už je situace výrazně lepší než před lety. A to díky spoustě úžasných lidiček, kteří zviditelňují tuto problematiku, dělají přednášky, kurzy BL vaření, jednají s ministerstvem školství ohledně stravování celiaků ve školách a školkách, protože jsou zatím tyto děti díky svojí dietě diskriminované. Kdo jste z jihu Čech, mrkněte na http://www.celiakie-jih.cz/ Rovněž při celiakii je potřeba hlídat léky, kdo je používá, např. sirup proti kašli nebo různé vakcíny. My díky Ravo Zapperu zůstáváme lékům vzdáleni.
    Setkala jsem se s názorem, že BL dieta je zdravá. V určitém smyslu ano. Pozitivní je vyloučení pečiva, protože lidstvo je naučené zaplácat svůj hlad moukou. Lidé s celiakií si musejí hlídat, co strčí do pusy, musí číst etikety. To je určitě dobře. Je to změna, velká změna. Jestli jde o zdravou stravu těžko říct. Záleží na úhlu pohledu a založení člověka. Někomu vadí lepek, někomu cukr, jinému laktóza, dalšímu vejce a jsou i lidé, kteří to mají vše dohromady. Takže zdravé je pro každého něco jiného. A to nebudu rozebírat maso. Zkrátka lidí, kteří něco nemohou, přibývá. Nejsem si úplně jistá, jestli jim právě tohle zvyšuje vibrace. To už záleží jak s tím kdo naloží, jak je duchovně vyspělý a silný. Kdo není, má stres a bolest. Nebo si svojí záležitost hýčká v roli oběti.

    OdpovědětVymazat
  14. 2) Údajně je celiakie dědičná. Těžko. Naše dcera je první v našich rodinách, kdo jí má. Údajně je celiakie genetická. Neměla by se tedy projevit dříve než v dospělosti, když je genetická? Nehraje tu roli náhodou něco jiného? Třeba geneticky upravované obilí…? Nevím, a asi to ani nechci vědět. Chci si z toho vzít to důležité pro nás, pro dceru. Denně objevuji, zjišťuji a hledám. Náš nákup se proměnil v kontrolní záležitost s lupou a trvá jednou tak dlouho. Snažíme se připravovat jídlo převážně přirozeně bezlepkové. Z takového jídla je lépe celé rodině:-)
    Ještě bych chtěla upřesnit, že je velký rozdíl mezi alergií na lepek a nesnášenlivostí lepku, tedy celiakií. Alergie je léčitelná, dieta nemusí být tak přísná, a když dotyčný omylem sní něco lepkového, není to tak velký malér. Oproti tomu pro celiaky je jedinou léčbou doživotní dodržování BL diety a i malé množství lepku může střevo velmi poškodit. Důležité je omývat nádobí = nekrájet stejným nožem lepkový a bezlepkový chléb, nenabírat stejnou naběračkou zahuštěnou omáčku…atd. My toto řešíme tak, že buď nezahušťujeme a když ano, pak bezlepkově, výborná je na to rýžová moučka.
    Jinak mohu vřele doporučit kuchařku (pokud ji seženete) od Markéty Šichtařové CITLIVÁ KUCHYNĚ. Jde o vaření bez lepku, laktózy i vajec, chutně, levně a rychle. U receptů je vždy krátké povídání autorky, které není od věci a dobře se čte.
    Od sestřičky z gastra mám informaci, že mají tři nové celiaky týdně. Spolu s tímto nárůstem, ať už je způsobený čímkoliv, jde doprovodný jev a to je obchod. Jsme svědci, jak se rozjíždí obchod s bezlepkovými potravinami, jak se domlouvají marže, kdo kam co poskytne a kam ne, atd. Dcera dostala katalog s BL potravinami, kde na ní svítí obrázky dovolených potravin – coca cola, gumoví medvídci, chipsy… :-( Pak držíme v ruce bezlepkový puding za 27Kč, přičemž v obyčejném pudingu je kukuřičný škrob, tedy bezlepkový a stojí pár korun. Jsou výrobci, kteří vyrábějí, aby pomohli, jsme s nimi v kontaktu. A jsou i lidé, kteří zavětřili a nestydí se. Dokonce jsme se dozvěděli, že lepek odstraněný z BL pečiva se přidává do běžného pečiva, tedy je ho tam víc než bývalo dříve. Přijde mi to brutální. Takže vynechat pečivo je dobré i pro lidi, kterým lepek nevadí.

    Přeji každému hodně sil na jeho Cestě, víru, poznání a pochopení souvislostí, nechť jsme naplněni moudrem a porozuměním.
    Chtěla bych poděkovat všem, kteří mi věnovali svůj komentář pod Zrcadlem. Velmi si vážím vašeho času a energie, děkuji z celého srdce♥ Mika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miko, lidi, co jedí syrovou stravu si místo chleba dělají placky... Můžou být dělané na sušičce, sušené na sluníčku, na topení, nebo i třeba na pánvičce jako v tomhle receptu http://www.youtube.com/watch?v=w5DpFKuNcEs (placky z jednozrnky, která neobsahuje lepek). Tady je o tom nějaké forum, co jsem rychle našel http://forum.vitarian.cz/viewtopic.php?f=10&t=1724 ... Na internetu je hodně receptů, stačí zadat něco jako raw placky, chlebíčky, atd :-) Za bezlepkové pečivo se vůbec nemusí utrácet. Pokud jde o sušičku, tak to je nárazově trochu větší investice, ale časem se určitě vyplatí víc. Třeba se to vám, nebo někomu jinému bude hodit ;-)

      Vymazat
    2. To jsou dobré návody, jak se efektivně a rychle udusit.

      Vymazat
    3. Ahoj Jindro, díky za tipy, jen pozor - i v jednozrnce je lepek!!! Pro celiaky to může být velký problém. Možná není celiakie nemoc, jak je psáno v nadpisu, ale omezení tu jsou a kdo je nedodrží, následky devastace střeva jsou fatální (rakovina až smrt). Raw strava se mi líbí jako doplněk, ale ne jako základ. Každý si hledáme to své a procházíme možnosti, zjišťujeme, co nám sedí a co ne....Vždyť přece nejsme všichni stejní. V každém případě díky za tip, ráda rozšiřuji obzory. Mika

      Vymazat
  15. Rozhovor s členkou Sdružení celiaků Radkou Vrzalovou cca od 15min http://www.youtube.com/watch?v=z5FGqz7Nijs&list=PL8bXniP63xn5gOwWsYmyPhzUnfJfKxd9n
    Mika

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.